Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak jsem plodně trávila Silvestra 2008

31. 12. 2008
28
126
5292
Autor
čučenka

Především jsem ráno zjistila, že moje kotě Kari si jako věno z domova přineslo blechu. Pročetla jsem si rady na netu a svižně odkráčela do naší místní lékárny pro zakoupení prostředků boje hromadného ničení. Svižný krok se pod vlivem dusivé inverze brzy změnil v šouravý a po příchodu do lékárny jsem připomínala astmatika s rozjetým záchvatem. Nicméně jsem se s magistrou nakonec domluvila a vybavena jakousi odpuzující vodičkou určenou k pomazání za uši a sprejem k povraždění již získaných blech úspěšně vyrazila k domovu.

Zavřela jsem se s Kari v koupelně a dle návodu jsem se jí snažila nastříkat účinnou látku mezi lopatky, na krček, na bříško… ovšem vyděšené a zpanikařené kotě (o váze cca 2 kg) vyskočilo jako gumídek při prvním zasyčení rozprašovače. A pak už se změnilo rotující chlupatou kouli. Výrobci možná znali jiné druhy  koček, jinak si to nedovedu představit. Kdyby v návodu stálo – zavřete zvíře do přenosky, dobře zajistěte, přenosku přitlučte k zemi a doufejte, že vám ji ošetřované kotě neurve aj s panelem, tak by to člověka lépe připravilo na nadcházející děj.

Tušila jsem, že odblešovací akce nebude procházkou růžovým sadem, ale nakonec se ukázalo, že jsem se mýlila. Pokud totiž tím růžovým sadem proběhnete skrz keře v minimálním oblečení, tak  by se vám skutečně mohlo podařit vypadat podobně, jako mi.

Starší kočku Širín jsem raději jen omatlala  hadříkem, na nějž jsem ten sajrajt nastříkala, protože tohle už bych ani nemusela přežít.

Rozhodla jsem se za přestálé utrpení odměnit snídaní a postavila jsem vodu na kafe. Vzápětí jsem ovšem zjistila, že Kari vlivem dnešní ranní rozcvičky prudce zvýšila doskok, takže se jí prvně podařilo přistát až na kuchyňské lince. Pohled na kotě, metelící se sáčkem koláčků v tlamičce do pokojíku, přiměl i mně k velmi zrychlenému pohybu. Boj jsem nakonec vyhrála, ačkoli Kari byla tentokrát už opravdu plně rozhodnuta se nedat. Cestou sice cosi stačila odžižlat, ale co - byla přece zdravotně nezávadná,  s nasazením života plně dezinfikovaná…

Zbytek dne proběhl v poměrném klidu a míru. Teď tu sedím u kompu a je mi trochu těžko. Snědla jsem totiž všechno zbylé cukroví… Jednak se chci vyvarovat takové nestřídmosti na Nový rok (no znáte to pořekadlo – jak na Nový rok, tak po celý rok), takže co už nebude, to mě nebude svádět k hříchu a jednak … kdoví. Vodička na odblešení se má totiž kočičkám matlat mezi ušička večer, aby jim do rána pěkně zaschla… Kari má nervy v kýblu a nadskakuje při každém neobvyklém zvuku a Širín je nerudná už od přírody.

Kdyby to dopadlo špatně, aspoň jsem si naposled užila sladkostí života s vánočním cukrovím.

Večer se blíží.

Možná na shledanou, přátelé…

 

 

 


126 názorů

Sebastiana
04. 12. 2009
Dát tip
Perfekt, to mi připomíná, když naše kočky odčervuju, veterinář mi ukázal, jak se jim ta tableta nacpe...Ale ta potvora mi vždycky zadrápla a vyplivla vše. Kocourovi jsem to dala do paštiky. Ožužlal paštiku a tabletu vyplivl.Tak jsem ji rozpustila ve vodě a stříkačkou záludně foukla do huby. Hodinu chodil s vyplazeným jazykem a snažil se to vyslintat.

čučenka
25. 05. 2009
Dát tip
Díky za přečtení a za milá slova, Yacku :-)

Yack
25. 05. 2009
Dát tip
Už se těším na další....

Ladysat
30. 04. 2009
Dát tip
O kočkách jsem ráda početla...miluju je...hezké jako zatím vše, co jsem si od tebe přečetla..

Puzzle
01. 04. 2009
Dát tip
:-)S kočkama je sranda...mám velmi podobné zážitky...kdysi nám kocour kompletně zablešil celý byt...při sprejování utrpěl naprostý šok, celý se naježil, vyletěl metr do vzduchu a už jsem ho neviděla...vodička za krk byla v pohodě...ale dlouho nám trvalo, než jsme se zbavili těch blech všude kolem:-( P.S. Boží jména koček!;-)

clovrdik
27. 03. 2009
Dát tip
:-)) jo, zvířata ...

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
Dycky jsem si myslel , že alkohol dělá z lidí dobytek, a ejhle, vono to někdy funguje i naopak

čučenka
10. 03. 2009
Dát tip
Nápodobně a tobě ještě i málo ostudy z přemrštěné vlídnosti :-P

V tom případě ti tedy přeji dobrou noc, osobo.

čučenka
10. 03. 2009
Dát tip
A to je pravda, když musíš - tak musíš... a já už musím spát, ať taky nemám kruté ráno :-)

Zbytečná debata, výsledek bude veskrze stejný.

čučenka
10. 03. 2009
Dát tip
I ty kluku maďarská mafiánská... Včil nevím, jestli chlaščeš od radosti, nebo od opuštěnosti.

Ale tož... Žena vyrazila i s dcerou na týden k mamince do Liberce, tak jsem se nastěhoval k Lucky Lucianovi... .) http://www.luckyluciano.cz/index1.html

čučenka
10. 03. 2009
Dát tip
Už tě vidím, jak zítra putuješ po písmáckých stránkách a omlouváš se za nevhodnou a nepřiměřenou vlídnost :-)) A pročpak jsi se ožral?

čučenka
10. 03. 2009
Dát tip
však já vím, jsi veterinář, tak tě musel pacient ožrat :-)

Ale prd. Snažil jsem se býti spisovným. Jsem vožralej.

čučenka
10. 03. 2009
Dát tip
Tebe někdo ojedl? Nějaký hladový pacient? A ještě tě to naladilo příjemně? Vy, Pražáci, jste zvláštní :-)))

Ojeden bývám milý. A dycinky mě to pak druhý den mrzí.

čučenka
10. 03. 2009
Dát tip
šmarjá, včil jsem se lekla, že mám alternick Pišta a amnézii - to jsou má oblíbená slova! Jak to, že mi nadáváš stejně mile, jako to dělám já ???

Ty hade nevděčná!

čučenka
10. 03. 2009
Dát tip
.. hodím tě tam ... :)

Jáchyme?!?!?

čučenka
10. 03. 2009
Dát tip
..kondiciogram.. :-D

To právě ukáže až ten.... no... teď si sakra nevzpomenu..... takovej ten... No, pomož mi!

čučenka
10. 03. 2009
Dát tip
...aby to nebyla spíš genetická indispozice :-)

My pražáci machrovat musíme. Genetická predispozice...

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
Kdybys nemachroval, kaj byste vzali okna

čučenka
10. 03. 2009
Dát tip
kdepak nachlazení, my máme studený odchov, nás se bojí aj chřipka :-)

Vidíš, a to je ta výhoda pražáků. Nám když někdo rozfláká okno, tak díky své velikosti máme dost materiálu na zabednění, aby netáhlo dovnitř. To u vás na vsi, tam je to o nachlazení.

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
ale houby ho to baví, pražáci byli odjakživa zabednění svou vlastní velikostí ( tedy většina)

čučenka
10. 03. 2009
Dát tip
jistě, že nejsou, tudíž je zvláštní, že okresní město označuješ za venkov.. Ale asi tě to spíš baví, co?

Nesměšujme pravdu a namyšlenost. Ty pojmy nejsou jedno a totéž!

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
to ny se divil, poznání může dorazit až domů třeba formou sličné leč nakažené poštovní doručovatelky

čučenka
10. 03. 2009
Dát tip
čéče, Pišto, ale tvrzení, že FM je vesnice, zní poněkud namyšleně, jako bys Prágl snad sám založil a vybudoval... Chápu, že 60 tisíc obyvatel je pro tebe asi málo, ale venkov to opravdu není.

No tak bylo by poněkud pošetilé předpokládat, že poznání dorazí poštou až domů :)

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
Jste se učili o Darwinovi , ne? Ale jinak sledovat scénky Lyrik versus Dero, je velmi poučné, teda z jakých bejkáren si može člověk udělat životní náplň. Škoda, že to většinou končí tak, že, člověka zasáhne nakonec opravdový problém, aby poznal, jakýma volovinama se zabýval

To je nějaká epidemie, či co. Lyryk chce vyměnit Dera, ta zas mě...

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
Doktore, ty to fakt kazíš, lehni, nebo ťa vyměním

Baník? To je zas co? Ty jsi samé divné slovo...

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
:-))) sedmdesátý šestý, za tím už je nekonečno , ne?

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
to víš že jo, sněz si co si vykastruješ, ani skývu nedostaneš a ještě bude Baník před Spartou

Padej připravit zeminu na jaro, a nemudruj.

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
to víš, my dědiňoci kašlem na nějaké idály, navíc když je to až 76. oddíl, to by Koudelka neměl radost

Tak pozor! Na víru mi nesahej! Jinak na tebe sám Lomikel sešle břeť kanální (neboli blebel), a riskuješ šestinedělí v opuce. To v lepším případě. V tom horším tě čeká upálení sirkami.

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
Vy Junáci si dělejte co chcete

My Krhúti sneseme ledacos. I tu butatověc.

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
a tak to beru, to jediné tě omlouvá :-). P.S. Ovšem butatotem jsi už nafurt

No, abych odpověděl kvalifikovaně.... To máš tak - vlivem nezdravého povětří v Praze, čítaje v to i častý alkoholismus, potíže s prostatou a vyrážky z narcismu, musel jsem, chtě nechtě, pozvednouti své ego vstupem do kritické obce, neb má drahá choť toužila po potomkovi a mé v tu dobu povislé ego nezavdávalo příčinu k optimismu, co se množení týče. A tak jsem vstoupil, a ejhle - již pátým měsícem jsem otcem nádherné dcery.

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
ovšem překlepy mám jak pražák, to jo, se omlouvám

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
a teď mi zas odpověz ty, nutili tě to dé funkce nebo sis šel pozvednout upadající ego?

No tak to jsi měl říci rovnou! To jsme tady v Praze všichni. Bývá to tu dokonce pokládáno za čest.

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
A to máš pravdu, to že má osada víc jak 20 stanů a obývají ji polotatarští kritici, ji ještě nepovyšuje na město. Butatot je zhruba toto, métoha lambrechtská, pod stolem vyválená a varmuži politá

díky moc,vildo,za školení.Přečetla,a jsem o kosek svýho jména kratší(ale na nový to ještě není)

Poslechni, to, že má nějaká osada více než dvacet stanů ještě neznamená, že je to město. A pořád jsi nevysvětlil význam toho divného slova.

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
co takhle vyhlásit akci-Propleskni si svého kritika, bylo by víc účastníků než v K.O.U.L.I

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
Speciální doučovací kroužek pro některé kritické balíky Město Frýdek-Místek leží v severovýchodní části Moravy, na soutoku řek Ostravice a Morávky v nadmořské výšce průměrně 290 m.n.m. Vzniklo spojením dvou historicky samostatných měst - Místku, ležícího na moravské straně řeky Ostravice a Frýdku, který se nachází již ve Slezsku. Obě města se po staletí vyvíjela samostatně a za svůj vznik vděčí křižovatce důležité obchodní stezky z Olomouce do Krakova

jejdavilda
10. 03. 2009
Dát tip
no vidíš a v tom to je, tak dlouho jsi chodil do školy a k ničemu. Co máš ještě v popisu práce do které ses sám nacpal?

Za prvé - Frýdek a ta druhá věc venkov je. A za druhé mi není znám význam slova "butatot".

jejdavilda
09. 03. 2009
Dát tip
tož číst snad umíš, i když si myslíš, že Frýdek-Místek je venkov, ne?

Coto?

jejdavilda
09. 03. 2009
Dát tip
Pošli mi fotku tvé jizvy a já ti řeknu jestli jsi butatot od narození nebo až od zákroku

Tož 800 před pěti lety, to ještě jde, kor na vsi. Dneska je v Praze průměr cca 1600,-. Velikost rány závisí na spoustě faktorů (délka vazů, vypasenost kočky, zkušenosti operatéra...:) ), z toho bych nic nevyvozoval. Změna povahy bude pravděpodobně souviset spíš s tou zkušeností, než s odstraněním pohlavních hormonů - a s tím nikdo nic neudělá, to je kus od kusu. Pravděpodobně by se stejně změnila i kdyby absolvovala osteosyntézu zlomený nožky.

čučenka
09. 03. 2009
Dát tip
Odsvrabování uší proběhlo před 5 měsíci, ale ta kastrace starší kočky před 5 lety, a to v době, kdy ostatní veterináři brali cca 500Kč. (Hovořím o Frýdku-Místku). Kočka byla operována na nejlepší "klinice" u nás a na druhý den to vypadalo, že asi pojde, bylo to strašné. Na bříšku měla asi 7 cm jizvu, nevím proč tak velkou. Od té doby se jí velice změnila povaha, z přítulné kočky se stala nesnášenlivou, bojovnou, útočí na návštěvy, akorát mi se cpe do náruče a chce se mazlit, to jo.

A k tomu čtení tvého psaní - to mám v popisu funkce :)

A teda kastrace kočky za 800 korun je taky čuňárna. Tedy pokud nerezignujeme na kvalitu, a šijeme nějakým levným humusem.

Typický problém nepoučeného zákazníka. V kostce - proti Otodectu (to je ta mrcha z uší) bylo kdys možno užít takový mlíčko, ale tím se ty uši musely denně vytírat po dobu šesti dnů. Tohle už se ale nevyrábí. Jedinou další možností je aplikace Strongholdu (či konkurenčního produktu Advocate) - to se kápne taková ampulka za krk přímo na kůži, a ono už se to rozleze a zafunguje samo. Budi-li předpokládat, že tato historka není pět let stará, stalo se v ordinaci toto - kotěti uši vyčistili, celkově ho prohlédli a aplikovali onu ampulku. Samotná ampulka stojí cca 360,- peněz. Čímž zbývá 135 korun za to, že se ti věnovali, provedli z těch uší stěr aby pod mikroskopem (který stojí od 20 tisíc vejš) aby ten svrab prokázali, uši vyčistili erárním čistidlem, zaplatili nájem ordinace, elektřinu, zaměstnance... Suma sumárum, za 135 korun bych se kvůli tomuhle ani nezvedl ze židle. a to ne kvůli tomu, že bych byl hrabivý - jednoduše by to ani nezaplatilo ty náklady.

čučenka
09. 03. 2009
Dát tip
Teda, nechci tě rozčílit, když máš tu trpělivost číst moje psaní a radit mi :-)))

čučenka
09. 03. 2009
Dát tip
Ty jsi veterinář, no jo... Jenže, netrefil by tě šlak, kdybys šel s novým kotětem, které jsi dostal od sousedů na prohlídku, oni mu odborně poslechli srdéčko, vypláchli uši čímsi proti svrabu a tys za tyto dva úkony zaplatil 495 Kč? Za kastraci Širi jsem platila 800 Kč a za vypláchnutí uší 500? Není to nějaké podivné?

Vidíš? Proto máš chodit na veterinu a ne do lékárny. Bys dostala spot-on, a bylo by to v klidu. text nehodnotím z důvodu své předpojatosti.

jj,taky o tom něco znám

Jó, kočky jsou bestie.

Hesiona
17. 01. 2009
Dát tip
Miluju kočky! :o))) Škoda, že jsem na ně alergická:o(((

Robinia
16. 01. 2009
Dát tip
:-)

čučenka
14. 01. 2009
Dát tip
No jo, krásný, vypadá jak chlupatá siamka.:-) Kolik váží?

čučenka
14. 01. 2009
Dát tip
Malý tygr domácí? :-))

čučenka
14. 01. 2009
Dát tip
A vypadá to takhle nějak, beketko?

jejdavilda
14. 01. 2009
Dát tip
Lajoš, ty jsi pakoník :-)

lajo
14. 01. 2009
Dát tip
Připomenutí mé kritiky na tvoji "tvorbu" se ztratilo též. Končím na písmáku. Odhlašuji se tímto. Teď už vím, proč je tu takový "frmol". Lajo

synáček
07. 01. 2009
Dát tip
:o)

na silvestra jsme grilovali...tedy můj švagr. Jako již tradičně.

jejdavilda
04. 01. 2009
Dát tip
Tak tak, sladkožrouti a alkáči si vždycky důvod najdou :-)*

čučenka
03. 01. 2009
Dát tip
já jsem zrovna zvalila sáček bramborových lupínků :) (ale ten menšííí) :)))

čučenka
02. 01. 2009
Dát tip
To ti nepovim, kdybys mě zabila :-)). Někde jsem na to narazila na trase písmákem.. Jsem ráda, že jsem to správně zařadila, páč v tom začínám mít guláš..

čučenka
02. 01. 2009
Dát tip
Však jo, jsi psala, že by ses chtěla dát na psychologii, pomerančku.. :-) Jsi Markétka?

čučenka
02. 01. 2009
Dát tip
eee, no přesně se to tak nedá - ale vykládám karty, sestavuji horoskopy, radím nešťastným dušičkám, furt něco studuju a učím se.. maluju obrázky pastelem (portréty i na zakázku), tož tak nějak..

aha.... a to přesně jak? :-)

čučenka
02. 01. 2009
Dát tip
já si jenom tak trošku čarodějničím :-)

pročpak? co máš tak důležitého na práci? :-)

čučenka
02. 01. 2009
Dát tip
Ty máš moře času i na nudění, já už někdy nestíhám.. :-)

já taky... a právě proto když nic nedělám a nudím se, tak taky naplno :-(

čučenka
02. 01. 2009
Dát tip
Nebudeš tomu věřit, ale já se nudím málokdy.. Asi to beru tak, jako ten tvůj Saša - když odblešuji, tak naplno! A všechno jiné taky.. :)

to je jedno, hlavně že by nebyla nuda =)

čučenka
02. 01. 2009
Dát tip
To nejde, tebe bych s přehledem stihla tak akorát porodit, čéče. :-)))

nj.. tak jsi měla napsat dřív... mohli jsme se nudit spolu..

čučenka
02. 01. 2009
Dát tip
Když já už mám plození za sebou :-D

hezké.. já ho trávil plodněji... nuda,nuda,nudaaaaaaaaa chjo..

čučenka
02. 01. 2009
Dát tip
Tak... jestli je odblešují, pak mají můj soucit :-)

Vaud
02. 01. 2009
Dát tip
skvělé :-))* moji rodiče mají koček asi 5...

čučenka
01. 01. 2009
Dát tip
Králík ?!? On má mozek na nálady? To ti naši mysleli jenom na to jedno, no však víš :-) (na trávu). Asi tušili, že jsou součástí potravinového řetězce.. A k nějakému projevu osobnosti se vzepjali až v okamžiku, když je taťka chytil za uši... no ale ten jim dlouho nevydržel... Sice mi jich bylo líto, ale jsem z vesnice a tam se soucit až tak nepěstoval, jedlé zvíře bylo prostě k jídlu..

čučenka
01. 01. 2009
Dát tip
Jo, přesně, a bylo mu úplně fuk, co si o něm myslíte vy všichni.. on chtěl hlavně do bezpečííí :-)

čučenka
01. 01. 2009
Dát tip
No, já mám tu starší kočku Širín už 5 let, kotě 3 měsíce a mohu tedy zodpovědně říct, že jsou to někdy docela kašpaři. Na zvířatech je milé to, že si nehrají (ani nedovedou) na něco jiného, než jsou. Když peláší bytem a natáhne se na vytřené podlaze, tak jde veškerá důstojnost stranou a to ani nemluvím o tom, když se něčeho bojí. To docela bez hrdosti prchají bytem a snaží se narvat do skříně. :-D To jen my, lidé, se pořád snažíme předstírat, že tohle se nás vlastně vůbec nedotklo, že se nebojíme, že jsme chytřejší, než vypadáme a vůbec, dosaď si sama... Jo, někdy by bylo docela osvěžující vrátit se do batolecích let a chvíli se chovat tak, jak se nám OPRAVDU CHCE chovat, a to bez ohledu na přihlížející :-))). Ovšem ty následky...

čučenka
01. 01. 2009
Dát tip
A doma žádnou nemáš? Jsi zdánlivě nezávislá jako ony? :-) Nebo jak to maminka myslí?

čučenka
01. 01. 2009
Dát tip
Ano, po několikahodinovém zkoumání a za vydatné pomoci mořského koníka se mi tam podařilo vsušit fotku. Zrzavá je kotě Kari.

čučenka
01. 01. 2009
Dát tip
Ahojky, pomerančku, my tři kočky tě taky zdravíme :-)

čučenka
31. 12. 2008
Dát tip
děkuji, děkuji... :) Právě jsem se po zralé úvaze rozhodla, že vodičku odložím na jindy. Venku je dělostřelba jak u Verdunu, kočky bych musela páčit ze skříně násilím a pro dnešek toho vzrušení už bylo celkem dost...

Bíša
31. 12. 2008
Dát tip
Také chválím!!!

neroušek
31. 12. 2008
Dát tip
Prostě život je náročný každý den.Pěkně napsáno,neroušek chválí.*****

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru