Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Beznaděj

14. 10. 2008
15
59
2363
Autor
Houmeles
 
nad psem v příkopě
si pohrává povětří
s posledním listem

59 názorů

Desirée
19. 11. 2008
Dát tip
"naděje malý kamínek na prázdné dlani zmizel kam ach kdosi oblázkem tím hodil a dohodil až ku hvězdám" (J. Skácel : Kdo pije potmě víno) Posílám pozdrav plný naděje od Jana Skácela pro Houmelesa i pro všechny ostatní. Tvoje haiku se mi líbí. Prosím o další. *Díky D.

StvN
18. 10. 2008
Dát tip
Jinými slovy motiv listu je poněkud ohraný.

Houmeles
18. 10. 2008
Dát tip
Ale jo. Musím Tě brát jako šum ranní ulice, když se rozjíždějí první auta.

Zvrhlík
17. 10. 2008
Dát tip
Proč by hrací strojek nemohl přehrávat negativní kritiku? :) Když můžou být modlitební mlýnky, proč by nemohly být i kritické? :)

Houmeles
17. 10. 2008
Dát tip
Zvrhlíku, to není negativní kritika, ale hrací strojek. StvN, není třeba něco vkládat tam, kde už to je.

StvN
17. 10. 2008
Dát tip
Když není po ruce nic lepšího, vložíme tam list, nejlépe ve větru. to mi připomnělo, jak si kdesi katugiro posteskl, že už je přejeden haiku, v nichž něco padá do čaje:)

Zvrhlík
17. 10. 2008
Dát tip
Houmeles: Někomu tu nevoní negativní kritika. :) Paulart: Vždyť já vím. Já se jen "bál", že příště vytáhneš jako důkaz ještě dílko, které bylo publikováno tam. To byla sarkastická poznámka. -------------------------------------------------- Ono bude nejlepší to tu ukončit, páč to nikam stejně nevede...

Houmeles
17. 10. 2008
Dát tip
Ta příroda si poradí s mrtvým psem nebo Zvrhlíkem?

Paulart
17. 10. 2008
Dát tip
Zvrhlíku, není to Černá volavka, ale Šedá volavka. Sice tam stojí, že jde o stránky českého hajku, ale ve skutečnosti jsou to stránky minimalistické tvorby a haiku. Tedy jsou tam autoři píšící prostě krátké básničky a pak ortodoxní haikuisté (Skafararix, stanca, Ignatz, Tišina_Šivova, Darmo-šlap, Mr_Neutron atd). Nikde jsme nevyhlásili, že právě tohle jsou stránky haiku a že nic jiného se na nich neobjeví. Tyhle stránky vznikly pro RADOST, nikoliv pro křečovité zkoumání, co je a co není haiku.

Houmeles
17. 10. 2008
Dát tip
Zvrhlíku, jdi už pryč. To je strašný číst ty tvoje bláboly. Johano Baesil, ten pes tam ležel. Umíral. Poslal jsem pro něj městskou policii, tvrdili, že už tam není. Dobrá, řekl jsem si, asi už se zmátořil, někam odlezl. Ale NE, oni ho přehlédli. Ležel tam stále, ale mrtvý.

Zvrhlík
17. 10. 2008
Dát tip
Paulart: 3 citace velmi podobných názorů mají větší váhu než odkaz na jeden český blog, který navíc nic nedokazuje IMHO Jistý si nemůže být nikdo ničím, jde o pravděpodobnost. A když jednu a podobnou věc tvrdí poměrně minimálně 3 věrohodné a informavané zdroje, tak je to důvod k zamyšlení, nemyslíš? Obzvášť, když na opačné stanovisko u podobně věrohodných zdrojů jsem nikde nenarazil. Tou černou volavkou myslím tu stránku, kde publikujete česká hajku.

Houmeles
17. 10. 2008
Dát tip
Nebyl to můj pes. Jen nějaký tuláček špinavý. Bez známky. Vyhublý.

Paulart
17. 10. 2008
Dát tip
Jakou Černou volavkou mám argumentovat, proboha? Ty už máš ze mne vidiny :-). Mimochodem, jak si můžeš být jistý, že všechny Tvé citace z jiných blogů a serverů jsou ty pravé? Není to tak, že sis vytvořil jistý názor na haiku a podle něj si vybíráš citace i dílka z jiných stránek?

Zvrhlík
17. 10. 2008
Dát tip
Ale může, do neomylnosti mám daleko.

Zvrhlík
17. 10. 2008
Dát tip
Paulart: To, že je něco publikováno na nějakém blogu ještě neznamená, že to haiku být musí. (Tím ovšem neříkám, že to haiku být nemůže.) Ono nezáleží ani tak na tom, kde je co publikováno, ale jak to vypadá. Příště argumentuj Černou volavkou a půjdu do kolen. :) Kdybych byl fundamentální rejpal, tak řeknu, že bouře nepřichází, protože nemá nožičky, ale to by fakt byl už spíš extrém. :) Proč nepoužít místo přichází blíží se? Obrázek je to sice hezký, ale 100% jistý bych si co se týče "haikuvitosti" rozhodně nebyl. Představa ukrývajícího se větru je dost problematická. Vítr je pohybující se vzuch, takže těžko se někam může schovat, protože když zůstane "stát" na jednom místě, tak zanikne.

Paulart
17. 10. 2008
Dát tip
Pohřbi ho. Četla jsem o tom ve Škole malého stromu od Forresta Cartera. Tam se naučíš vnímat haiku, Zvrhlíku :-)

Houmeles
17. 10. 2008
Dát tip
Měl bych ho pohřbít? Toho psa?

Paulart
17. 10. 2008
Dát tip
Pardon, klasické haiku, ne nové

Paulart
17. 10. 2008
Dát tip
Nové haiku, zdroj haiku.bloguje.cz Přichází bouřka - vítr se snaží ukrýt pod staré tašky Deepness

Zvrhlík
17. 10. 2008
Dát tip
Paulart: Ono záleží na tom KÝM to za haiku bylo přijato. To, že něco haiku je nebo není nerozhoduje počet tipů a hvězdiček, které dané dílo dostalo...

baronka
16. 10. 2008
Dát tip
Stůj si za tím je to tvé milované psaní

Paulart
16. 10. 2008
Dát tip
Nanejvýš by se to dalo posoudit jako klišé.

Paulart
16. 10. 2008
Dát tip
Já si myslím, že v tom "pohrávání si" nemusí být problém. Před delším časem tu měl někdo dílko o větru, který se pospíchá schovat pod střechu, a bylo přijato jako právoplatné haiku.

Zvrhlík
16. 10. 2008
Dát tip
Haiku to není především protože to zní jako umělá prozaická věta. Na haiku to není ani dost svébytné (odlišné od prózy) ani dost přirozené.

Zvrhlík
15. 10. 2008
Dát tip
A tvrdím snad, že na tom mám patent? :) Na druhou stranu, to že něco v druhém vyvolá nějaké emoce ještě neznamená, že je to haiku. S emocemi se automaticky dostáváme na subjektivní rovinu, kde mohou objektivní měřítka platit jen stěží.

makros
15. 10. 2008
Dát tip
avi nevadí, ale máš něco konkrétního na mysli?

dazdozienka
15. 10. 2008
Dát tip
divne

Zvrhlík
15. 10. 2008
Dát tip
Paulart: Haiku mají vzbuzovat emoce, ne pocity nudy... Minimálně mají vyvolat hnutí v autorově mysli a i to je svého druhu emoce. Poslední co by haiku mělo vzbuzovat je lhostejnost a apatie, jak se stalo v tomto případě například u mně.

Darmo-šlap
15. 10. 2008
Dát tip
Houmeles, děkuju za avi. Něco se s tebou děje?

Houmeles
15. 10. 2008
Dát tip
Ale takhle přece budeme umírat i my všichni. Je to jisté! Je to jisté! Úplně sami.

Paulart
15. 10. 2008
Dát tip
Zvrhlíku, na emoce se vykašli. Není to EMO-haiku. Je to haiku...

Zvrhlík
15. 10. 2008
Dát tip
Houmeles: Pokud tvé komentáře pod tímto dílkem ve mě vzbuzují víc emocí než vlastní pokus o haiku, pak je něco špatně.

Yentl
15. 10. 2008
Dát tip
Zajímavý moment, ale moc mi tam nesedí že povětří si pohrává... možná vítr...

Paulart
15. 10. 2008
Dát tip
Jo, tak on ještě nebyl mrtvý?

Houmeles
15. 10. 2008
Dát tip
Ten pes už zhasl. Ještě kousek popolezl. Teď tam leží. List ještě drží na větvi. Zatím...

Norsko
14. 10. 2008
Dát tip
blbé povětří

Zvrhlík
14. 10. 2008
Dát tip
povětří si nepohrává páč to není žádný harant :) Ale aspoň tu je snaha o aliteraci. ----------------------------------------------------------- A na závěr má "všemi oblíbená" mantra: Haiku není prozaická věta! Haiku ISN'T a prose sentence divided Into 3 lines of 5-7-5 syllables, nor a "dribble of prose." Haiku není prozaická věta rozdělená do 3 řádku o 5, 7 a 5 slabikách ani poslintaná próza. http://members.aol.com/usdare2/kuisnt.htm it might be necessary to bind things gently together and not use a cut (haiku with one image or a single object, ichibutsu jitate), but here you have to be careful not to make it sound like just a prosa sentence Může být nutné spojit věci jemně k sobě a nepoužívat zlom (haiku s jedním obrazem nebo jedním obejektem, ichibutsu haiku), ale tady musíte být opatrní, aby to neznělo jako prozaická věta. http://haikutopics.blogspot.com/2006/06/kireji.html Each haiku has a break which makes it a deliberately incomplete literary artifact, prompting the reader to make a leap of imagination in order to complete the moment begun by the poet. Každé haiku má pauzu (zlom), který ho činí úmyslně nehotovým literárním výtvorem a pobízí tak čtenáře, aby vyburcoval svou imaginaci za účelem dokončení okamžiku, který začal básník. http://blogs.law.harvard.edu/ethicalesq/2005/05/31/is-it-or-aint-it-haiku/ Za kostrbatost překladu apod. se omlouvám, nemám teď čas to vypiplávat. Doufám, že je tomu přesto rozumět.

Houmeles
14. 10. 2008
Dát tip
Brzy mě to odpálí navždy. ... Pro psa jsem zavolal městskou policii. Měl zimnici, sotva zvedal hlavu. V očích děs jako my všichni tváří v tvář smrti. Když tam jeli, už ho nenašli.

Darmo-šlap
14. 10. 2008
Dát tip
Hm, to "pé" to tam odpaluje do posledního listu.

moorgaan
14. 10. 2008
Dát tip
jiný a lepší !!! :-))) /**

makros
14. 10. 2008
Dát tip
*

Paulart
14. 10. 2008
Dát tip
Promiň. To jsem jen tak plácla. Nevidím do Tebe. Mlčím. Mám poslední dobou problémy komunikovat. Něco řeknu a zasáhne to jiné tak tvrdě...

Houmeles
14. 10. 2008
Dát tip
Myšlenka... S kým si pohrává? (Do prázdna...)

Houmeles
14. 10. 2008
Dát tip
Tak to tady nevytahuj. Už to nezvládám. Sebe.

Paulart
14. 10. 2008
Dát tip
Ty se loučíš, jo? Hele, to se stane každému, že se zamiluje.

baronka
14. 10. 2008
Dát tip
Je tak plná smutku vrátíš se jiný o naději

dazdozienka
14. 10. 2008
Dát tip
nema to formalne znaky haiku, ledatak miniaturka

Houmeles
14. 10. 2008
Dát tip
Toto je poslední haiku na dlouhou dobu. Cítím to. Vrátím se jiný, z jiné strany. Děkuju všem za reakce.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru