Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zkoušková

14. 01. 2009
6
62
3378
Autor
Lyrae

J.Ř.

Za zavřenými dveřmi

kde nic ti netajím

 

Mám oči kruhy

z nevyspání

Mám rty tak krásné

červenáním

Já nezůstanu sama

věř mi

Já nejsem z těch

co čekají

 


62 názorů

Lyrae
28. 02. 2009
Dát tip
pájo...jdi domů. dej si kafe. a neboj, už brzo bude jaro:)

Pája
26. 02. 2009
Dát tip
tak míwa dostal na frak a lyrae z toho vyšla bez poskvrnky, ostatní se tomu procesu zasmáli ;)

eleja
26. 02. 2009
Dát tip
jo a mimochodem, Pájo, Slávek se tu ztrapnil nejen literárními rozbory (bez komentáře), ale i ohrazováním se paragrafy ... protože pro toho, kdo tomu aspoň trošku rozumí, je to, co napsal, poměrně směšné, neboť je lehce mimo.

assez
21. 02. 2009
Dát tip
tak možná leda idiot.

assez
21. 02. 2009
Dát tip
tak možná leda idiot.

eleja
20. 02. 2009
Dát tip
tak to je bomba ... především teda diskuze ... :-D mimochodem, Slávku, ty jsi kromě literárního vědce i právník? (k tomu druhému totiž nemám tak úplně daleko...)

Pája
05. 02. 2009
Dát tip
jen se bavím ;)

Lyrae
04. 02. 2009
Dát tip
teď se shazuješ.

Pája
03. 02. 2009
Dát tip
jen aby z tebe někdy taky byla básnířka, ty ty aférko, ty hlupačko, můj ty světe, ty hlubší kritiko!;)

Lyrae
03. 02. 2009
Dát tip
hej, má zraněná ješitnost n tuhle aférku už fakt dávno rezignovala. je směšné, jak vy, moudří, musíte svou moudrost světu dokazovat. je přece jasné, že svět ji potřebuje:) PS: taky se mě ještě žádný mýval kůží na kůži nedotkl...

Pája
03. 02. 2009
Dát tip
kdo za co stojí si rozhodnu sama, díky ;); pěkně ses té diskuzi o básni(ích) vyhla (- jednoznačně mi z toho vyplývá akorát tvá zraněná ješitnost...) navíc míwa se mě nikdy nedotýkal, rozuměj kůží na kůži, chicht ;)

Lyrae
02. 02. 2009
Dát tip
Milá Pájo, zastáváš se někoho, kdo za to nestojí. Asi to tušíš a proto ho tak vehementně bráníš. Je to tak? Tady už přece nejde o báseň. Ale o jeho zraněnou ješitnost. Ostatně, tu sis jistě vyzkoušela na vlastní kůži. přeju hezký den!

Nicollette
31. 01. 2009
Dát tip
myslim, že přeháníš... Písmáka dusí lidi, ne básně..

Pája
31. 01. 2009
Dát tip
Myslím, že tohle je TA nemoc Písmáka. Nákaza. Spolčení pouťových srdíčkářů. Chceš hlubší kritiku? Tak napiš něco, co nebude jen zaměnitelným dojením srdečního svalu. Básně podobné této, pokud zde převládnou, Písmáka zadusí. A co píšete o té "kostrbatosti" u velkých autorů.. vezmu si na pomoc Hrabala, jenž se tu už jednou - zaměněn za Šaldu - mihnul: jedná se o "umět neumět", což předpokládá perfektní zažití tradičních forem.

Print
17. 01. 2009
Dát tip
Boj s dekubity:-) Řekl bych,že vítězný!:-)*

Pája
16. 01. 2009
Dát tip
OK! jevilo se mi to tak na první pohled, ponechávala jsem tam možnost omylu ;), omluva! zřejmě by tvým básním pomohlo, kdyby ses jim, jako každému svému dítěti, věnovala; miroslawek tu prostě jen nadhodil, co by bylo možné zlepšit (z jeho pohledu), nechápu, proč na to odpovídáš tak popuzeně, jako by ti někdo ubližoval, podez_dívka píše cosi o inspirativní kritice, tak tohle přece přesně byla inspirativní kritika...; až přestaneš být ublížená a i nad svými "méně hloupými texty" začneš přemýšlet, pak se nebudeš muset vymlouvat na to, že jsou stejně "jen tak", - beztak tomu nevěřím, když jsi cíleně zaškrtla to o té hlubší kritice ;) pokud ovšem hlubší kritikou nemyslíš jen šírěji pojatou pochvalu ;)

G_B_Show
16. 01. 2009
Dát tip
Sexy argument:) Až ty budeš génius a já ne, možná ho i začnu brát vážně.

Miroslawek
16. 01. 2009
Dát tip
Podez_dívka: tady je co ocenit? Práci? Aha... Mimochodem nemasíruju si tady ego, ale úplně něco jiného - a to nepopírám ;o) GBS: nic jsi nepochopil Ivane, a proto zřejmě zůstaneš medvědem. Ne že bych tě kdy šacoval na něco jiného... ale ono na tom vlastně nezáleží...

Lyrae
15. 01. 2009
Dát tip
GBS: mě to právo pobavilo. ten člověk to nemůže myslet vážně. takhle blbý není nikdo. myslím že si dělal legraci. nehádám se, já se bráním.Každá moje sebehloupější báseň je moje dítě:D a líbí se mi...každopádně díky za zastání a rozhodně za zastavení.hezký večer!

Lyrae
15. 01. 2009
Dát tip
GBS: mě to právo pobavilo. ten člověk to nemůže myslet vážně. takhle blbý není nikdo. myslím že si dělal legraci. nehádám se, já se bráním.Každá moje sebehloupější báseň je moje dítě:D a líbí se mi...každopádně díky za zastání a rozhodně za zastavení.hezký večer!

Lyrae
15. 01. 2009
Dát tip
GBS: mě to právo pobavilo. ten člověk to nemůže myslet vážně. takhle blbý není nikdo. myslím že si dělal legraci. nehádám se, já se bráním.Každá moje sebehloupější báseň je moje dítě:D a líbí se mi...každopádně díky za zastání a rozhodně za zastavení.hezký večer!

Lyrae
15. 01. 2009
Dát tip
GBS: mě to právo pobavilo. ten člověk to nemůže myslet vážně. takhle blbý není nikdo. myslím že si dělal legraci. nehádám se, já se bráním.Každá moje sebehloupější báseň je moje dítě:D a líbí se mi...každopádně díky za zastání a rozhodně za zastavení.hezký večer!

Lyrae
15. 01. 2009
Dát tip
GBS: mě to právo pobavilo. ten člověk to nemůže myslet vážně. takhle blbý není nikdo. myslím že si dělal legraci. nehádám se, já se bráním.Každá moje sebehloupější báseň je moje dítě:D a líbí se mi...každopádně díky za zastání a rozhodně za zastavení.hezký večer!

Lyrae
15. 01. 2009
Dát tip
Cairo je nick mé spolubydlící. psala z mého notebooku a neodhlásila se. ano, stojím o hlubší, ne však urážející kritiku. klidně se uč i sambu, pro mě za mě...

Pája
15. 01. 2009
Dát tip
m: nemluvě o tom, že sobě si (jako cairo) dala tip ;), tedy pravděpodobně a stojí přitom o hlubší kritiku! ach jo, kdyby tak někdo mě chtěl učit rytmy ;)

G_B_Show
15. 01. 2009
Dát tip
Už vidím soud, jak za malicherný spor dvou internetových básníků jednomu z nich napaří až šest měsíců vězení, zvlášť když nedošlo ke škodě nebo dokonce zlému úmyslu:) Kdyby ses o té korespondenci veřejně nezmiňoval, možná by tam nějaký byl, ale takhle... no nic. Musím ocenit, že si to právo dokážeš aspoň vygooglovat. Jsi pak statisticky vzato z těch, kteří snižují kriminalitu v našem státu. Bůh ti žehnej:) Lyrae: Neříkám, že jsou kritiky páně Miroslawka zrovna podnětné a konstruktivní, jak si on sám zjevně myslí, nicméně mi ani nepřipadne, že by tahle báseň zrovna stála za hádku. Ale jde samozřejmě o princip:)

Miroslawek
15. 01. 2009
Dát tip
Nicollete: vidíš, to jsem zase potřeboval vysvětlit ;o))))))))))))))

Miroslawek
15. 01. 2009
Dát tip
Lyrae: neboj, nebudu to přičítat tvé inteligenci ;D

Nicollette
15. 01. 2009
Dát tip
M: opět mimo mísu... položila jsem řečnické otázky, na které odpověď nečekám... až budeš naši diskuzi stíhat, tak se někdy ozvi, docela mě bavíš.

Lyrae
15. 01. 2009
Dát tip
sorry sorry, to měla psát samozřejmě Lyrae. Někdy se spletu:)

Miroslawek
15. 01. 2009
Dát tip
Vidím tady pouze jedinou uraženou ješitnost, a ta není má ;o)

Cairo
15. 01. 2009
Dát tip
komplet ji nemám. někdy zprávy mažu. myslím, že mi to "chudák Show" bude muset prominout, krom toho v ní nic podstatného nebylo. vlastně přece ano. vzdala jsem v ní hold tvé inteligenci, pokud se dobře pamatuju. Beru to zpět, nezlob se. Myslím že opravdu věcná korekce by byla nějaká patrná změna na tvé ješitnosti. Hm?

Cairo
15. 01. 2009
Dát tip
komplet ji nemám. někdy zprávy mažu. myslím, že mi to "chudák Show" bude muset prominout, krom toho v ní nic podstatného nebylo. vlastně přece ano. vzdala jsem v ní hold tvé inteligenci, pokud se dobře pamatuju. Beru to zpět, nezlob se. Myslím že opravdu věcná korekce by byla nějaká patrná změna na tvé ješitnosti. Hm?

Miroslawek
15. 01. 2009
Dát tip
Nějak se ti nezdařilo zveřejnit naši komunikaci komplet. Jak k tomu chudák Show přijde? A navíc toho nebylo potřeba, neboť posílání do prdele v odpověď na zdvořilou a věcnou připomínku samo o sobě dostatečně dokumentuje, jak se snažíš být pod svým textem korektní. A ještě jedna věcná korekce - onen odkaz nebyl na můj text, ale právě na studii řečeného F.X. Šaldy - http://sweb.cz/miroslawek/moje/96893.html

Miroslawek
15. 01. 2009
Dát tip
jen zcela mimochodem si dovolím citaci z trestního zákona § 239 Porušování tajemství dopravovaných zpráv § 239 (1) Kdo úmyslně poruší tajemství a) uzavřeného listu nebo jiné písemnosti, při poskytování poštovní služby nebo jiným dopravním zařízením, nebo b) zprávy podávané telefonem, telegrafem nebo jiným takovým veřejným zařízením, bude potrestán odnětím svobody až na šest měsíců. (2) Pracovník provozovatele poštovních služeb nebo telekomunikační služby, který a) spáchá čin uvedený v odstavci 1, b) jinému úmyslně umožní spáchat takový čin, nebo c) pozmění nebo potlačí písemnost obsaženou v poštovní zásilce nebo dopravovanou dopravním zařízením anebo zprávu podanou telefonicky, telegraficky nebo jiným podobným způsobem, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti. § 240 (1) Kdo v úmyslu způsobit jinému škodu nebo opatřit sobě nebo jinému neoprávněný prospěch a) prozradí tajemství, o němž se dozvěděl z písemnosti, telegramu nebo telefonního hovoru, které nebyly určeny jemu, nebo b) takového tajemství využije, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok. (2) Pracovník poštovní nebo telekomunikační služby, který a) spáchá čin uvedený v odstavci 1, nebo b) jinému úmyslně umožní spáchat takový čin, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti.

Cairo
15. 01. 2009
Dát tip
Je tam to zoufalé odhodlání. Líbí se mi to. tip

Lyrae
15. 01. 2009
Dát tip
Zveřejňuji Miroslawkem zmíněnou poštu. Ten dodatek k avizu pro G_B_Show byl totiž zavádějící a nerada bych vypadala, že v kritikách u své básně se snažím být korektní a v osobní poště autorovi si neberu servítky. Posuďtě sami: Lyrae: „Podívej. nestuduju češtinu a snažím se na něčí básni většinou ocenit její klady a ne dokázat autorovi, že vlastně nemá právo psát poezii. tvé daktyly a trocheje, popř trofeje, jsou mi dost jedno. krom toho pan hrabal jednou řekl, že líbit se musí děvka, ne báseň. já píšu protože miluju, zoufám si, žasnu. ty už zřejmě nemáš nad čím." Miroslawek: 1) pro pořádek: to o té děvce neřekl Hrabal, ale F. X. Šalda 2) dokazovat ti, že nemáš právo psát poezii mě ani na okamžik nenapadlo a takové lži bych si vyprosil, to je proti pravidlům ;o))) 3) určitě nejsou mé, ovšem na trocheje a daktyly klidně kašli. Bohužel rytmus je podstatou verše, ten je definován jako rytmický (či chceš-li metrický) impuls a zmiňované stopy jsou jeho nejmenší částky. Když ti to bude fungovat, nemusíš se teoretickým popisem zabývat, jenže ono to tak není a většinou nebývá... 4) žasnu třeba nad oněmi psychologizujícími spekulacemi, které jsou tak častým útočištěm svých původců, o nich především vypovídají ;-D Lyrae: "je mi jedno co o mě vypovídají psychologické spekulace či jak jsi to napsal...nejspíš tě v životě nepotkám. pouze tě lituju. jen mi své kritiky už prosím nepiš. zbytečně by mě rozčilovaly a ty ve svém zralém věku jistě uznáš, že by bylo poněkud dětinské, zabývat se pro své neutěšené pocity nadřazenosti nadále mými pokusy, které tě svou hodnotou v nejmenším neoslovují. to odepisování mě už nebaví, takže se loučím" Miroslawek: OK, jak lhostejnost tak i ona lítost z tebe přímo viditelně prýští ;-D Mimochodem mi Miroslawek pro důkaz mého omylu s B. Hrabalem poslal také odkaz na nějaké dílo (nejspíš jeho vlastní) ohledně F.X.Šaldy, které jsem už bohužel bez čtení smazala, takže ho nemůžu přidat.

Miroslawek
15. 01. 2009
Dát tip
Nicolette: odpovědi na otázky, které kladeš nezajímají zase mne, jsou totiž irelevantní ;o) GBS: vážně ne, nevážně ano (hlavně to co jsi neviděl v poště)

G_B_Show
15. 01. 2009
Dát tip
Miroslawku, ty vole. Vážně tě tohle dokáže uspokojit?

Nicollette
15. 01. 2009
Dát tip
mně by zajímalo, kolik lidí na Písmáku píše s ohledem na rytmus, tak jak to předvádíš ty, Mirosláwku.... nemáš někdy pocit, že tvé poznámky jdou trochu mimo mísu?... nebo si prostě nemůžeš pomoct a musíš ukázat, že zvládáš učivo střední školy... potom je tvá snaha opravdu dojemná. mně se líbí, když si člověk na nic nehraje. možná je ale otázkou, jestli nemít trochu vyšší ambice... * (tip za druhou strofu)

Lyrae
15. 01. 2009
Dát tip
díky ivet, je to zas jedna z těch ventilačních kdy už nevím kudy kam a on se směje:) typické! btw: pán je asi spíš literární blbec:D

Miroslawek
15. 01. 2009
Dát tip
Podez_dívka: v předvedeném rozsahu to nepřesahuje učivo střední školy ;o)

tristes
14. 01. 2009
Dát tip
mám se tak prapodivně, že nevim čím začít.. ale v globálu - fajn .) pokecat můžem jinde (mám už facebook, takže to nebude složité .)

...pri citani drhnuce zaplnene frazami...

Miroslawek
14. 01. 2009
Dát tip
ješte jednou se mě zeptej, líbí se mi tok těch písmen ;o)

Lyrae
14. 01. 2009
Dát tip
máš se dost rád, že?

Miroslawek
14. 01. 2009
Dát tip
L: jako každý, jako každý...

Lyrae
14. 01. 2009
Dát tip
máš se dost rád, že?

Miroslawek
14. 01. 2009
Dát tip
Pomineme-li zavádějící strofické a veršové členění a napíšeme to uskupeno, jak to ve skutečnosti je, dostaneme: Biblické jméno slýchal jsi odmala Xxx Xx Xx x Xxx = daktyl, trochej, daktyl, daktyl a oči srpy z oceli x Xx Xx Xxx = předrážka, trochej, trochej, daktyl kdyby jen věděly Xx x Xxx = daktyl, daktyl kolikrát do tmy to jméno už jsem šeptala Xxx Xx x Xx Xx Xxx = 2x daktyl, 2x trochej, daktyl Za zavřenými dveřmi X xxxx Xx = daktyl, trochej, trochej kde nic ti netajím x X x Xxx = předrážka, trochej, daktyl Mám oči kruhy z nevyspání x Xx Xx Xxxx = předrážka, 4x trochej Mám rty tak krásné červenáním x Xx Xx Xxxx = předrážka, 4x trochej Já nezůstanu sama věř mi x Xxxx Xx X x = předrážka, 4x trochej Já nejsem z těch co čekají x Xxx x Xxx = předrážka, trochej, trochej, daktyl

Lyrae
14. 01. 2009
Dát tip
díky tris:) jj lidé jsou netrpěliví, obzvlášť ve zkouškovém:) jak se máš?

tristes
14. 01. 2009
Dát tip
taky mezi ně nepatřím -- a dám tip, i když jsou jiné, které se mi od tebe líbí víc, to jen aby věděla

Miroslawek
14. 01. 2009
Dát tip
Ach tak, konečně vím, kde se onen rytmus nachází... ale hledat ho tam nepůjdu, to se nezlob ;o)))

Lyrae
14. 01. 2009
Dát tip
víš co slávku? jdi do prdele.

Miroslawek
14. 01. 2009
Dát tip
Obávám se, že to nemá s "pauzou" před zavřenými dveřmi příliš co dělat. Je pro tebe (jako pro autora textu) problém vysvětlit mi rytmický průběh veršů v celém jejich průběhu? Pěkně prosím?

Lyrae
14. 01. 2009
Dát tip
udělej si před "za zavřenými dveřmi" pauzu.pak ho snad objevíš

Miroslawek
14. 01. 2009
Dát tip
tak ukaž

Lyrae
14. 01. 2009
Dát tip
rytmus tam je.

Miroslawek
14. 01. 2009
Dát tip
pro začátek by asi bylo potřeba ujasnit si trochu rytmus

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru