Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bobina

26. 09. 2008
6
16
2587
Autor
mašinfíra
Všude dobře
tam je blaze
kde už nelétají saze

16 názorů

mašinfíra
05. 10. 2008
Dát tip
já právě také....byly mi tři a něco k tomu..

vesuvanka
04. 10. 2008
Dát tip
:-))) Ty jsi z oblasti Českého středohoří, jak čtu Tvoje básně, tak mi něco mi dochází :-)))) Když mě byly čtyři roky, bratr chodíval se mnou k nákladovému nádraží v Praze na Žižkově. Stávali jsme na mostě a čekali až přijede mašinka (bratr je znal všechny podle čísel) a já jsem se těšila na to, až mě zavalý černý, teplý a a pro mě voňavý kouř. Ráda na to vzpomínám. TIP

mašinfíra
03. 10. 2008
Dát tip
jar: je to tvůj rukopis...ani nemusím koukat napravo a vím,kdo to psal.

jedné malé saze v tváři z dlaně tvé se dobře daří... :)))

Oldjerry
27. 09. 2008
Dát tip
ano, tramvaje jsou inertní, poznámka se týkala motorové trakce. clobrdík - Mikado, Pannu, Štokr, Němku, viď? to bylo o něčen jiném. Tenkrát nám to tak nepřišlo, to nastalo až se zánikem páry v běžném provozu - najednou z toho čumí taková speciální poezie....

mašinfíra
27. 09. 2008
Dát tip
človrdík: Máma se mnou musela v mých třech letech chodit na hlavní nádraží v TP pozorovat projíždějící vlaky, zejména s uhlím, bylo to v roce 1959.

mašinfíra
27. 09. 2008
Dát tip
old: tramvaje naftou nesmrdí... 1956

Noe1
27. 09. 2008
Dát tip
ale pamatuju ...

clovrdik
27. 09. 2008
Dát tip
Oldjerry, nevím, komu to patřilo, ale jelikož mi přišlo avízo, tak reaguju; je pravda, že s pravidelným provozem parmích mašin jsme se minuli jen letmo,ale pamatuju si, jak jsem se jako malej klučina chodil koukat do Řetenic na nádraží, jak páry tahaly vagony s uhlím; jinak ale Šlechtičnu, Bejčka, Papouška, Kremáka, Arcivévodu Karla, Kafemlejnka, Čtyřkoláka a spoooustu dalších znám :-)

Oldjerry
27. 09. 2008
Dát tip
Asi už ani páru nepamatuješ... to jsem stál vedle lokomotivy (byla to 475 - Šlechtična) a jako šlechtična voněla. Horkým olejem, párou, trochou síry z uhlí a... železem. Čím voní tramvaje a traktory? leda smrdí naftou...

avox
26. 09. 2008
Dát tip
nebo tato? já se v nich nevyznám! :-(

avox
26. 09. 2008
Dát tip
je to tahle?

Noe1
26. 09. 2008
Dát tip
hmmmm ... trošku se mi stýská po jejich vůni a těch báječných ohňostrojích za okénkem, když jsme se předposledním spojem (dycky to dalo děsnou práci naše ukecat, abychom jeli až úúúúúúplně večer) od babičky :-)

clovrdik
26. 09. 2008
Dát tip
a to zasejc ne ... miluju parní trakci :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru