Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nicota I

10. 01. 2009
16
11
1799
Autor
Houmeles

 

cesta od chrámu –

do zamčených popelnic

buší krůpěje

 


11 názorů

per_zay
21. 01. 2009
Dát tip
hmmmmm ..... dobré! ..... T

jorel
21. 01. 2009
Dát tip
mistrovská, pane vším *

baronka
11. 01. 2009
Dát tip
Jo velmi pěkné T

Houmeles
11. 01. 2009
Dát tip
StvN, tvá otázka je dobrá, já tohle haiku psal už před delší dobou a tenkrát jsem cítil kontrast mezi nepřístupným (zamčeným) světem a nějak přívětivým (otevřeným) chrámem, ve kterém nelze spočinout navždy, je třeba se z lavice zvednout a vrátit se do sychravých ulic. Ten "významový protiklad předložek od a do", jak ho zmiňuje Zvrhlík, jsem hledal dost dlouho.

StvN
11. 01. 2009
Dát tip
Ten chrám je tam důležitej?

Zvrhlík
11. 01. 2009
Dát tip
zajímavý je taky zvukový a zároveň významový protiklad předložek od a do, při použití předložky například na zamčené popelnice by to rozhodně tak dobře nevyznělo

Zvrhlík
11. 01. 2009
Dát tip
něco na tom je ale jako rejpal obecný musím říct, že slovo krůpěj zní na haiku možná až moc poeticky, no ale to je věc (hnidopišského) názoru spíš než nějaký zásadní nedostatek (ale na druhou stranu se tím zdůrazňuje juxtapozice krůpěj x popelnice - významově vzdálená slova, p je je naopak "sbližuje") nevím jestli je to záměr, ale líbí se mi sporadické opakování souhlásek - nemusí lít stačí, když kape Cesta oD CHráMu – Do zaMčenýCH PoPelniC buší krůPěje i to u ke konci se vlastně opakuje při tvé stylizaci (?) na Houmelese (tj. bezdomovce) je zajímavý zvukovo-významový efekt (do zamčených popelNIC - takže potenciální vybírání je znemožněno a zdůrazněno) povedená juxtapozice přízemního (popelnice) a duchovního (chrám) Přesah se v tom dá spíš vycítit, než že by se dal exaktně formulovat. Je to plus nebo minus? Nevím. Spíš asi plus. Dávám tip.

Norsko
11. 01. 2009
Dát tip
máš krutý život ...

moorgaan
10. 01. 2009
Dát tip
okamzik bez vecnosti!../*

neroušek
10. 01. 2009
Dát tip
*****************

bubu71
10. 01. 2009
Dát tip
*********

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru