Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Humorista

08. 12. 2008
17
33
8942

   

Vždy jsem obdivoval vypravěče anekdot, autory veselých historek, a humoristy vůbec.
Sám jsem, z času na čas, zažertoval. Pravdou však je, že moje šprýmy přiměly k smíchu
jen velmi málo lidí. Nepočítám-li sebe, tak vlastně nikoho. Zamanul jsem si proto, že přijdu této záhadě na kloub.
Mám přítele, jenž je virtuosem v interpretaci vtipných příběhů. I zcela banální a trapnou historku dokáže vyprávět tak poutavě a humorně, až sám nemohu uvěřit, že se původně přihodila mně. Proto bývá ozdobou oslav, večírků a jiných zábavných sešlostí. Znamenitější vzor bych těžko našel.

    Potají jsem studoval dikci, tón mluvy a jiné výrazové prostředky, kterých užíval a před zrcadlem nacvičoval jeho gestikulaci a mimiku tváře. Leč marně. Mé projevy nadále vzbuzovaly u posluchačů spíše lítost a rozpaky. Dokonce se začalo proslýchat, že trpím jakýmsi psychickým neduhem.

    Jednoho dne, potkal jsem před samoobsluhou svého bývalého profesora češtiny.
Bylo mi trochu divné, že na běžný pozdrav "dobrý den", mi poněkud nezvykle odpověděl " upřímnou soustrast". Kdo jiný by však lépe mohl znát můj tvůrčí potenciál? Kdo jiný by mi mohl poradit upřímněji a profesionálněji? Svěřil jsem se mu se svým záměrem, stát se komikem a autorem humoristické literatury. Téměř se vyděsil.

"Humor? Vy a humor? Nikdy jsem ve vašich pracích nenalezl ani elementární částici humoru.
Musíte se s tím smířit. Vy prostě NEMÁTE smysl pro humor!"

"Nemám smysl pro humor! Ach Bože! Jaká nespravedlnost! To se musí stát zrovna mně, nejlepšímu člověku, kterého znám."

    Cestou domů jsme důkladně probrali mé vlohy a schopnosti. Možností, jak uplatnit můj přirozený talent nebylo mnoho. Vlastně jenom jedna - smuteční projevy.

A musím říci, že v tomto oboru jsem dosáhl dokonalosti. Jako řečník jsem se stal legendou. Nejen, že spolehlivě pokaždé rozpláču i personál krematoria, ale pohřby kde promlouvám, navštěvuje stále víc lidí opakovaně. Stali se z nich mí fanoušci a fanynky.

    V poslední době mě však znepokojuje jedna zvláštnost. Všimnul jsem si, že jisté věty
vyvolávají v sále lehké zašumění a některá slovní spojení vyluzují na tvářích truchlících úsměvy. Dokonce jsem již několikrát zaslechl přidušený smích. Tak nevím...


33 názorů

APV
30. 03. 2020
Dát tip

johA Květoni,

nahlas jsem se párkrát zařehtal.

dík a směj se hezky

APV


FAE BOMB
16. 11. 2011
Dát tip
Spíš ale šetři prachy, aby sis to moh' nechat vytesat na náhrobek. Víš kolik dneska ty židi chtěj' za jedno písmenko?!

Ještě ne, ale pracuju na tom. Na co myslíš, že tady trénuju?

FAE BOMB
16. 11. 2011
Dát tip
Huh, tak to teda nasere jít na svůj vlastní pohřeb... Už máš aspoň napsanej fejeton, kterej se tam přečte? :-)

Nesmíš mě brát tak doslova. Já se pohřbům vyhýbám jak můžu. Stačí, že budu muset na ten svůj. To asi neokecám.

FAE BOMB
16. 11. 2011
Dát tip
A furt ještě děláš toho smutečního řečníka? Rád bych tě viděl na vlastnim pohřbíku...

Nu co, když nerozesmějem, aspoň rozpláčeme. ((-:

FAE BOMB
16. 11. 2011
Dát tip
Nic si z toho nedělej, že nejseš vtipnej, já jsem na tom podstatně hůř... :-(

Ano, jedná se to tzv. humor korpuskulární.

Kočkodan
26. 08. 2011
Dát tip
Já u Tebe nacházím miliardy elementárních částic humoru.

Kočkodan
26. 08. 2011
Dát tip
Já u Tebe nacházím miliardy elementárních částic humoru.

Augustus
05. 08. 2011
Dát tip
Nemít smysl pro humor dle mého názoru vůbec není na překážku tomu býti známým humoristou. Spousta lidí je nechtěnými humoristy a třeba o tom ani neví. TIP za závěr.

8hanka
23. 03. 2011
Dát tip
aaach, ale nemozeme byt dvaja najlepsi na svete naraz...to uz aby som chystala pomnicek:(

To si říkám skoro denně. Inu - smolař.

8hanka
23. 03. 2011
Dát tip
"Jaká nespravedlnost! To se musí stát zrovna mně, nejlepšímu člověku, kterého znám." toto chcem mat vytepane na pomniku:)))

Áááá, jenom nech na hlavě. Ještě na sobě musím hodně makat.

jedním slovem skvělé, tvoje texty se čtou samy a lehce...snad nevadí, že tykám... jen mě napadá, že s tímhle talentem už bys měl dávno publikovat...tedy, jestli už nepublikuješ a nevydáváš jednu knihu fejetonů a historek z druhou,T

Mám pocit, že talent ke smutečním projevům je nezbytným atributem všech politiků.


Doufám, že na mém funuse se budou řehtat všichni. Až mě skoro mrzí, že jenom já ne.

Toscana
05. 06. 2009
Dát tip
Zažila jsem funus jednoho báječného kolegy, kdy obřadní síň byla tak narvaná příbuznými a sousedy, že my jako kolegové už jsme se tam nevešli. Tak jsme postávali v hloučku venku před bránou hřbitova a vzpomínali na něj po svém... No a protože to byl náramně veselý člověk, takový umělec života, řezali jsme se u těch vzpomínek smíchy. A byl to ten nej funus, jaký jsem zažila, nejlepší způsob, jak se s ním rozloučit, a myslím, že pokud nás někde z obláčku pozoroval, tak se skvěle bavil taky - a tak to má být!!! *t

kunka
21. 02. 2009
Dát tip
povedia si, že je so mnou sranda in memoriam...

Aby se pozůstalí umlátili smíchem?

kunka
21. 02. 2009
Dát tip
v pondelok idem do nemocnice, tak ak by som to nezvládol, príď prehodiť pár slov :-)

avox
08. 12. 2008
Dát tip
Co chceš slyšet... přihoď jeden takový proslov a já ti poctivě řeknu, jestli mne rozplakal nebo rozesmál... :-))) */

Já upřednostňuji takový ten humor spíše v druhém sledu a jaksi mimoděk. To chce buďto velký talent, nebo velkou pracovitost. Ani jedním z toho nedisponuji.

Vaud
08. 12. 2008
Dát tip
:-)* je otázka, jestli je vtipnost talent nebo se dá natrénovat

to je v pohodě...stálí fanouškové jsou taky schopni smát se Donutilovým vtípkům , i když je slyší po tisící...a dobře víme, že na nich není nic směšného...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru