Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mateřský pud

19. 01. 2009
5
20
3459
Autor
Edvin1

O lidech a sviních

Ti dva mladí stáli mezi čekajícími; on s vyhrnutým límcem deštěm smáčeného saka, ona s barevným deštníkem. Prosebně po ní koukl, ale když mu pohled opětovala, ucukl a podíval se jinam. Po chvíli se usmála, popošla k němu a nabídla mu místo pod deštníkem. Vklouzl pod něj, cosi zašeptal, a pak uchopil deštník a držel jej nad jejich hlavami. Přijel jeden autobus, a když přijel i druhý, ani jeden z nich nenastoupil. Něco jí vyprávěl. Ona se mu dívala vzhůru do očí a naslouchala jeho hlasu. Pochytil jsem jen pár slov: „Mám ji pořád rád..., proč mi to udělala?.., to bolí...“. Na každý z útržků vět mu přikývla.
 
Otočila se k němu, pozvedla ruku a dotkla se jeho tváře. On naklonil hlavu do strany a přitiskl její ruku ke svému rameni. Pak mi deštník oba zakryl a já jsem z toho, co si dále říkali, už nic nezaslechl.
 
Zpoza zatáčky vyjel autobus. Lidé ožili, a s nimi i on. Ale ona zůstala stát. Zaváhala, a pak jej objala. Přitiskl se k ní, objal ji také, pevně, a jeho brada spočinula na jejím rameni. Chvíli tak setrvali a tiskli se k sobě.
 
Díval jsem se na ně a on zachytil můj pohled. Oplzle se na mne usmál a jeho ruka sjela dívce po zádech. Zůstala stát hluboko pod jejím pasem. Jeho prsty se zaryly do látky jejího kabátu.
 
Strnula, a pak se od něj prudce odtáhla. Než skočil do otevřených dveří autobusu, ještě jednou mi věnoval svůj škleb. 
 
Pohlédl jsem k zatáčce. Přijížděl můj autobus.

20 názorů

hunllef
24. 01. 2009
Dát tip
Ach my ženy, vždycky vám naletíme na sladký kukuč :D Líbí se mi, *t

johanne
21. 01. 2009
Dát tip
Asi příliš neúplné. (Já vím, že pointu to má, ale stejně :).)

Edvin1
21. 01. 2009
Dát tip
papouch: Ich forma je jen forma. Nikdy to neznamená, že je to biografie. Ach Ty literáte! Možná sis všiml, že jsem si dal říct a tuto větu odstranil. Že můj text psuješ dál, se nedivím - to bys nebyl Ty. Stejně díky - maminka mě učila, že se mám dívat na to, zda má ten člověk recht nebo ne. Na jeho neuhlazenost se prý mám vykašlat. Což tímto činím. Ed :-) P.S. Avizo neposílám, neboť sis to kdysi vymínil.

Edvin1
21. 01. 2009
Dát tip
Comasi, dobře, žes to pochopil, aspoň Ty, tedy mimo ještě jednoho nebo dva. Ale takhle to vytrubovat nemusíš, mnohonásobně jako nějaký středověký básník, a ještě vzkaz. Já vím, taky mám problémy s vkládáním... ;-)

comas
21. 01. 2009
Dát tip
ten mateřskej pud sem pochopil šlo vo to že ženská kvůli němu měla potřbu u těšovat a typ toho zneužil..svině

comas
21. 01. 2009
Dát tip
ten mateřskej pud sem pochopil šlo vo to že ženská kvůli němu měla potřbu u těšovat a typ toho zneužil..svině

comas
21. 01. 2009
Dát tip
ten mateřskej pud sem pochopil šlo vo to že ženská kvůli němu měla potřbu u těšovat a typ toho zneužil..svině

comas
21. 01. 2009
Dát tip
A proč ji potom zadku nešách rovnou a dělal si s tím takový práce? To mi přišlo divný šáchji na zadnici zašklebil se vzal roha...

papouch
20. 01. 2009
Dát tip
Předně: Je to psáno v ich formě. Je totálně buřt, jak vzor kouřil. Jde o to, že obrat "cigareta přilepená na spodním rtu" je klišé jak vrata. Napsal jsem to pokud možno srandovně. Že to nechápeš a máš pocit že tě tím urážím je jen tvůj drobný stihomámek. No a teď, jak jsi to upravil, tak jsi z toho udělal už úplnou... áále raději nebudu, bo by sis zase myslel, že tě napadám a že ti záměrně ubližuju... :-)) Není tomu tak.

Edvin1
20. 01. 2009
Dát tip
Text jsem po Vaší kritice podstatně změnil. Díky za rady. Váš děd Ed :-)

Edvin1
20. 01. 2009
Dát tip
papouch: Předně jsem si neodplivl já, nýbrž vypravěč. Můj vzor takhle kouřil, tak jsem to napsal. Příště mu řeknu, ať to nedělá, že je to klišé. Třeba pak bude kouřit nosem. Marvin: na to Tvém odmítnutí onoho gesta vypravěče něco je. Rozmyslím si to. Lakrov, Zbyněk: Vaše kritika se mi hodí. První odstavec a závěr pozměním. Moc díky všem. :-)

papouch
19. 01. 2009
Dát tip
tajak Lakrov s tím rozdílem, že mi se to nelíbí .. promiň ("cigareta přilepená na spodním rtu" je tak odřené klišé, že jsem se otřepal .. nebo .. tak otřepané klišé, až jsem se odřel? Fčil nevím :) ) Neúplné. A taky nechápu, proč sis odplivl.

Lakrov
19. 01. 2009
Dát tip
Pro mě je to takové zvláštní; jakýsi náznak, neúplná informace, hádanka, důvod k zamyšlení. Kombinace názvu, prologu a textu samotného nabízí několik výkladů. Jak se zdá, nejsem jedním z těch čtenářů, kteří se nechají opít náladou. Protože tu má tenhle 'snímek ze zastávky' rozhdně zvláštní. Mně se to asi líbí. Tip.

slušná momentka, vzhledem k prologu zřejmě dvojsmysl - totiž je on ta svině, nebo jsem ta svině já - vypravěč se sexuální averzí, který v každém mileneckém objetí spatřuje narušení svého estetického vnímání a proto si s neskrývaným odporem odplivává ?

Edvin1
19. 01. 2009
Dát tip
Mylenka: Svatá pravda. :-) Dík za návštěvu i tip.

Marcela.K.
19. 01. 2009
Dát tip
.... no, je potřeba si pořádně rozmyslet, koho si pustit blíž...pod deštník...*

Diana
19. 01. 2009
Dát tip
K tomu není co dodat *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru