Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Písmácký svět

21. 08. 2008
16
39
4972
Autor
Oldjerry
Tak už jsem snad
víc než tisíckrát
splynul s křeslem
psal nick s heslem…

          Už skoro třetí rok mine… 
          Hledal jsem sice cos jiné 
          ale -
          zaplať Pánbůh -
          našel jsem vás.

Uchopit i pochopit jsem spěchal
a zaskočit se nechal
známým nepoznaným :
Vždy vše nové mnohem lepší zdá se
než je pravdou…
I tentokráte zdálo se to zase
jako tolikrát…

Vždyť já už dávno nedám na vzhled vnější :
Dva lidé v milionu nejsou stejní
někteří jsou pak mnohem nejrůznější
než ti druzí

a tak i zde jsou lidé noví
i ti co ruku podaj‘ vlivnou,
ale také najdou se takoví,
co místo ruku podat plivnou…

To je život a svět
a není možno nevidět :
že ani duha není
jenom modrá, nebo rudá
každý ångström
jiné barvy udá
tón -

a s barevností
zdejší společnosti
je zbytečné se štířit.

Jsou oškliví i luzní,
bohatí i nuzní
pracovití i líní,
laskaví i ti – jiní.

S tím musíme se smířit

39 názorů

uteklektyk
28. 08. 2008
Dát tip
ufch

Oldjerry
23. 08. 2008
Dát tip
Norbert se jen tak nenamíchne, to jen aby plynula konverzace... Viď Norberte ?

uteklektyk
23. 08. 2008
Dát tip
pardon,jsou ty reakce vesměs spíš jako diskuse, tak sem nekontrolovala přesně co kdo píše, abych podle toho roztřídila komu poslat avízo- což jsem udělala, protože jsem přímo či nepřímo reagovala na některé reakce, přijměte prosím za to nehorázné otravování mou hlubokou ommmmmmmmmluvu, Norberte_ex:)

Alojs
22. 08. 2008
Dát tip
chyba není nikdy v systému. ale v lidech.

uteklektyk
22. 08. 2008
Dát tip
mě k tomu zuzu´s náhledu písmák pomohl. něco jsem hledala, co mi v reálném okolí chybělo, teď líp vidím, že to tam vždycky nechybělo, ale neuměla jsem najít. Paradoxně mě k tomu doved postrčit člověk, se kterým k ´živému´kontaktu nedošlo. (a ten se kterým jsem např. chodila, tam bych na to asi nepřišla nikdy, to není nic konkrétního proti němu, jenom že lidi jsou různí a to shlukování má asi point, že si poskytnou, co vzájemně (třeba zrovna) potřebují. A tak jsem ráda, že jsem tu ´upřímnost´pochytala "alespoň" tady

Oldjerry
22. 08. 2008
Dát tip
Hanko - ano, už se mi tu staly i takové věci, že jsem s někým nepohodl a nakonec jsem zjistil, že je celkem prima.

Oldjerry
22. 08. 2008
Dát tip
Zuzulinko : pro mne je Písmák důležitý, protože mi celkem přijatelným způsobem a z větší části konstruktivně vyplňuje jistou část života a času, v žádném případě ale nemá přednost před existujícími vztahy zejména v rodině. Pokud jsem za ty tři roky, co se tu plácám, pochopil některé zákonitosti, zvyky a pravidla včetně možností úniků a odboček z nich, dá se říci, že už neočekávám více, než mi už dal. Snad jen ještě nějaký čas pokračování v podstatě linie, kterou občas zvlní nějaká mimořádnost - napadení, urážka nebo naopak nečekaný, nebo i očekávaný úspěch. Suma : beru Písmáka jaký je a jen ve skrytu duše doufám, že se bude blížit tomu, co bych chtěl....

Opravdová či fiktivní spojení-rozdíl vtom pochopitelně je,ale má to něco společného.Člověk nemusí vedle toho, kdo je mu milý přímo sedět, nemusí ani vědět,jak vypadá,důležité je vzájemné porozumění.A jestliže si někoho idealizujeme k lepšímu,tak ať, vždyť je to jednak pěkné, jednak každá osobnost má mnoho "vrstev" a my jsme třeba odhalili tu krásnou "vrstvu" nějakého "protivy",o které jeho blízcí nemají ani potuchy.

Zuzulinka
22. 08. 2008
Dát tip
...jak si usteleš, tak si lehneš... to možná platí v reálném světě tento iluzorní, mám jaksi skýtá natřásat peřiny cizíma rukama..dovoluje nám milovat a taky ubližovat, bezmezně...s neexistující okamžitou reakcí, dovoluje nám lhát a mnohdy maže zábrany, krade nám blízké...myslím ty opravdové a nahrazuje nám je "těma" na druhé straně klávesnice.... věříme více na fiktivní spojení, nebo na ta opravdová? dlouho jsem tady chodila velmi ráda a dávala jsem do psaní všechno a pak jsem zjistila, že to nestačí realita, že je někde jinde přítomnost taky a pro život je podstatná přítomnost prožít a procítit právě tento okamžik nic člověku nenahradí bezprostřední reakci anio tisíc písmen oslavujících básně, básníka, poezii nic z toho nemá na jedno bezprostřední....mlčení :-)

Rajmund
22. 08. 2008
Dát tip
> Ad diskuze< Vůbec se nejedná o můj názor. Asi tak: když Ti sem napíšu o červech nebo těstu, mám na mysli návnadu, kterou jsi určitým typům osobností formou básničky předhodil...

Oldjerry
22. 08. 2008
Dát tip
Dík, Haničko

Zajímavé.TIP

Oldjerry
21. 08. 2008
Dát tip
Nore - není sice co odpouštět, ale pokud to tak cítíš ty - odpouštím ti s obrovským gustem. :-) Hesinko, vindale a Zorko dík

zorka
21. 08. 2008
Dát tip
:-)*

nebudu nechceš - li ale pro mě seš tady autorita a basta - nazdar! :-)

Hesiona
21. 08. 2008
Dát tip
Ano. Taky tě mám ráda :o)

Norsko 1
21. 08. 2008
Dát tip
Promiň, Olde potřeboval jsem se trochu zviditelnit :-)

Oldjerry
21. 08. 2008
Dát tip
Nore - je to tam - i ti jiní (:-D) Rajmunde : červi. Mají vyšší nutriční hodnotu... vindale - D, ale s tou pokorou bych tak nešermoval Alois - střelný prach beru, ale yperit je svinstvo tsuki - jo, na ångströmy jsem pyšnej :-) Honzyk - to víš - já měl dětství mandlový, proto mylenka - je to tak, ale já ho potřebuju Kokrouč : díky, synku A_Looney - netřeba. Tip je dobrý, ale ne nutný Jarmilko, Diano, zdjr1976, avox - díky za kukuč sem Norberte : D a na ex !

zdjr1976
21. 08. 2008
Dát tip
A o tom ten náš život je *

avox
21. 08. 2008
Dát tip
Jako Diana - hodných je víc :-)) */

...a s barevností zdejší společnosti je zbytečné se štířit. Jsou oškliví i luzní, bohatí i nuzní pracovití i líní, laskaví i ti – jiní. S tím musíme se smířit ... tak, tak, Jaroušku, pravdoucí pravdu díš :)))

Kokrouč
21. 08. 2008
Dát tip
ano tati

Marcela.K.
21. 08. 2008
Dát tip
Písmácký svět je stejný jako ten opravdový...protože ho zase tvoří jen a jen lidi. A stejně jako oni není ani skvělý, ani zavrženíhodný ...no a "party" ty se tvoří vždy a všude tam, kde se shluknou lidé si něčím blízcí. Já sama s tím mám dost problém...jsem radši sama :-)

Marcela.K.
21. 08. 2008
Dát tip
Písmácký svět je stejný jako ten opravdový...protože ho zase tvoří jen a jen lidi. A stejně jako oni není ani skvělý, ani zavrženíhodný ...no a "party" ty se tvoří vždy a všude tam, kde se shluknou lidé si něčím blízcí. Já sama s tím mám dost problém...jsem radši sama :-)

vesuvanka
21. 08. 2008
Dát tip
pěkně vyjádřené :-))) TIP a díky

Diana
21. 08. 2008
Dát tip
je tu hezky a těch hodnejch je víc :-)))***** (a party miluju)

Honzyk
21. 08. 2008
Dát tip
kurvy, co..? Me tam soup vlastni fotr...dneska mi to pripada fakt tak smesny, ze to davam k dobru pro zasmani....

Honzyk
21. 08. 2008
Dát tip
))))Rajmund....................... Olde, myslels to dobre....ale ja z toho cejtim nejaky spolecenstvi, spis partu, a to ja moc ne teda: ve skole jsem oblibenej nebyl nikdy, z tabora me vodvezli po trech dnech, nejlepsi jsem to mel pul roku v decaku...a na posetilych utecich z domova vod fotra, kdy jsem se radoval akorat tak dva dny...:)))

tsuki
21. 08. 2008
Dát tip
no, chm, mám z toho tematu trochu smíšené pocity.) jinak se mi hrozně líbí ty ångströmy.) *

Norsko 1
21. 08. 2008
Dát tip
jasně že červi, rajmunde

Alojs
21. 08. 2008
Dát tip
napoprvé jsem váhal, napodruhé už ne. a on má ten seveřan pravdu. ... hezky tu je. někdy. když je střelný prach na zemi.

trefa do černýho a jde z toho cejtit taková pokora a čistost díky Olde

Rajmund
21. 08. 2008
Dát tip
Teď přemýšlím, jestli je lepší těsto nebo červi.

Norsko 1
21. 08. 2008
Dát tip
Zapomněl jsi na neschopnost vlastního názoru, vynuceného strachem z vlastní nedostatečnosti, pýchu, která předchází pád, a obyčejnou lidskou blbost Ale je tu hezky, viď

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru