Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Variace 1

09. 10. 2008
6
14
2950
Autor
macecha

William Shakespeare /Sonety/ Nejásej, Čase, já se nezměním, svým věžím sebevýš ať zvedáš hlavu, všechno tu bylo už, a já to vím - jen staré triky, možná v novém hávu. Že život krátký je, chcem obdivovat, co podsouváš nám, ač to staré jest, svou vlastní touhou zrodíme to znova, na sobě samých zkoušíme tu lest. Vzepřu se tobě a tvé historii, co bylo, bude - jest - mne nevzruší, lže minulost i to, co právě žiji, tvůj věčný spěch nás klame na duši. Tvé lži i kose navzdory však dím: nejásej, Čase, já se nezměním.


čas mě nezmění
všechno už vím
staré triky znám
a povídám
že novým hávem
již svou duši
nezakryju

co bylo, co je, co bude
také už mne nevzrušuje
nezrodím se v touze nová
to vše jsou jen planá slova
zůstanu takovou jakou jsem
byť změnit se
kdysi byl můj sen
to vše již vzala voda
a přikryje to zem

14 názorů

macecha
09. 01. 2009
Dát tip
mampichnutekolo - to máš pravdu, být pořád hodný, to dá zabrat :o)) Bíša- děkuji

Bíša
09. 01. 2009
Dát tip
:+)

macecha
12. 10. 2008
Dát tip
Jiří, teď už se vůbec nedivím, že to tak miluješ!

nostalgik
11. 10. 2008
Dát tip
Znáš můj názor na básnické dílo W.S., které láká vždy k novým překladům i variacím....

macecha
10. 10. 2008
Dát tip
Robinie - díky

Robinia
10. 10. 2008
Dát tip
Moc...

macecha
09. 10. 2008
Dát tip
Naděnko,máš pravdu, je také velmi pravdivý,o lásce opravdové, ale znáš to, moje povaha u 123.sonetu, nezaváhala :o)) Nestihla jsem si je ještě přečíst všechny a musím říci, že jsem z nich tak "na větvi,"že to musím vždy chvíli nechat ve své hlavě uležet a jen tou hlavou nevěřícně kroutím :o))

macecha
09. 10. 2008
Dát tip
Naděnko,máš pravdu, je také velmi pravdivý,o lásce opravdové, ale znáš to, moje povaha u 123.sonetu, nezaváhala :o)) Nestihla jsem si je ještě přečíst všechny a musím říci, že jsem z nich tak "na větvi,"že to musím vždy chvíli nechat ve své hlavě uležet a jen tou hlavou nevěřícně kroutím :o))

avox
09. 10. 2008
Dát tip
123. sonet, proč sis vybrala právě ten? Já ti vřele doporučuji můj nejmilejší - 116. Nemusíš se měnit celá, jen pohled na svět kolem sebe :-)

macecha
09. 10. 2008
Dát tip
toyenko- na změnu již mnoho času není a moje psaní, to už také asi jiné nebude, jinak to neumím. Děkuji za povzbuzení

toyenka
09. 10. 2008
Dát tip
Já naopak doufám, že ten Čas tě změní a že se změní i to, jak budeš psát.. :) Držím palce..

macecha
09. 10. 2008
Dát tip
Jarmilko, zůstanu. Díky

zůstaň stejná, Anno... ************

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru