Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na kolená

Výběr: Print
11. 01. 2009
8
12
3220

Prerozpravaný príbeh z Biblie!

Uprostred chrámu starý muž padá, keď dieťa v plienkach zbadá a Boh zjavenie dá mu. Uprostred bedárov a bohatých z davu do rúk nehodných - zbedačených časom vezme si dieťa i Bohu zaň - vzdá vďaku z času zošumeným hlasom. Ticho si vzdychne, nádych a výdych - posledný ! Už videl všetko - povie si, biedny a chudobný. Už môžem ísť, už som tu zbytočný, už uzrel som Pane - Tvoj hlas a Tvoje svetlo tak, ako riekol si pred rokmi dávnymi. Tak vezmi si telo časom moje zúbožené a nechaj ma Pane do Tvojich komnát prísť tak ako vravel si z kríža - každodenne.

12 názorů

Moc krát vďaka za zastavenie a za tvoje slová

Horavin
22. 01. 2009
Dát tip
Biblický příběh ožívá moderní poetikou civilního jazyka. Tvoje slovenětina krásně ozvláštňuje :o)*

nemáš za čo..ja by som mal ďakovať

Print
14. 01. 2009
Dát tip
Díky!

Háber
12. 01. 2009
Dát tip
baťko Rúfus to má za sebou, tiež som rozmýšľal niečo mu napísať, čítal moje básne:), ale ešte som sa k tomu nedostal* nech mu svetlo večné svieti! p. s. a ten príbeh pozná hádam každý...

Áno vidím, že tento príbeh poznáš. Inak dnes som sa dozvedel, že zomrel M.Rúfus tak som si dovolil mu venovať jednu báseň - volá sa Tak leť ! Budem rád, keď si ju pozrieš.

Háber
12. 01. 2009
Dát tip
Simeon* pekné*

ďakujem všetkým čo prišli, postáli a povedali pár slov...ďakujem tiež za Tipy, ktoré ste tejto básni dali.

macecha
11. 01. 2009
Dát tip
pekne zpracované ...***

moorgaan
11. 01. 2009
Dát tip
ta pokora v chramech je az moc do oci bijici mam rad vyvyzenost viry a nelibi se me motliby na kolenou... zpracovany to mas vsak jako vzdy celkem profi!../**

Toscana
11. 01. 2009
Dát tip
Já tomu jako totální pohan moc nerozumím. Takže těžko se k tomu nějak vyjadřovat...

ďakujem Rampouškovi za zastavenie, za jeho tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru