Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sv. omša

Výběr: Print
03. 01. 2009
12
35
4722
Je jedenásť, na desať metrovom orloji kostolnej veže - u nás ! A kňaz pomalým krokom sťa dalo by sa, že s bázňou riecť zo zákrstia kráča pred oltár. A dvaja miništranti idú s ním. Orgán hrá - pieseň číslo 323. Všetci stoja, len zopár babiek s francúzskymi barlami úplne v vpredu, aby snáď lepšie videli sedia schúlené vo vlnakoch a v kabátoch a možno - nebadane driemu. A kňaz minútu po minúte od prvých slov, cez nekrvavú obetu, cez Baránka - hostiu vľúdnym slovom blíži sa k záveru. Ešte oznamy, znak kríža a môžme ísť. Domov - roznášať myšlienku, slová, čo padli nám od kríža do uší.

35 názorů

ja viem, ináč by som to nenapísala... :o)

Vidíš ja som tu tečku nepočítal....máš Sv. pravdu

opravdu dva - počítej se mnou Svätá = 5 a Sv. = 3 znaky :o) a nezaplácávej virtuální prostor ;o)


já vím že je známá, neřekla sem že nerozumím - de mi o dojem z názvu... do poezie se mo to tak prostě nehodí - a ty dva znaky navíc, ty vtipálku, by ten prostor neohrozily :o)

Tá skratka je tak známa, že sa domnievam, že je dokonca známejšia ako celé slovo... takže by to bolo zbytočné pohlcovanie internetového priestoru, aj keď sa hovorí, že internet nemá hraníc tak ako vesmír, ale čo keď predsa......

moc se mi to líbí - jen to Sv. bych rozepsala spíš slovem...

Print
06. 01. 2009
Dát tip
Beránku, marně jsi neumíral...

možno na budúce... skús hľadať ďalej v mojich dielach a ak by predsa si nenašiel nič podľa svojho gusta tak potom prepáč, že som ťa obral o Tvoj drahocenný čas.

...naftalinovo archaicky jazyk...podfarbeny pre mna nezazivnym fotografickym opisom...

macecha
04. 01. 2009
Dát tip
pochytila som iba pár slov, tých základných, nič viac.

to je nedokonalosť legislatívy, ale ono to niekedy výhodu, napríklad keď sa narodí dieťa v amerike a jeho rodičia možu byť aj Bangladešu tak je rovno Američanom... s tým dostávajú aj jeho rodičia doživotné víza na pobyt v USA, lebo sú rodičmi občana Spojených štátov. S tou maďarčinou si ma prekvapila... myslel som že nebudeš vedieť - nie zaradiť, ale preložiť... klobúk dolu.

macecha
04. 01. 2009
Dát tip
To je maďarsky a moji rodiče, když nechtěli, abysme my děti věděly, co si říkají, mluvili doma maďarsky. Som Slovenka,vždy som sa tak cítila, lebo doma sa hovorilo po slovensky.Do občanky mi bez okolkov, napísali národnost česká, keď som ju prvý raz dostala a mrzelo ma to. Nepochopím prečo sa to riadi tým, kde si sa narodil. A tak sme s bratmi, aj keď máme istých rodičov,boli každý inej národnosti. Už som stará, bratia pomreli,ale stále ma to udivuje, prečo sa národnost nededí po tatovi, alebo po mame.

Igen Maceško...

macecha
04. 01. 2009
Dát tip
Johann, hlavné je, že sa dorozumíme :o))

nevadí.... to sa stáva, v tom je krása jazykov...veď som sa pokúšal písať v češtine tak som taktiež robil chyby...a potom som vypadal, ako " Slovák, ktorý nedošiel do Prahy - čiže - Moravák"

macecha
04. 01. 2009
Dát tip
Johann, ďakujem za vysvetlenie. Učím sa. Vobec by ma nenapadlo, že to može byť v jednotnom čisle.

No maceško sú orgán - varhany... my to máme v jednotnom čísle... Organy..máme akurát tak verejnej správy...polícia, hasiči, vojsko to sú orgány..v kostoloch máme iba jeden - takže orgán

Háber
03. 01. 2009
Dát tip
Mária, Matka milosti*

macecha
03. 01. 2009
Dát tip
a nejkrásněji je v kostele, když lidé zpívají a hrají varhany. Tentoraz som to napísala česky, lebo si niesom istá, či varhany sú správne po slovensky organy. Báseň, naozaj veľmi ma oslovila. ***


Aj ja ďakujem Vám - Vám všetkým, čo prišli, postáli a v Duchu sa modlili so mnou...

vesuvanka
03. 01. 2009
Dát tip
krásně napsané, jako bych tam byla... TIP a díky

Áno etapu - dávania pokoja som síce neopísal..., ale určite som na ňu pamätal a je zašifrovaná v slovách : " Kňaz minútu po minúte od prvého slova, cez nekrvavú obetu, cez Baránka - Hostiu" konkrétne - od prvého slova... nedalo sa presne opísať, to by som musel hovoriť aj Krede, Homilii, Premenení... tý čo chodia do chrámu, vedia čo všetko je súčasťou sv. omše...ja som nechcel v tomto prípade urobiť rozbor, ale báseň a ty čo tam nikdy neboli....tak by nepochopili ani keby to tam bolo napísané - dokonca ani keby to tam bolo napísane mojou krvou.

Toscana
03. 01. 2009
Dát tip
jo a za tu atmosféru rozhodně i *t

Toscana
03. 01. 2009
Dát tip
Krásně vymalovaná atmosféra - k obsahu se vyjadřovat nebudu, ani nemůžu, protože nejsem z těch, co do toho kostela chodí častěji, než jednou za 2-3 roky na půlnoční, a to ještě jen kvůli muzice. Myslím si, že kdo nemá Boha v sobě, v kostele ho nepotká tak jako tak.

papouch
03. 01. 2009
Dát tip
A kde máš "..pozdravte se pozdravením pokoje?"

ďakujem ... som rád že sa ti páčila.

Diana
03. 01. 2009
Dát tip
Tak milé a obyčejné, jakobych byla v našem kostele. Moc hezky napsáno T*

et cum spiruto tuo

Lodate il Signore, tuo Dio. Per mezzo di Cristo, con Cristo, in Cristo - è l'amore. Grazie a Dio, perché suo figlio - per Cristo.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru