Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tam někde v hlubině

08. 08. 2001
17
2
3026
Autor
AZALIN

Tam někde v hlubině

pod maskou přetvářky

Tam v pravdě

o které nevíme

když spokojeně

sledujeme televizi

Ano, v té pravdě, která se nám

pozvolna odkrývá

když iluze mizí

když žijeme delší čas

s druhým člověkem

a poznáváme, že pod

povrchem se ukrývá něco, co

ani na první pohled

ani na první dotek

ani na první soulož

není vidět

 

Tam někde v hlubině

vlastního nitra

kde není včera

kde není zítra

Tam kde není svět

povrchních úsměvů

falešných vět

zbytečných oděvů

 

Tam někde v hlubině

kde ani myšlenky

nejsou s námi

Tam někde...

... jsme my sami


2 názory

A.H.
21. 12. 2009
Dát tip
podivně roztržité, a přeci samozřejmost pocitů. *t*

Kačírek
19. 03. 2007
Dát tip
:) krásné, moc

zoo
02. 09. 2001
Dát tip
Na to, že jsem vzhůru hodinku, je docela výkon utípnout se Tobě samém dvakrát. Tak tady jen "znalecky" pokývnu nad silou myšlenky... :-))) Tedy té předposlední před tím PUSTEM.

Bacil
23. 08. 2001
Dát tip
Tip, víc k tomu nemůžu říct.

Jemný
15. 08. 2001
Dát tip
TIP

lubi
14. 08. 2001
Dát tip
... *

Bix
14. 08. 2001
Dát tip
uff, to mi teda dalo ! ( Trochu pod hubu ) Od Teba akosi ( pre mňa ) nezvyklejšie dielko, ale o to viac ho uvítavam...

tOjik
11. 08. 2001
Dát tip
hOdne bodry. krasny rymy.tip

Wiki
08. 08. 2001
Dát tip
Azi............ ani nevíš, jak Ti rozumím, nebo víš ??? minulý týden jsem si vzpomněla na Tvou velmi emotivní indispozici, nebo jaká kategorie to vlastně tenkrát byla, kterou jsi rychle vymazal, a zdá se mi, že Ti rozumím čím dál tím víc. Taky mám ten dojem, že není všechno tak čisté, jak by se zdálo .....ale je to jen dojem a možná mylný jdou královny po cestě a neohlížejí se na padlé a spálené mosty ...... (až to odešlu, tak mě to bude určitě mrzet).........

Rivka
08. 08. 2001
Dát tip
Nechci zbytečně filozofovat (ano, se "z":) ), ale - vážně? Vážně je místo, kde jsme my sami? Skuteční? I pro sebe si namlouváme tváře... Sami nebo s někým... Ale proč si to nevetknu za hučku, vždyť básník není filosofem...:)

nebraska
08. 08. 2001
Dát tip
No yo, pocit hezky....f poslednom versi mi chyba zcela sami, proteze takhle tam kolise rytmus...ale basen je to hezka..

hermit
08. 08. 2001
Dát tip
AZALIN: ano, chápu, ale stejně se s tvým pojetím nespokojím, ta pěšinka jde ještě dál, proč se zastavovat? Rivka: napůl souhlasím, napůl ne, ale to, co píšeš, není zbytečné filosování (ano, s! :-)), líbí se mi, jak se ptáš...

rire
08. 08. 2001
Dát tip
tady budu hutne citovat podle toho jak jsem kdysi rostl: nejdriv Maupassant ... Pochopila, ze vsichni lide jdou zivotem a udalostmi vzdycky jen vedle sebe a ze nikdy nic dve bytosti doopravdy nespoji. Zrada toho, jemuz venovala vsechnu svou duveru, ji presvedcila, ze ostatni lide, vsichni ostatni ji budou jen lhostejnymi sousedy na te kratke ci dlouhe pouti, vesele ci smutne, podle udalosti, jez nelze predem uhodnout. Pochopila, ze i v naruci toho muze, kdyz myslela, ze je s nim spojena, ze do neho vstoupila, ze jejich duse tvori jedno telo a jednu dusi, se k sobe vlastne jen ponekud priblizili a jen se dotkli temi neproniknutelnymi obaly, do nichz tajemna priroda uzavrela a jimiz oddelila lidske bytosti. Videla, ze nikdo nikdy nedokazal a nedokaze rozbit tu neviditelnou prehradu, ktera stavi lidske tvory tak daleko od sebe jako hvezdy na nebi. Pochopila marne usili, znovu a znovu vynakladane od sameho stvoreni cloveka, neunavane usili lidi roztrhnout tu schranku, v niz se zmita jejich duse naveky uzavrena, navzdy osamocena, usili pazi, rtu, oci rozechveleho naheho tela, usili lasky, jez se vycerpava v polibcich a nedokaze vic nez dat zivot dalsimu, stejne opustenemu tvoru...
Guy de Maupassant, Mont Oriol

rire
08. 08. 2001
Dát tip
Dalsi je jen parafraze, jelikoz potrebnou povidku E.A. Poea - Predcasny pohreb, nemam po ruce: Jsou myslenky a bezejmenne hruzy, ukryte hluboko v kazdem z nas, v kazde dusi ciha na tisice propasti, do kterych je zakazano byt jen nahlednout - nebo nas pohlti.

rire
08. 08. 2001
Dát tip
Muzes si vsimnout, ze den je vlozen mezi dve noci, ovsem muzes take videt, jak dva nadherne dny obklopuji jednu malou noc. Vyber si, jak se budes citit - byt v nebi, nebo v pekle. Je to tva volba.
Osho

Rivka
08. 08. 2001
Dát tip
Téměř se stydím za to, že to (jako obvykle:) ) není tak docela má myšlenka... mám ji od moudrého muže, ale jméno neprozradím, vy byste pak k němu chtěli chodit na rady:)))

Mámalibor
08. 08. 2001
Dát tip
super !:-*

suva
08. 08. 2001
Dát tip
tam někde se snad někdy najdeme...

AZALIN
08. 08. 2001
Dát tip
Wiki.......... (reakce na soukromej dopis).. to je v pohodě, díky za názor.. :-)) nevidím vůbec důvod, proč něco mazat.. nestydím se ani za tuhle básničku, ani za tvoji reakci, ani za svou smazanou indispozici a koneckonců ani za to, co bylo.. kromě toho každej člověk dělá chyby a právě tyhle chyby nás v životě dycky nakopnou nejvíc.. jinak.. jestli je něco čisté nebo ne, to ať si každej přebere sám.. nesoudím.. nebo se o to aspoň snažím.. některý věci mě třeba mrzí, ale někdo někde napsal, že sebelepší cesta jednoho člověka není nikdy dobrá pro jiného člověka.. a já s tím docela souhlasím.. :-) ale taky je pravda, že ta část básně, která by se mohla zdát být dosti osobní zase tak osobní není a je to myšleno spíš obecně.. tolik asi tak nějak na vysvětlenou.. :-) Jo a..... MTR! :-)))))

Semipalakva
08. 08. 2001
Dát tip
bojím se že máš naprostou pravdu ale musíš doufat ve svý smysli, musíš věřit že odhalíš vše špatné dřív než se spálíš nebo se necháš překvapit ty ale píšeš že je to daná věc... myslim že na 100prcent to vždycky pravda bejt nemusí:((( musíme doufat

Cavalera
08. 08. 2001
Dát tip
... jo .. tip!

Tam někde... ...jsme my sami!!!!!!! I*I

Gastarbajtr
08. 08. 2001
Dát tip
prawda je vždycky neviditelná, když ji chceme vidět /*!

Wopi
08. 08. 2001
Dát tip
rozumím Ti..............*

Pepo
08. 08. 2001
Dát tip
TIP.

Rising_Star
08. 08. 2001
Dát tip
ano, AZALIN, tak nějak to bude... pravda nesedí mi ty tři tečky na konci, takové jako pompézní zdramatizování

Rising_Star
08. 08. 2001
Dát tip
avi

šelly
08. 08. 2001
Dát tip
a sami tam zbudem

Margarettka
08. 08. 2001
Dát tip
Obávám se, že není co dodat...snad jen, jen málokdo se najde... a většínou, nekdy radši, zůstaneme sami před sebou ukrytí... Je to moc dobre...máš u mě ***tip***

Verita
08. 08. 2001
Dát tip
...moc krásné

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru