Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Plavba na Západ do Amanu

23. 07. 2001
6
0
6972
Autor
Danny

Feanor došel ze školy celý zkrvavený. Jeho máma Idris jej starostlivě a smutně pozorovala: "Copak je, zlato?" "Děti se mi posmívaly" odvětil. "A nejen posmívaly, " pokračovala Idris, "oni tě i tloukli, viď?" "Házeli kameny," povzdychl si Feanor a bylo jasné, že už o tom nechce mluvit.

 

Idris vstala od novin a objala svého syna. "Proč jsou na nás tak zlí, maminko?" vyšel z jeho úst povzdech. Idris si povzdechla. Odložila noviny s titulkem "Existoval Númenor či ne?" a soustředila se. Jednou mu to musela říct tak proč ne teď. "Jsme elfové." konstatovala. "Elfové? Mami, nedělej si ze mě legraci. Elfové jsou přece z pohádek. Byl jsem v Beleriandu minulej rok se školou, žádný elfí pevnosti tam nejsou." "Odhmotnily se, synku. Musíš to brát tak jak to je - jsme elfové a jsme tu ve Středozemi příliš dlouho. Nemají nás rádi."

"Ale to bysme měli umět čarovat - a podle Ilůvatarismu-Monoteismu, který je státním náboženstvím tu v Rohanu, kouzlí pouze Eru." "Kdyby tě tak slyšel dědeček, ach jo. Zpražil by tě modrýma bleskama, ani
bys nemukl. To víš co se stalo dědečkovi, ne?" "Přejelo ho auto?" "Ne, to jsem ti řekla když jsi byl malý abys byl klidnější - věc se má tak, že před šedesáti lety se Agarwaen Hithlum pokusil vyvraždit všechny ve Středozemi zbylé elfy. Z osmnácti tisíc nás šest tisíc padlo v jeho Pecích. Hithlum si myslel, že chceme ovládat Ardu."

"Mami, můj spolužák Grišnákh - jeden z těch, kteří se mi posmívají nejvíc - říká, že Pece jsou mýtus, že žádné neexistovaly!" "Sauron Gorthaur mu to našeptal!" "Nenadávej, mami." "I když ve škole neví že jsi elf, Feanorku, cítí z tebe něco cizího, jiného. Snaží se ten Plamen uhasit a tak tě bijí. Ó Elbereth! Kolik elfů je dnes unaveno životem dříve než odkvete člověk - smrtelník....."

 

"Západ, Elfie - taky existuje, maminko?" "Feanku, samozřejmě že ano. Mám zde ve Středozemi přátele, rodinu - sama bych ji nikdy neopustila, do hal Mandosu přejdu až bude můj čas ale TY se musíš rozhodnout - buď strádat ve Středozemi, nebo žít v Zemi nesmrtelných. Všichni se tam nakonec vrátíme, celý náš rod. Přímá cesta přes Moře stále existuje!"


dobrý nápad. i když myslím že by to šlo udělat líp. čímž ovšem nemyslím že bych to zvládla:o)) za ten nápad t*

Narriel
03. 09. 2004
Dát tip
No...Nezaujalo :-/ (Což ovšem vůbec neznamená, že je to špatné ;-) ).

Danny
01. 03. 2004
Dát tip
johanne: tato povídka byla myšlená vážně. šlo o propojení Staršího Lidu z Tolkiena (elfů) s nejstarším národem v Evropě (Židy) pokud chceš ode mne číst nějakou recesi, mám jí dost: například poslední povídečka Slovní hříčka

johanne
01. 03. 2004
Dát tip
myšleno vážně??? ne, tohle mi fakt nesedí :o ale mrknu na ty ostatní a ozvu se :))

johanne
27. 02. 2004
Dát tip
ze začátku mi to připadalo jako recese, ale u pecí jsem skončila... sorry, to je moc :o

Čumák
24. 03. 2003
Dát tip
je to moc krátký :(((( mám radši romány. takovej román o moderních elfech - to by byla bašta! (oceňuju nápad...)

Lysandra
23. 03. 2003
Dát tip
Je to smutné a melancholické, ale zas tolik pocitů to ve mě nevyvolávalo. Něco tomu chybí.

FARAMIR
03. 02. 2003
Dát tip
*tip - aj ked je sero a v taky cas prepadam melancholii...

Seregil
05. 12. 2002
Dát tip
Ale jo, ta "parafráze" na pokračování Tolkiena ti docela vyšla...

Seregil
05. 12. 2002
Dát tip
a avi

hurvinek
05. 12. 2002
Dát tip
celkem pekne ale moc smutne

Starr
07. 11. 2002
Dát tip
Líbí.Ovšem nějak mi to moc připomíná Tolkiena.Nemám ráda kopie jeho děl,ale tohle není kopie seš dobrý pokračovatel:))

Starr
07. 11. 2002
Dát tip
Líbí.Ovšem nějak mi to moc připomíná Tolkiena.Nemám ráda kopie jeho děl,ale tohle není kopie seš dobrý pokračovatel:))

Reistlin
04. 01. 2002
Dát tip
Zvláštní pohled na Středozemi

bobotic
14. 11. 2001
Dát tip
No já ti nevím, dost povznesené (žid - elf), ale milé, neskromné, ty víš jak

Spvrivs
11. 10. 2001
Dát tip
Krátké, ale perfektní. Snad se taky jednou vrátím, ale teď jsem se zrovna ztratil a cestu zapomněl. POMÓÓÓC!!! *:)))

myslím, že to mám a jde to správným směrem:-)) ps. sloveso konstatovala se mi fakt líbí, čím to asi bude?? I*I

nebraska
23. 07. 2001
Dát tip
wow, taky chcem byt elfka..je to tajomne, zahadne a vzrusujuce ;)

Danny
23. 07. 2001
Dát tip
nebraska: každý může být elfem. stačí jen chtít. opravdu chtít.

Vio
23. 07. 2001
Dát tip
To jde mimo mě...

Danny
23. 07. 2001
Dát tip
Mikey:hrubka opravena, thx z "mimo mě" si nic nedělej.

Mámalibor
23. 07. 2001
Dát tip
tak Alfe, to je lepší řízek... * !

Deltex
23. 07. 2001
Dát tip
Hih, a to já jsem elf. Danny *! Skvělé je občas si vzpomenout na pana Tolkiena a na jeho nesmrtelné dílo. TIP jako hrom! Měj se nádherně! DeX

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru