Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tmavom lese

06. 02. 2009
5
6
2229
Tmavom lese v rozvalinách pár kameňov zakončených do oblúka. Popísaných v znakoch Jidiš čísla adresy a mená. V tajnom v lese miesta len pár krokov chvílka za dedinou rodu môjho detstva. V tichosti v spánku nepoznané večný sen si sníva. S pozostatkov vytvorený židovský cintorín.

6 názorů

macecha
09. 02. 2009
Dát tip
netreba slov .. ***

Toscana
07. 02. 2009
Dát tip
Popisaných v znakoch Jidiš čísla adresy a mena. - pořád s tím mám problém: pokud jsi to myslel v jednotném čísle, pak meno, ale pokud v množném, což bych řekla, že ano, tak mená s dlouhým á. Stejně tak dlouhé í ve slově popísaných (máš popisaných). Já vím, že to jsou jen drobné chybičky, ale je to škoda u tak pěkné básně to tímhle jakoby "shodit" o level níž.

bohužial sa to stáva často...lebo počas druhej svetovej vojny mnoho potomkov zomrelo, resp. emigrovali a dnes sa nemá kto starať o miesta odpočinku ich predkov.... a pri uponáhlanej dnešnej dobe máme málo času aj na miesta (odpočinku) svojich vlasných predkov a nie na miesta niekoho iného...cudzieho.

hunllef
06. 02. 2009
Dát tip
Někde jsem četla přirovnání židovský hřbitov - ústa s polámanými zuby. Myslím, že je to docela výstižné... *t

Vďaka som rád že sa ti páčila...naozaj o tomto mieste vie veľmi málo ľudí...ten cintorín nie je totiž veľky je tam cca. 10 hrobov. A je v mimo dvoch obcí v lese a slúžil pre pochovávanie židovských spoluobčanov s oboch dedin. Takže je tak "náš" ako aj "ich"...no v súčastnej dobe sa nikto oň nestará mnohé náhrobné kameňe sú zvalené. Ešteže jeden starý pán zo susednej obce tam občas zajde a vykosí trávu pre zajace, tak to tam neprerastá trávou...

Toscana
06. 02. 2009
Dát tip
Mám ráda staré židovské hřbitovy, mají své zvláštní kouzlo s těmi kamínky na náhrobcích. Moc pěkné. *t (jen mená bych viděla na dlouhé á)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru