Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Socha

25. 09. 2008
0
5
1562

Byl jednou jeden významný politik. Po smrti.
A ten měl sochu.
Obyčejnou bronzovou sochu v nadživotní velikosti, která stála uprostřed náměstí na žulovém kvádru a indiferentně civěla kamsi do… Patrně do světlé budoucnosti.

Za ta léta už nikdo ani pořádně nevěděl, proč tam stojí.
Jedni tvrdili, že to byl darebák a stojí tu na pranýři, jiní zas, že to byl dobrodinec a zasluhuje uznání. Pravdou však je, že to nikdo nevěděl jistě, a proto se k této dominantě chovali netečně. Měli beztoho svých starostí dost.

Jedinými, kdož tuto památku opravdu plně využívali, byli zdejší holubi, neboť nebyli žádnou výjimkou, a chovali se k soše stejně tak, jako ostatní jejich příbuzní všude jinde na světě. Tedy - slétali se z širokého okolí, usadili se na státníkově hlavě a zcela nediskrétně tam vykonali svoji přirozenou potřebu.

Jednou… Jednou se každé vůdčí osobnosti lidstva bude říkat
- TA ZASRANÁ SOCHA -


5 názorů

Nejlepší sochy jsou akty. Ty nepodléhají módním vlivům a ni politickým turbulencím.

Zordon
07. 06. 2012
Dát tip
Když mohou mít malíři své období rané, proč by sochaři nemohli mít období zasrané

To je vzpomínka na vztyčování Lenina na náměstí! Šmarjá, to to letí... Už je tam zasraný Masaryk.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru