Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Impuls návratu

26. 08. 2008
11
15
1661
Autor
Lin_Sien_2
V noci měla skála stín
nejsem si jistá čí měl podobu
úplněk chvíli tančil v obrysech
velmi dávného příběhu...
 
mé mysli...

15 názorů

Milly
21. 09. 2008
Dát tip
ale kdyby tam bylo "duše" místo "mysl", tak by se tím pozměnil význam.. .-) A mně by tam "duše" sedla líp- pak by se tam mohla asociovat návaznost třeba i na minulý životy.. (což u mysli, myslim, nejde.. :-))


Lin_Sien_2
27. 08. 2008
Dát tip
Rajmunde, mě se u toho zdá, že není divu, když nám v češtině citelně chybí trefná slova pro oblast vnitřního života. Výrazy Vědomí/nevědomí se moc nehodí, "rozum" či "představa" přímo v básni působí jak pěst na oko, a "duše" je v evropském kontextu až příliš "křesťanská". A pořád opakovat "ve mně" je ohrané. Zdá se mi celkem těžké správně vyjádřit "oblast", kde se to všechno vnitřně-vnější odehrává. :-)) Nemáš nějaký fajn nápad?

Rajmund
27. 08. 2008
Dát tip
jenom, abysme všichni nakonec nemalovali červený jablka. Pokud někdo píše něco "trancedentního", je každý pátý slovo, který ho napadne "mysl" :-).

Fouckault
26. 08. 2008
Dát tip
*

Honzyk
26. 08. 2008
Dát tip
...se mnou text nehyba....nevim proc....

tsuki
26. 08. 2008
Dát tip
líbí se mi to. obrazný já ráda *

kunka
26. 08. 2008
Dát tip
pekná momentka

Lin_Sien_2
26. 08. 2008
Dát tip
Myslím si, Rajmunde, že v básni se v obvyklém slova smyslu nedefinuje, ale vykresluje. Malíř taky nedefinuje, od toho tu není. "Myslí" uvažujeme, představujeme si.. Ovšem to neznamená, že by se nám nedostávalo i jejíkm prostřednictvím i něco z "giga" prostoru (např. ze zatím nevědomého)co je "za ní", říkejme tomu třeba zjednodušeně "světy přesahu". Ale to jen takové mé škádlení, abys neřekl, že neraguju.. :-))

Rajmund
26. 08. 2008
Dát tip
Rád bych od Tebe četl báseň, kde definuješ, co myslíš, když myslíš svoji mysl.

MazLenka
26. 08. 2008
Dát tip
Zhusila jsi mi kůži, paráda *

supr. další skovost, který od tebe čtu. nádhera

moře
26. 08. 2008
Dát tip
to mě dělá dobře v hlubinách...

moorgaan
26. 08. 2008
Dát tip
vystizne a dobre zpracovane !!! /****

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru