Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak přišla na sestřino znásilńování...

29. 12. 2008
4
14
2504
Autor
naira

Byla nedlouho rozvedena po patnácti letech letech, pro fyzické napadání...žila krátce s novým přítelem a jeho synem a vzala na nějaký čas do bytu i sestru, která měla problémy se svým nynejším manželem, ale jinak si jejím přítelem, tak jako kdysi s jejím dnes exmanželem si docela rozuměla. Rodiče neměli o ničem ani páru. Ale ona byla už byla už taková. Nemohla nikoho nechat ve štychu a natož její sestru...

    Konečně zůstala sama. Potřebovala být jen sama se sebou. Utřídit si myšlenky, zvážit to čím prošla a rozhodnout se co dál. Nabízelo se jí toho víc, ale rozhodnutí bylo jen a jen na ní. To, co se dověděla, bylo moc. Čekala sice něco hrozného, ale tohle?! To nemůže zvládnout. Na to potřebuje čas. Aspoň pár dní, neví… Teď fakt neví.

 

    Když si to přemítá zpátky, tu situaci, kdy přišla domů a jen tak nic netušíc vešla do bytu, do předsíně a letmo po věšácích zjistila kdo je doma. Nic neobvyklého, proč taky? Zarazil ji až vzlykot, ženský pláč, vycházející ze vzdálenější kuchyně. Tak nějak zaváhala, nechtělo se jí dál. Ale neměla důvod. Netušila ani náhodou, že se to týká taky jí.

    Nadechla se z hloubi a vydechla párkrát za sebou a se skrývanými obavami vkročila do kuchyně. U stolu seděl její momentální přítel a její vzlykající rozmazlená sestra, které poskytla azyl, když jí její manžel poslední dny neustále vyhazoval z bytu. Vzala ji pod křídlo a na čas ji ubytovala. Než se vzduch vyčistí.

    ,,Co je? Děje se něco? Něco vážného?!‘‘ ptala se a současně hleděla do tváře přítele a chvilkami na svou rodnou sestru.

    ,,No víš, ona ti to tehdy nemohla říct…“ ozval se on.

    ,,Jak a co?!“ těkala očima z jednoho na druhého neustále hledajíc odpověď.

    ,,Ona ti to řekne sama…“ polohlasně se ozval.

    ,,No, já …totiž on…teda no teď…když už jste rozvedeni. No zkrátka už to asi můžu říct…“ a rozbrečela se… Vzlykala, jakoby provedla bůhví co… A v tu chvíli jí to začalo docházet. Ani neví proč, ale následující slova mezi polykáním, díky nářkům a neví jestli a nakolik hraným vzlykům už chvílemi nevnímala… Vše jí najednou začalo dávat smysl i když to bylo patnáct let zpátky. 

     ,,Když on mi vyhrožoval …a že když něco řeknu… tak….  …“

Vyprávěla trhaně, jak k ní chodil do pokojíčku a dělal si s ní co chtěl….bylo jí asi třináct a pak čtrnáct… zatím co její starší sestra byla ve sprše… měl zmapováno, jak dlouho u ní může být, než uslyší, že sprcha už neteče…

 

    Když  si zpětně vybaví ty situace, cítí se vinna. Ano, vinna. Sice potmě, ale kolikrát vyšel od její mladší sestry z pokoje…jen ve slipech… Prý si povídali… a jednou …na  to si vzpomíná velmi dobře…jednou nahý…a na otázku…spíš v jejích očích?! ..proč! ..vždyť tam byl potmě…a sestřička si potřebovala popovídat…

    …jak byla hloupá… …netušila ani v náznaku nic…

    …do nejdelší smrti si to bude vyčítat…

    …do smrti se s tím nesmíří…

    …teď už to ví…

   

    Její sestra časem onemocněla. Prý Kronova choroba, či jak. Nevyléčitelná. Má výrůstky ve střevech…a hrozí srůst a vývody bokem a operace, nekonečné… a prý je to psychického původu.  Prý trauma z minulosti. Zážitky něčeho s čím se dotyčný nevyrovnal…

 

    …………………………

 

    Dnes je na tom mnohem líp. Našla si další život. Nové manželství. Přibrala. Už nevolá, že je na pokraji smrti a že má třicet kilo… i s ,,postelí“a že chce umřít. Snad jí to vydrží. a snad jí bude mnohé jiné odpuštěno. Málo kdo o ní ví tak moc a nikdo nebude vyprávět tolik. Možná jen její sestra, časem. Až stráví mnohé, se odhodlá… Odhodlá se vyprávět o životě nejen jejím. Co vše jí stál svět a co vše kvůli rodině….   …zatím jen promlčená vzpomínka na znásilňování…a pochopení po letech…  


14 názorů

naira
07. 01. 2009
Dát tip
macecha a diderotka: ...díky, vím že mi rozumíte zrovna třeba vy dvě, jsem za vás ráda...;)

diderotka
05. 01. 2009
Dát tip
ju, taky mi to přišlo jako kousek z románu než jako povídka .-) děkuji za odpověď

macecha
03. 01. 2009
Dát tip
nairo, my, kteří toho máme za zasebou nejméně tolik co Ty, rozumíme. To fakt nejde napsat najednou, člověka by to zabilo.Já věřím každému Tvému slovu.

naira
03. 01. 2009
Dát tip
diderotka: ...jsem ráda a moc, že mě ráda čteš...opravdu... a málo kdo to řekne tak hezky a na rovinu...díky.... ..a s tou povídkou, víš ono je to mnohem složitější... ...mám toho moc za sebou...a chci to někdy napsat....ale nevím kde začít...a nzamotat se do toho....tak jsem se rozhodla, že to udělám napřed postupně...básničkami...povídkami...a hlavně...kdybych to chtěla napsat naráz...trvalo by to možná roky...a nebo by tomu nikdo nevěřil....tak po kouskách ...a pak se dá upravovat i podle ohlasů....ty mé vpomínky z mých životů....;) pa

naira
03. 01. 2009
Dát tip
samaria: ..nehodlám na tebe kašlat...klidně se ptej....znásilňoval její sestru, kdysi před 15lety její pak nastávající ....zdaleko o tom neměla páru a dověděla se to až po letech...kdy vzala pod křídlo vlastní krev...když jí pro změnu ten její vyhazoval na chodbu i v noci..atp... ale klidně se ptej dál... ...odpovím...

naira
03. 01. 2009
Dát tip
StvN: ..doplnila jsem o prolog... tak nevím, jestli to bude zřetelnější, možná pro někoho bylo i tak...těžko říct...ale díky za zastavení...kritici se o mě prakticky nezajímají, tak akorát nevím, jestli je to dobře, nebo naopak..... ...nevím jestli mám dál jen tak psát, nebo víc zkusit zapřemýšlet a poupravovat...ale v každém případě mi psaní pomáhá v jiném....takže nehodlám jen tak přestat...i když to asi neumím tak jak by si někteří představovali... ..nebo tak nějak.......

naira
03. 01. 2009
Dát tip
macecha a moorgaan: díky....

diderotka
30. 12. 2008
Dát tip
Moc hezky napsané, opravdu čtivě a člověk se chce dozvědět co nejvíc... ale pro rýpaly je tam spousta otazníků... bylo by fajn trošku čtenáři pomoct Např. Rozmazlená sestra? Proč? Protože ji "pisající" vždycky poskytovala azyl? Proč má takovou důvěru k příteli? Protože má ke všem lidem neuvěřitelnou důvěru? Třeba i k minulému manželovi "pisající"? Třeba bych to už na začátku to rozmazlená trošku "rozvedla". Ale chápu, že nechceš napovídat čtenáři dál a prozrazovat na začátku! Doplňovat nemusíš, čtenář může hádat. Ale jako povídku, pokud chceš, aby byla trošku srozumitelnější, bylo by dobré trošku "naťuknout"... Jsem jen čtenář, nejsem kritik!!! A mám ráda tvoje díla .-)

samaria
29. 12. 2008
Dát tip
no je to naky ujety...to jakoze si vzala svyho tatu..?to asi ne ...spis to nemohla rict, kdyz byla vdana...a proc to vyklopila zrovna priteli od segry...ten jediny ji naslouchal?prosim jen to tady pod carou prozrad:) a nebo na me kasli...

StvN
29. 12. 2008
Dát tip
Nějak jsem nepochopil, kdo ji znásilňoval. Zmátla mě věta: když už jste rozvedeni

moorgaan
29. 12. 2008
Dát tip
zivot ma nekolik tvari..tahle je prave jedna z tech spatnych../**

macecha
29. 12. 2008
Dát tip
a někdy to musí zůstat skryto až do smrti ......

naira
29. 12. 2008
Dát tip
...přesně vyřčeno to co musí zůstat skryto po léta... ..díky za pochopení...a přesné vyjádření...

macecha
29. 12. 2008
Dát tip
Skrytá tajemství, která ničí naši duši /****

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru