Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TOBĚ DÍK

16. 08. 2008
15
29
2034
Autor
Oldjerry



Tobě -
- jsi-li Bůh
anebo Mojžíš,
Mohamed.
To není důležité…
Třeba jsi Budha, Alláh,
či snad Perun,
Quetzalcoatl,
Odin…
Velký duch….

Pán much…

Jak strašně je to fuk
Jestli máš atribut šest ruk
oko, kříž, nebo luk
(či co je ti kněžími
v pověstech dáno…)

Nechci od tebe nic.
Chci ti jen tohle říct‘ :
Dík
za každé další ráno !


 


29 názorů

Oldjerry
22. 03. 2017
Dát tip

Díky , zvedavko a se zpožděním only 6,5 roku i tobě, ptáčku...


zvedavec
21. 03. 2017
Dát tip

:) 


:) t.

Oldjerry
19. 12. 2008
Dát tip
No tě Bůh !

Oldjerry
19. 12. 2008
Dát tip
AŤ to vyjádříš jak chceš, všecko je špatně.

Oldjerry
19. 12. 2008
Dát tip
Nesouhlasím, že je to jedno, ale to je jedno, protože nevíme a nikdy nebudeme vědět, jak Bůh vypadá a čím vlastně opravdu je a souhlasím, protože to, co se obecně nazývá Bůh, se perzonifikuje, přičítají se tomu lidské vlastnosti, zkresluje se vztah onoho toho ku člověku a spousta dalších omylů. Tedy Bůh ano, ne včak Bůh servírovaný církvemi a těmi ostatními. Souhlasím proto, že se mi zdá, že je to obsaženo i vetvých slovech....

Oldjerry
23. 10. 2008
Dát tip
Ta naše diskuze nebyla marná - aspoň pro mne. Dík

Wee
23. 10. 2008
Dát tip
jasně, stalo se :-) ta virtuální komunikace má holt občas slabé stránky .-) tak zas někdy na čtenou

Oldjerry
22. 10. 2008
Dát tip
Wee - Mně se nic nedotklo, ten věk já beru jako samozřejmý vývoj. Zdálo se mi jen, že jsem to napsal tak blbě, žes z toho nepochopila, o čem to vlastně píšu. Snažil jsem se to zjistit a pokusit se to změnit. To je vše. Hoď to za hlavu...

Wee
22. 10. 2008
Dát tip
Oldjerry: asi si tedy nevzpomínáš, jak jsme se na téma (i mého) věku dostali někdy asi před rokem, kdy jsi se cítil silně osobně dotčen nějakou mou poznámkou, kterou sis bohužel "přečetl" ve smyslu nějakého dotknutí se Tvého věku, bylo mi to tenkrát velmi líto, protože to, co mi rozhodně nechybí, je taková ta prvotní úcta k lidem, a k tomu určitě nepatří nějaké necitlivé dotýkání se věku... ne, nejsem už ani mladá v obvyklém pojetí věku v naší společnosti život a moje odezva na něj mne prohnaly lecčíms :-), a tak fakt to poslední, co mi chybí, je pocit, že nežiji, a potřeba silných vzruchů. je to ba právě naopak, až jsem si třeba už v 18 letech připadala mezi vrstevníky celkem blbě - stačil mi klid a poslech prvního mého LP(milovaných Beatles) či procházka po lese. A to mi už zůstalo. Tenkrát to možná bylo také trochu i z nouze ctnost - naučit se zažívat radostné chvilky aspoň z maličkostí, když to podstatné mi nebylo dopřáno, ale ke stáru-jak když najdeš :-) nejsem si úplně jistá, zda debatujeme o stejné věci... :-( a zda jsem pochopila, čím jsem se tě dotkla...to bych opravdu nechtěla možná jsem se špatně vyjádřila můžeme si to ozřejmit,prosím tě? dotklo se tě to, že jsem k ránu už neměla sílu na to vnímat básnickou úroveń Tvého textu? mně prostě stačilo, když mě po přečtení této básně zaplavil pocit "...jejda, to je milé a fajn, že ještě někdo kromě mě to takto má "(protože Schindlerovi to až tak moc nevěřím), protě radost ze stejných pocitů s někým-a vidíš, dokonce mi ani nevadí, že Tě neznám osobně,že to neprožíváme současně, ale jen takto zprostředkovaně takže teď tedy adekvátnější odpověď - nejsem ještě ve 3 v noci totiž tak unavená jako tuhle v 5, když pak vstávám v 8 k malému čumákovi - díky Ti za to, že to tak máš, jen houšť takových lidí :-)))) (promiň za tu délku, když mám něco pořádně ozřejmit, ´musím takto zeširoka, neb nevím, jaký argument bude ku prospěchu věci .-)) w.

Oldjerry
21. 10. 2008
Dát tip
Wee - předpokládám, že jsi velmi mladá autorka (a kritička). I tady bohužel neodvratně funguje generační problém : zatímco co já si vybavuji bezepčně některé pocity mladého člověka, těžko si ty můžeš představit pocity moje a starších lidí vůbec. K tomu ti chybí zkušenost a za tuto absenci buď ráda. Její získání je příliš tvrdě zaplaceno věkem a tím, co člověk musí prožít, než ji je ta zkušenost opravdu jeho. Mladí lidé potřebují velmi silné vzruchy, aby cítili, že žijí. Starý člověk už vystačí s jemnými nuancemi, které mladým připadají jako banality. Je mi líto, že mi nebudeš moci sdělit, jestli jsem v tvém přípaě měl pravdu. Až budeš moci kvalifikovaně odpovědět, tak já už budu jako remanentní mozkový impuls někde třeba na epsilon Labutě.

Wee
21. 10. 2008
Dát tip
klidně :-)

Wee
21. 10. 2008
Dát tip
aha :-) tak já to mám tedy nějak jinak postavený :-)) a to by mě zajímalo docela, jak většina... u tebe tady ne,ale někdy někde jinde jsem až nevěřila vlastním očím, jak jindy podobně vnímající autoři oceňovali tipama "jen se prášilo" dílo, které bylo pro mne tedy opravdu naprosto banální věta či myšlenkaa nezpracovaná nijak básnicky...já tam musím mít aspoň jedno z toho .-) v tuto nočně-ranní dobu jsem tady u tebe vnímala už jen tu myšlenku :-) tak krásný úterní ráno ti přeju a klině návdavkem i hřející sluníčko :-)

Oldjerry
19. 10. 2008
Dát tip
Wee - zvláštní závěr, ale to je tvoje věc. Tip totiž pro mne není to hlavní - důležité je, že to cítíš stejně. Tip chápu právě jen jako souhlas...

Wee
19. 10. 2008
Dát tip
pro mě taky absolutně samozřejmé, až tak, že právě tip dát nemohu .-)

Markéta
16. 10. 2008
Dát tip
:-)ráda jsem nakoukla, je moc podstatné, co v té básni říkáš. Kéž by takto smýšleli naši "náboženští představitelé" a ostatní hybatelé světa vezdejšího...

Oldjerry
16. 10. 2008
Dát tip
Markétko -takhle upovídaného kritika jsem tu eště neměl. Díky za nakouknutí

Markéta
16. 10. 2008
Dát tip

Oldjerry
17. 08. 2008
Dát tip
Hes - Je to pojem z jedné science fiction - šejtan s tím nemá nic společného. Snad by šlo se zamyslit nad tím, proč jsem to použil. Nepodceňuji tě - tak proč bych ti to vysvětloval... Ber to, co je ti blízké.

Hesiona
17. 08. 2008
Dát tip
Beru všechno, kromě toho Pána much! Co sem pleteš šejtana?

Oldjerry
16. 08. 2008
Dát tip
Monie a pupin - Díky za uznání.

pupin
16. 08. 2008
Dát tip
..a tobědík za pěknú věcičku, povedeně dokonalú a dokonale povedenú tak eště jeden T

pupin
16. 08. 2008
Dát tip
JO! tipík

Monie_Kim
16. 08. 2008
Dát tip
me to arogantni neprislo, jen jsem s zjistila, kolik muze mit podob jedno :) k diku se s radosti pripojuji *

Oldjerry
16. 08. 2008
Dát tip
To máš tedy velice vyvinuté cítění pro smysl díla. Ono to totiž na první pohled vypadá jako arogance... děkan, Dianko

Diana
16. 08. 2008
Dát tip
Veliká pravda, si myslím. A taky pokora. T*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru