Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Uhašeno?

10. 12. 2008
13
38
4983
Autor
Lakrov

Uhašeno?! Bacha, támhle ještě doutná! ...ne, to už je jen pára

 


Ten oheň už jenom dohořívá

Lži chladnou (a pravda nehřeje)

Je zima a to se brzy stmívá

Zář uhlíků, záblesk naděje...


Když vítr se opře do oharků

a plamínky na čas probudí

proč prokřehlý má chuť na polárku

a ledovou řekou přebrodí?


Už hasiči zhaste, co z ohně zbývá

Dnes nešetřte vodou, úsilím

Žár v klíně — chlad v srdci popel skrývá

A namísto jisker v očích dým


38 názorů

Vivian
09. 08. 2014
Dát tip

Tak něco takového jsem si myslela, děkuji.


Lakrov
05. 08. 2014
Dát tip

Pro Vivian: "Chuť na polárku" -- budu muset popřemýšlet, je to skoro šest let staré...

Chuť na polárku v souvislosti s jmenovaným "prokřehlým ochutnavačem" zde zřejmě měla znamenat: "Proč se občas ucházíme o nesmyslné (kontraproduktivní) aktivity".

Děkuji za návštěvu a ocenění.


Vivian
05. 08. 2014
Dát tip

Zajímavé... :-) Jen se chci zeptat: "Chuť na polárku", co to znamená?


Lakrov
04. 05. 2009
Dát tip
Pro ROMYNIKA: Já taky; děkuji za návštěvu.

ROMYNIKA
04. 05. 2009
Dát tip
mě se to líbí,miluju dvojsmysly/*

Lakrov
03. 02. 2009
Dát tip
Pro Květoň Zahájský: Nejhorší je, když má žhář v zásobě benzínu ještě plné kanystry... :-) Děkuji za návštěvu.

Benzínem se nemá hasit ohniště! Teď už je to jedno. Ale pro příště! (Karel Plíhal)

pété
31. 01. 2009
Dát tip
:) nz. něco jako Zhasněte lampiony, já chci vidět tmu..:)

Lakrov
31. 01. 2009
Dát tip
Nejednoznačnost je pro některé autory velmi přiznačná :-)) Děkuji za návštěvu.

pété
31. 01. 2009
Dát tip
huhaaa, jo, dobrý návod na tápání, jen teda nevím, co přesně si z toho kdo vezme, ale...:) líbí se mi to, asi právě tou nejednoznačností. T

Lakrov
19. 01. 2009
Dát tip
Pro mperdik: Máš pravdu. Zazpívat by to asi nešlo. Je to (zatím?) jen takový otisk pocitů. Děkuji za návštěvu.

mperdik
19. 01. 2009
Dát tip
pěkné, až na rytmus...TIP

Marcela.K.
08. 01. 2009
Dát tip
Nebylo...to ne :-) Ale něco se změnilo, tudíž se mi to četlo jinak...ale to Ti přece nebudu vysvětlovat :-)))

Lakrov
08. 01. 2009
Dát tip
Pro mylenka: Děkuji za návštěvu. Ono to snad bylo na první pohled (před časem) nepřehledné?

Marcela.K.
07. 01. 2009
Dát tip
Teď se mi to líbí...a vím proč :-)*

Lakrov
11. 12. 2008
Dát tip
Pro Bíša: Děkuji za ohodnocení

Bíša
11. 12. 2008
Dát tip
t.

Lakrov
11. 12. 2008
Dát tip
Pro B.brr_r: Ony jsou obě ty říkanky jakoby z jednoho sáčku: Je v nich hodně dětství, ale (viděno dnešníma očima) taky takový malý háček 'pro dospělé'. To je asi to, co se mi na lidové tvorbě líbí; i když v ní to, co spatřuji v každém druhém verši, možná vůbec není a je to jen výtvorem mé 'domýšlivosti' :-)

Lakrov
11. 12. 2008
Dát tip
Pro B.brr_r: Něco mi napovídá, že párací stroje jsou už velmi starý vynález. V uších mi totiž stále zní úryvek jakési lid(h)vé koledy: ...dejte oříšek nebo dva Nedáte-li oříšek rozpářu vám kožíšek :-))

Lakrov
10. 12. 2008
Dát tip
Pro B.brr_r: Děkuji za návštěvu a popis pocitů z atmosféry. O šicím stroji tedy příště, bude-li co sešívat. Nobo jsou také párací stroje? :-)

Lakrov
10. 12. 2008
Dát tip
Pro beketka a chroustjazz: Děkuji za návštěvu a ohodnocení (a hasičům přeju málo práce a hodně tekutin :-) )

Lakrov
09. 12. 2008
Dát tip
Pro Edvin1: Máš pravdu, obsah je přesně takový, jak uvádíš v rozboru. Děkuji za návštěvu a za vnímavost :-)

Edvin1
09. 12. 2008
Dát tip
Tak já se dal zmást posměšnými komentáři, ba sebeironií autorky. Přitom se mi ten verš zdá být velice smysluplný, s myšlenkou jako hrom: 1. verš: Pojednává o záblescích naděje v beznaději temna a zimy. Fajn. 2. verš: Hovoří o tom, jako sílu dokáže dát člověku jen náznak toho, že by mohlo být lépe. Myšlenka jako řemen. 3. verš: Rezignace (v lásce?) zklamaného člověka. Čte se to docela dobře. Tak co chcete od básně, lidičky? Musíte si vždy jen dělat prču? Váš děd Ed :-)

Lakrov
04. 12. 2008
Dát tip
Pro Laura Eleonora: > useknuté konce Ono je to asi tím, že se (z nudy nebo z neschopnosti pokračovat v čemsi rozdělaném) pouštím do něčeho, co neumím (básničky). Jsou to jen takové slovní rozcvičky a končí, jak končí. Když mi dojdou slova :-) Díky za návštěvu a komentář.

Lakrov
04. 12. 2008
Dát tip
Pro Resurgam: > Mé komenáře kazí. :) Nejspíš máš pravdu. "Kominářu, gatě sa ti pářů!" :-))) Takže ten požár byl nejspíš zaviněn špatně vymeteným komínem

Lakrov
04. 12. 2008
Dát tip
Pro mylenka (dodatek): Je to 'návod' pro jednu trápící se duši. (tohle vysvětlení se mi včera už nepovedlo připsat)

Lakrov
04. 12. 2008
Dát tip
Pro Horavin,Resurgam,Laura Eleonora: Všem tajným ctitelům děkuji za návštěvu a 'digitální' ocenění. Slovo by někdo z vás neztratil? :-)

Lakrov
03. 12. 2008
Dát tip
Pro mylenka: Já taky ne (asi šup). A slovo hrob bylo v užším výběru pro reprezentatny do téhle básně. Pohořelo však v konkurenci polárky a popela :-)

Marcela.K.
03. 12. 2008
Dát tip
...a šup do hrobu s ním :-) nebo s ní? nevím co s ní...s tou básní...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru