Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hľa pozri

28. 09. 2008
5
8
2302

Toto dielo je jedno z mojích prvých a napriek tomu nebolo nikdy publikované... až dnes, po určitých úpravách.... predsa sa dočkalo ! A vyšlo na mimošuplikové svetlo - sveta.

Hľa pozri ! Jak srnka vodí mladé na pašu, jak kráča z rána - za rosy. Tak pozri - tak nechoď nečinne, okolo tej krásy - krásy zlatitej. Hľa pozri ! Na tie hory - zelené tak pozri - tak nechoď nečinne okolo tej krásy - krásy zlatitej, veď je to Tvoj diel zeme - tvoja vlasť Tak si ju bráň - pokým ju ešte, ešte máš !

8 názorů

název jak z jiného světa :o) a pokud jde o Američany, je logické, že v Evropě říkají že jsou ...from USA. Ale doma je každý hrdý na svou hvězdičku na vlajce...

macecha
29. 09. 2008
Dát tip
krásne si to povedal *

vsak cas a historia ukažu svoje... a my dvaja nezmôžeme nič... akurát nechať sa prekvapiť - vďaka za tip

moorgaan
28. 09. 2008
Dát tip
Johann.. to je tvuj nazor, urcite nevylucuje ten muj..ale pro me je nejdriv Česko, pak Evropa.. srovnavas nesrovnatelne..vstupem do UNIE jsme urcite nestratili suverenitu-aspon doufam!!..

moorgaane a vidíš.. ja zas si myslím, že by sme mali hrdý na Europu ... na svoju vlasť! Lebo vstupom do Eurospkej unie... sme stratili vlastnú suverenitu... to máš, ako so svadbou.. aj tou niečo končí a začína... len u chlapov je toho menej.. a to mi dajú ženy za pravdu.. a tak Slovensko a aj Česko sú v podstate "ženy". To sa mi páči na Amikoch, že žiaden nehovorí, či je s Texasu, Aljašky - prípadne s inéj časti.... ale všetci hrdo povedia : " I am from Amerika!" a to by malo byť aj u nás - nehrať sa ako splašné deti - každý na svojom kúsku - pieskoviska....., ale spoločne budovať Europu.... našu vlasť.. s jednou menou, s otvorenými hranicami a s jedným jazykom... ale to je ešte ďaleko a možno v Europe... v krajine - nacionalistického myslenia, možno aj nemožné!

moorgaan
28. 09. 2008
Dát tip
zítra je výročí..Mnichov !! mladší generace možná ani neví co to je - nesmět bránit vlast... vůbec si myslím, že pojem vlast začíná splývat s Evropou - a to není dobré! mít svou vlast, mít národní hrdost, ctít státní symboly - vlajku,znak,hymnu..by mělo být předáváno z generace na generaci,výchovou a příklady učit se z historie a mít možnost to svobodně projevovat - nestydět se za to, že jsme Češi,Moravané,Slezané a že žijeme právě tady... tvoje verše to krásně vyjádřily a vlastně vyjadřují i touhu Slováků o tomtéž.../***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru