Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Značkařka

12. 10. 2008
11
28
2408
Autor
Houmeles

 

 

malá Cikánka

kreslí růžovou křídou

šipky směr masna

 


28 názorů

StvN
17. 10. 2008
Dát tip
katugiro - nádherně řečeno. Houmeles je spíš na to senryu, řekl bych.

Paulart
13. 10. 2008
Dát tip
No alespoň něco :-) houmeles se může smát tvému pláči.

Zvrhlík
13. 10. 2008
Dát tip
Zatím je to spíš k pláči...

katugiro
13. 10. 2008
Dát tip
Není zač. Uzeniny se prodávají v uzenářství :)

Paulart
13. 10. 2008
Dát tip
Zvrhlíku, teď se musíš smát. TEĎ! Co pak - to už je s křížkem po funuse :-) katugiro, už Ti asi líp rozumím. Díky.

grafo
13. 10. 2008
Dát tip
:)

Houmeles
13. 10. 2008
Dát tip
V masně se prodává maso, uzeniny.

grafo
13. 10. 2008
Dát tip
ja len tak .. ze co je ta masna, neviem si prelozit do sk :)

katugiro
13. 10. 2008
Dát tip
No právě! Tvoje haiku je nezaměnitelné, záleží v něm na tom, co říká. Slova mají svá místa a svůj vztah. Značkařka tohle nemá. Jen oznamuje, že se něco děje - žádný kontrast, pozastavení, význam.

Paulart
13. 10. 2008
Dát tip
katugiro, díky za připomenutí mého dílka :-). Já tam ale mám prostitutku a plyšového méďu. V tom je ukryt jak kontrast, tak přesah. S plyšáky si hrají děti, prostitutka už jejich nedotčenost drsným světem nejspíš postrádá. A přece má u sebe schovaného - jako talismánka - toho méďu. Tvá učitelka a lední medvěd (spolu)neříkají nic.

Zvrhlík
13. 10. 2008
Dát tip
Houmeles: Kdo se směje naposled ten se směje nejvíc. :) Já si umím počkat. Ona se pravda vždy stejně nakonec ukáže.

katugiro
13. 10. 2008
Dát tip
malá holčička kreslí bílou křídou kuřátka v zástupu x učitelce se kývá na kabelce lední medvěd Rozdíl je v tom, jestli změníš význam toho haiku. Jestli v něm vůbec je něco jako ob-sah a pře-sah.

Paulart
13. 10. 2008
Dát tip
Dobrá, ale změnit všechna? Kdybys řekl konkrétně: zbytečná je cikánka. Může tam být Vietnamka třeba. Ale takhle bys mohl soudit jakékoliv haiku, vždy můžeš použít jiné slovo, květinu nahradit květinou.

katugiro
13. 10. 2008
Dát tip
Paulart, neříkám odhodit, ale zaměnit. Pro haiku jsou slova důležitá, proč bych je odhazoval? A důležitá by mělo také znamenat pečlivě vybraná. Jedinečná. Tipy mu klidně dávej, když se mi něco líbí, taky dávám. Vnímání haiku máme každý trochu jinde.

Paulart
13. 10. 2008
Dát tip
katugiro: všechna slova? Když odhodíš všechna slova, je zase ticho. Takhle přece můžeš odepsat všechna haiku. Houmelesovi dávám tipy. Prostě to umí.

katugiro
13. 10. 2008
Dát tip
Mně se nelíbí, když jsou v haiku všechna slova zaměnitelná, když pro něj nemají význam. Tady je úplně nepodstatné, jestli je to cikánka, jestli má růžovou křídu, jestli kreslí šipky a jestli tyto vedou k masně. Mohla to klidně být jakákoliv jiná holčička, která kreslí bílou čáru vedoucí k mekdonaldu. Rozumíš mi?

Houmeles
13. 10. 2008
Dát tip
Poslal jsem ti avi?

Houmeles
13. 10. 2008
Dát tip
Čím více píšu haiku, tím víc se musím smát u tvých poznámek, Zvrhlíku. Ne, neopovrhuju tebou, máš úžasné znalosti, ale stále více cítím ten kontrast kontrastů, ne v haiku, ale třeba mezi mým dílkem, tedy - jak ho vnímám, a tvými suchopárnými úvahami. Opravdu, neber to, že se ti vysmívám. Nemyslím ironicky, když tvrdím, že jsi z nás všech nejobeznámenější s haiku formou. Prostě se jen chechtám, když tě čtu. Jsem asi blázen. A možná zamilovaný. Právě proto...

Zvrhlík
13. 10. 2008
Dát tip
jorel: "On the other hand, it might be necessary to bind things gently together and not use a cut (haiku with one image or a single object, ichibutsu jitate 一物仕立て), but here you have to be careful not to make it sound like just a prosa sentence." zdroj: http://haikutopics.blogspot.com/2006/06/kireji.html Zkrátka buď je v haiku kireji, pak se haiku skládá ze dvou vět elipsovaných do krajnosti nebo tam "cut" není, ale přesto to nemůže znít jako věta prozaická. Jaký by pak byl rozdíl mezi prozaickou větou a haiku? Jak bys je pak od sebe rozeznal, když by tu nebyl žádný strukturální rozdíl?

baronka
13. 10. 2008
Dát tip
Houmeles zdařilé a barevné podobně zaříkávám vůně před pekárnou T

oakbark
13. 10. 2008
Dát tip
Ano, ta růžová je tam jaksi navíc, ale tady dokresluje tu hýřivou kýčovitost onoho národa.

Houmeles
13. 10. 2008
Dát tip
katugiro, no to já nevím, já se jí neptal. Stál jsem uvnitř a najednou vidím malou holčičku, jak v podřepu kreslí po chodníku šipky, které vedou do té masny. No není to situace k zaznamenání? :-) Zvrhlíku, byla spíš do žluta, ale ta barva mi nějak splynula s masem.

jorel
13. 10. 2008
Dát tip
Zvrhlík: Fakt? No potěš koště.

Zvrhlík
12. 10. 2008
Dát tip
Je nějak důležité, že je ta křída růžová? věta oznamovací není haiku

katugiro
12. 10. 2008
Dát tip
proč k masně?

oakbark
12. 10. 2008
Dát tip
Má to ducha černé čtvrtě.. velmi zdařilé! jen vymaž to velké C

moorgaan
12. 10. 2008
Dát tip
dostala chut na cikánku.-)) /*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru