Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pour féliciter

20. 12. 2008
15
24
3086
Autor
synáček

Tak

šašku

směj se

 

Zas o rok starší

naděje

nás

tíží

a

o rok

větší strach

 

Rok

nový

již se blíží

však to co slyšíš

Evičko

rolničky nejsou

 

Rok nový

zem se chvěje

však to co vidíš

Adámku

koníčci nejsou

 

Spřežení

je to

beznaděje

Cinkot zlaťáků

dusot zbraní

Bahnem se protáčejí kola

 

Namísto

hudby

(poněkud zdola)

 šaškův smích


24 názorů

zvedavec
29. 01. 2009
Dát tip
je tu aj šanca na zmenu (v smere, aký naznačuje mylenka, čím skôr, tým lepšie a tým to bude všetko menej bolieť tá šanca ma teší

Marcela.K.
05. 01. 2009
Dát tip
Víra je dar... Víra v Boha pro mě znamená víru v dobro - Lásku a především moji svobodnou vůli se rozhodnout právě pro ni.

Markel
25. 12. 2008
Dát tip
je pěkná ale dosmutnění já myslím všechno černé není Krásné vánoce a optimističtější celý rok 2009, taky zdraví kousíček a pokoj v duši ať se ti rozleje (přeje Tobě i Tvým drahým Markel) zbývá nám vždycky naděje Markel

***T***

Print
23. 12. 2008
Dát tip
*!

Diana
23. 12. 2008
Dát tip
Jako Smyčec: Nejsme diváky, ale aktéry. Udělejme svět lepší! :-)*

škoda hořkosti,krutosti a zloby, že v takový čas neusednou někde v koutku... i takový je svět... t

synáček
21. 12. 2008
Dát tip
Robinia: Nechápu, žádná Diana se mi tu nezobrazuje...

Robinia
21. 12. 2008
Dát tip
synáčku, přečti si Dianino Post Scriptum...

synáček
21. 12. 2008
Dát tip
Robinia: Víš, Jarmilko, to Tvoje: „ať z cesty sjede ať zřítí se z vysokých skal to spřežení ta bída beznaděje kdo by o ni stál…“ je něco jako zaříkávání… To následující naopak: „chci věřit že svět se točit bude dál…“ je (jak sama píšeš) víra. Jenomže víra je přece vždycky slepá… a nastupuje tam, kde chybí poznání. Představ si situaci, že splouváme v raftu neznámou, místy velmi divokou řeku. Můžeme věřit tomu, že nehrozí žádné nebezpečí a doplujeme, kam chceme. Můžeme si klidně diskutovat o tom, jestli před námi někde je, či není, smrtící vodopád… ale jen do té doby, než začne být nadevší pochybnost jasné, že to, co vidíme (prozatím ještě v milosrdné dálce), skutečně vodopád je… Pozemští lidé jsou v podobné situaci – dokonce v situaci mnohem závažnější, neboť - mnohdy ani netuší (nebo se dokonce ani nezajímají o to), kam vlastně plují… a tak si „můžeme“ (dokud nám to čas dovolí) diskutovat o tom, v jakém úseku oné imaginární řeky jsme… ale jsme-li tam, kde již je možno rozeznávat závažnost situace, tam nepomůže ani zaříkávání, ani víra… ale je třeba začít se zajímat o to, co je možno učinit pro záchranu… Smyčec: Mýlíš se, je to i na Tobě, je to na nás všech… díky, žes tu byl… Elfka_sea: Díky, žes tu byla… a doufám, že ten avizovaný návrat stihneš… někdy mi totiž připadá, že už ani dnes není Písmák písmákem…

elfka_Sea
21. 12. 2008
Dát tip
Spřežení je to beznaděje Každé spřežení se někdy splaší a život bude opět snažší. :c) *t Je moc hezká, vím, že se k ní jednou - jestli bude ještě Písmák Písmákem vrátím :o)

synáček
20. 12. 2008
Dát tip
Toscana: Nechci nosit problémy světa… chci jen upozornit na jistá nebezpečí a nabádat k tomu, abychom pojmenovávali věci skutečnými jmény, nezavírali oči… nenasazovali růžové brýle… Abychom dokázali soucítit… a nezapomínat… P.S.: Díky za krásné přání… i Tobě, Violo, přeji ty nejradostnější Vánoce…

Toscana
20. 12. 2008
Dát tip
Víš co, synáčku? Nejde nosit na svých bedrech všechny problémy světa, na jednoho člověka jich je k neunešení. Zkus se trošku usmát vstříc svátečním dnům. Přeju ti, aby byly co nejkrásnější!

synáček
20. 12. 2008
Dát tip
hana kupčíková: No, nevím… dnes máme možnost jaksi vnímat celý svět, který se momentálně řítí do finanční krize… a to jed díky hamižnosti bankéřů. Válečné konflikty jsou téměř na všech kontinentech, školáci vraždí ve školách, bohatým se rozprodávají pozemky na měsíci… přestože zde na zemi na následky chudoby umírá každé tři vteřiny jedno dítě… Jinak ale díky, žes tu byla...

Báseň pesimistická,ale pěkná,TIP

synáček
20. 12. 2008
Dát tip
Robinia: Děkuji… takže ty dobré víly budou asi čtyři…

Robinia
20. 12. 2008
Dát tip
ať z cesty sjede ať zřítí se z vysokých skal to spřežení ta bída benaděje kdo by o ni stál... ...chci věřit že svět se točit bude dál že v dětských očích zas rozzáří se radost že lásce pokvete tu pšenka že šedým skráním bude patřit moudrost a strach nebude narůstat.

synáček
20. 12. 2008
Dát tip
vesuvanka, avox, Toscana: Díky, že jste tu byly…jako tři pohádkové (dobré) víly, přinesly jste sem radost a mnoho další síly… děkuji.

Toscana
20. 12. 2008
Dát tip
Nádherná, ale smutná až do morku kostí - ostatně, šaškové prý bývají těmi nejsmutnějšími lidmi na světě... *t

avox
20. 12. 2008
Dát tip
smutná... ale dokud se alespoň ten šašek dovede smát... moc na mne mluví */

vesuvanka
20. 12. 2008
Dát tip
Spřežení je to beznaděje Cinkot zlaťáků dusot zbraní Bahnem se protáčejí kola Namísto hudby (poněkud zdola) šaškův smích Petře, celá báseň je moc pěkně a výstižně napsaná a bohužel smutná a pravdivá ... TIP a díky

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru