Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mechovička

Výběr: Print
09. 01. 2009
9
15
3496

Mechovička - malé Mariánske pútnické miesto - známe hlavne ľuďmi s Topoľčianskeho okresu a z blízkeho okolia, ktoré sa nachádza len kúsok od mojej dediny, krížom cez pole. <http://epika.cz/soubory/obr/3210.jpg>

Len kúsok cez kopec nad dedinou kam staré ženy chodili vodu do krčahov črieť. Kaplnka a pódium s tehál, čo farbu nachytali od plameňa pod lipami - slovenským to majestátom od vekov je postavená. Tam každý rok vyberiem sa z jara Bohu vzdávať česť. A svedkom k tomu sú mi okrem zo slovenska majestátov, cudzích oči tisíce, čo prišli - peškom tak ako ja a dalo by sa k tomu, ešte riecť, že dosvedčiť by mohli i staré - vytesané do mramoru z hrobov zopár kamene, čo s pod brečtanu rastú opodiaľ. To miesto, čo značku na papieri z kartografu nikdy nemalo - a nema. Čo nepoznajú ľudia čo nevyrástli - v mojom rodnom kraji predsa mi je blízke - svojím čarom. Nostalgiou, na otcov a na pradedov ktorý pobrali sa z tohto sveta o stupienok vyššie - do levela.

15 názorů


Norsko 1
26. 01. 2009
Dát tip
fajné

Ďakujem - Print...(myslím, že každé slovo naviac by bolo zbytočné !)

Print
16. 01. 2009
Dát tip
Potěšení je především na mojí straně. Takže to já děkuju!

ďakujem že si prišiel....postál....napísal pár slov...a za všetko, čo mi dávaš (slova kritiky, chvály, výbery, tipy....zaradenia mojich básni do klubov.) Som rád, že som našiel človeka, ktorý chápe čo cítim.

Print
12. 01. 2009
Dát tip
CREDO *!

To som rád, že sa ti páčilo a na Jarmilku nemám.... ta je ďaleko v popredí ta môže ísť kľudne na mesiac na dovolenku do Karibiku aj tak ju nedobehnem

moorgaan
10. 01. 2009
Dát tip
teda Johan, ty to sypes.. za chvili dozenes v intenzite Jarmilu:-)). ale dari se ti!.../*

neroušek
09. 01. 2009
Dát tip
Zdar,Johann.******

macecha
09. 01. 2009
Dát tip
tiež musím písať okamžite, inak zabúdam, len pointa zostane a stáva sa mi, že napíšem niečo úplne iné :o))

Vieš ono je to tak večer sa idem prejsť a napadne ťa jeden verš a potom druhý, tretí...a potom len utekáš domov, aby si to nezabudla pokiaľ sadneš ku compu..tak to je môj prípad.

macecha
09. 01. 2009
Dát tip
nádhera, ako dokážeš o miestach, ktoré máš rád, písať .... ***

Ďakujem Vám obom - Toscanka a Háber

Toscana
09. 01. 2009
Dát tip
Moc pěkně napsané vyznání místu, kde žiješ. *t

Háber
09. 01. 2009
Dát tip
pekná*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru