Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nedeľa

Výběr: Print
14. 10. 2008
9
10
2242
Bola 5-tá v mesiaci a z neďalekých katolických seáns mocným hlasom zvolávajúc ozýval sa storočný zvon. Poctivá práca - posledná! Inak v dávno zabudnutej a nielen nami...., ale aj tým pre koho zvolával rolníkov a tých ostatných, čo sa pozabudli, čo nestihli posledný emigračný boom. Tých, ktorí možno chceli zaškatulkovať sa medzi ortodoxne verných tej z čiernej zeme kúska poľa - rodnému. Uprostréd svahov, kde ešte pred pár tisícami rokov divým rytmom hrali kapre vodné blues. Nedeľa v polochytrom tempe poltopankových krokov. Kráča pozabudnuté ľudské semä asfaltovou hore rozoraným humnom dvojprúdovou cestou ku kostolu od predtvárky zbožne.

10 názorů

Print
16. 10. 2008
Dát tip
V úžasu...

macecha
16. 10. 2008
Dát tip
Johann, máš pravdu a nepáči sa to ani mne, ale čo narobíš? Ale, aj my, veriaci, robíme často chyby.

macesko veď aj ja verím a dúfam, že úprimne a bez pretvárky...ale snažil som sa poukázať na to, že prevažná väčšina "veriacich" je s maskou a pretvárkou.. a to sa mi ako dúfam úprimne veriacému nepáči

macecha
15. 10. 2008
Dát tip
Johann, je úžasné, ako si zachytil tu chvíľu, já to vidím pred sebou. Sme iba ľudia a chybujeme, ale sú aj takí, čo veria uprímne. ***

Háber
15. 10. 2008
Dát tip
hej - páčili sa mi predtvárky - pekná slovná hra, ale v češtine si ju nepoužil, síce, to by som nevedel ani ja*

moorgaan
15. 10. 2008
Dát tip
/***

*** ...divým rytmom hrali kapre vodné blues...

neroušek
15. 10. 2008
Dát tip
Neroušek děkuje Johanovi, je to skvost.*

v tejto básni ide o kritiku - kritiky pretvárky a ľudskej spoločnosti ako takej....vďaka za tip pro nerouška....tlmočím do češtiny: - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Byla 5-tá v měsíci a z nedalekých katolických seance mocným hlasem svolájícf ozýval se staletý zvon. Poctivá práce - poslední! Jinak v dávno zapomenuté a nejen námi ...., ale také tím pro koho svolává rolníků a těch ostatních, co se pozabudli, co nestihli poslední emigrační boom. Těch, kteří možná chtěli zaškatulkovat se mezi pravoslavné věricich té z černé země kousku pole - rodnímu. Uprostřed svahů, kde ještě před pár tisíci lety divokým rytmem hrali Kapři vodní blues. Neděle v polochytrom tempu polobotkových kroků. Kráčí opomenuty lidská společnost asfaltové nahoru rozoraným polem dvouproudou silnici ke kostelu od přetvárky zbožně. zboží.

neroušek
14. 10. 2008
Dát tip
Neroušek tu! Ta slovenština dává v tomto případě nerouškovi zabrat...........ale v každém případě výborně napsané,vlastní vyzrálý styl,rozhodně zde nevidím tu malinkatou křeč jako u těch básní věnovaných historii.********

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru