Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mahatmá Gandi

27. 09. 2008
2
4
2374

o najvýznamnejšom človekovi - Azie o Mahandas Karamačmad Mahatma Gandi (1869 -1948), profesorovi práv s Londynskej univerzity, a univerzity v Indickom Ahmadabade. Zakladatelovi filozofického prúdu - Ohynsy....nenásilného riešenia problémov. Na pamiatku jeho diela!

Náhrobný kameň vyryté ména na čestnom mieste profesór - z prístavného mesta Rieky - Sabarmati, čo po svete s knihou - Bhagavadgita pomalým behom od Ahmadabadu - po Londýn, a z Londýna - cez koniec sveta do rodného - behal. Vzívajúc Brahmu, Višnu - Šivu, predsa túžil - dotknúť sa neba. Tú spí a o Mokše pod chladným - bielým mramorom od veky svoj sen s guľkou v čele ! Mahandas Karamačand Mahatmá Gandi ( 1869 - 1948 ) tu v New Delhi - sníva. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Mokša - stav hinduistickej blaženosti, kedy jedinec už nemusí podstúpiť ďalšej reinkarnácii (prevtelovania). Sabarmati - názov rieky pretekajúcej cez Ahmadabád Ahmadabád - prístavne a univerzitné mesto v Indii Brahma - hinduistický boh (stvoriteľ) Višna - hinduistický boh (ochránca) Šíva - hinduistický boh (ničiteľ) Trimurti - trojica (ako sv. trojica - v kresťanstve) tvoria ju bohovia Brahma, Višna a Šíva. Bhagavadgita - hinduistická sv. kniha (hinduistická biblia)

4 názory

Rani
23. 03. 2009
Dát tip
ja len, že nie všetci "svätí" majú čisté ruky....

Touto básňou sa neodvážil posudzovať túto osobu len som v podstate konštatoval, že táto žila...a bola významnou osobou historie Indie..tak ako Hitler...bol významnou osobou historie Nemecka...človek sa môže stať významným buď na základe dobrých činov, alebo aj tých zlých. Nikdy by som si nedovolil niekoho posudzovať...na to nemám právo, ani vedomosti...ani postavenie...to môže len Boh a čas.

Rani
23. 03. 2009
Dát tip
môj manžel je SIKH, a tvrdí, že za Gándího a jeho dcéry Indíry boli SIKHOVIA perzekuovaní a zabíjaní! /útok na zlatý chrám v Amritsare 1984 ap./ takže - na všetko sa dá dívať s viacerých strán....

neroušek
14. 10. 2008
Dát tip
Johan toho ví hodně..........ale ta báseň jakožto báseň je příliš oficiální,takový pomník,spíš nápis na náhrobek.* Trošku chybí reálný člověk.* PS. neroušek si vyjímečně udělá reklamu,také má báseň o Gándím.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru