Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zásada číslo dvě

16. 02. 2009
22
62
3506

Zkušenost je nepřenosná.

„Strejdooo. A co to pořád píšeš?“ Synovec. Sedmiletý, hyperaktivní, zvědavý, otravný, nesnesitelný… Zkrátka naše sluníčko.

„Když mě něco napadne, nebo když se mi něco zvláštního přihodí, tak si to zapíšu.“

„A proooč?“

„Abych to nezapomněl.“

„A můžu si to taky psát?“

„Jasně.“

„Ale když já nemám do čeho.“

„(Ježíšikriste!) Marie, přines mi, prosím tě, ze psacího stolu ten malej debilníček!“

„To je debilníček?“

„Ne, to je zápisníček.“

„Ale tys říkal tetě…“

„Tady máš tužku a piš! (Bože, proč já? Proč zrovna já?) Psát už umíš ne?“

„Jo. Ale když já nevím co.“

„Tak ukaž, já ti tam do začátku něco napíšu. Až zase přijedete na návštěvu, tak ať je plnej!“

Za dva týdny.

„Strejdooo! Já už mám napsanou druhou příhodu!“

„No vidíš. Tak ukaž!“ Otevřu pomačkaný sešitek. Na první stránce věta mojí rukou:

1. Nikdy nečůrej proti větru!

A pod ní roztřeseným hůlkovým písmem:

2. A ANI NEPLIVEJ!


62 názorů


A.H.
16. 09. 2009
Dát tip
Take me to pobavilo, tip

sepiolite
15. 06. 2009
Dát tip
:D

Toscana
06. 06. 2009
Dát tip
Vítej v klubu, Květoni, taky hrdě nevlastním řidičák... :o))))

Ještěže jsem hrdým neřidičem. I bez toho mám hromadu traumatizujících zážitků.

Toscana
05. 06. 2009
Dát tip
jsem se trošku uklidnila, tedy k oné automobilové dišputaci: Vy se tu běsníte s nějakými blikátky?? Pch!!!! My mívali starého Žigula jménem "Pan Mopadži", a tomu za jízdy upadávalo pravé přední kolo. Stalo se to 2x dost brzy po sobě. Asi měl smysl pro humor a chtěl nás tím vyvést z letargie, nikoliv ublížit nám, protože vždycky upadlo tak v 30km/hod., nikoliv ve 120km/hod... :o)

Toscana
05. 06. 2009
Dát tip
Chááááááááááááááááááááááááá :o)))))))))) - právě nejsem schopná komentáře, protože... no protože se tlemím jako blbec... ježííííši!!!!! *T

Bíša
02. 06. 2009
Dát tip
T.

V to případě si zanelouho otevřu firmu na vývoz inspirace. Budu mít na rozdávání.

Čím větší "malý paskřoň", tím inspirativnější! Kryštof Harant by mohl vyprávět.

Netušil jsem, že "inspirativní" a "otravný" jsou synonyma...

Dcera to naopak naučí tebe. Děti jsou neuvěřitelně inspirativní!

:) Už se nemůžu dočkat, až budu dceru učit psát .)

Ginna Avro
25. 03. 2009
Dát tip
Děti znám, mě to říkat nemusíš:)), jen si vzpomeň, nebyli jsme o nic lepší:).

To se jen zdá. Děti jsou největší malí hajzlíci. Herodesa na ně!

Ginna Avro
25. 03. 2009
Dát tip
Nádherná nevinnost dítěte:D.

:-)))*

:o)

Vaud
23. 02. 2009
Dát tip
ja myslim, ze jsi-li Vietnamec, pak mas o zasadu navic :-)

Áááá, tak proto si ten Vietnamec, co čůral vedle mě, neumýval jenom ruce ale i hlavuj!

Vaud
23. 02. 2009
Dát tip
Hele vtip: curaji dva panove - malej a velkej - vedle sebe v hospode na takovou tu stenu malej pan u toho skube hlavou a velkej skube ramenem velkej se pta malyho - Copaaak, taky zraneni z valky? Malej rika - Ne, ale jak curate na tu stenu, tak mi to caka do obliceje... toz tolik k tematu

No, to je dost, že si konečně někdo všimnul. Máš u mě bod Hvězďule!

změnila bych dvy za dva :-) jinak hezky úsměvné :-)

macecha
19. 02. 2009
Dát tip
jak říká Diana, je to ze života a je to fajn ..***

avox
18. 02. 2009
Dát tip
avi mi posílat nemusíš, mám tě v oblíbených, avi mi chodí automaticky, jen občas nestíhám...

jejdavilda
18. 02. 2009
Dát tip
:-)

A jo. Tak, má to svá pozitiva. Snažím se tím řídit, ale to víš. Čas od času neodolám a musím zkusit, jestli to ještě funguje. Funguje!

jejdavilda
18. 02. 2009
Dát tip
no nečurat a neplivat proti větru, teda jako jestli se tím řídíš doslovně nebo jen obrazně

Jejdo, pomáhá co?

jejdavilda
18. 02. 2009
Dát tip
a pomáhá to ?*

Škoda, žes to nestihla mezi prvními. Nechal jsem ti v textu takovou mírně vypečenou, šťavnatou chybu, abych ti udělal radost. Ale odhalila ji Pohádkářka, holka šikovná. Nefalšovaným bohémům a úderníkům literatury chyby, zdá se, nevadí. (Ale neber to vážně. Až napíšu něco, co bude stát za to, tak ti pošlu AVI. Už to umím.)

avox
18. 02. 2009
Dát tip
jak to "stavila"? tebe si nenechám ujít nikdy, jen občas nejsem první :-))

Avox, je hezké, že ses stavila. Z téhle zabíhavé debaty si nic nedělej, mohlo být i hůř. Jestli bude synoveček motoristou, bude mít zásad mandele. Snad i kopy.

avox
17. 02. 2009
Dát tip
nějak jste utekli od tématu... inu, autíčko je asi větší miláček než synoveček... už ten vnímavý hošík objevil i zásadu č. 3? :-)) */

Mám pocit že Němci prodávají auta už po čtyřech letech. To je asi doba, po kterou není potřeba pídit se po tom, kde je uložen motor a jestli se do něj nemá něco nalejt. Asi by ten věk fundovaně posoudil Big George. Ten, jak se ukazuje, v autě bydlí. A tu odu můžeš věnovat jemu. To by byla "oda na jeho mlýn".

Vaud
17. 02. 2009
Dát tip
oni mi to taky rikali v servisu - jestli vas to znervoznuje pane, tak mi to vypneme :-)) ted mam 8 nebo 9 let staryho (geronto-Opla) Bertika a kdybych tam nezapominal lit benzin, tak s nim nejsou zadny problemy asi na nej napisu nejakou odu (nevim, jak se prepocitava vek u aut - u psu se to nasobi sedmi nebo tak nejak :-))
Zdroj North of Spain

V našem autě, tedy vlastně v autě mé ženy, se čas od času rosvítí obrázek s nějakým piktogramem. Manželka si vezme půl dne volna, jede padesát kilometrů do servisu, tam to napojí na počítač, kontrolku vypnou, řeknou jí, že to nic není, že se to běžně stává, žena zaplatí pět set korun a jede domů. Nejdražší způsob, jak vypnout žárovku.

Vaud
17. 02. 2009
Dát tip
Bigu - nemas Passata? Tam sviti takova nejaka kontrolka skoro porad :-)) A vzdycky, kdyz jsem volal do servisu, tak mi rekli - Pane, je to svetylko cerveny nebo jenom oranzovy? Blika to? Jak je to oranzovy a jenom to sviti, tak se nic nedeje. Kdyz to zacne byt cerveny a blikat, tak auto prestane za okamzik jet...

raja
16. 02. 2009
Dát tip
Píšu, neříkej že nepíšu, když zrovna teď, co dělám? Píšu:)

Na chvilku jsem byl zaměstnán jinejma múzama a už ztrácím přehled. Květeno Pomerančovníková - zatím to nechám. Když to pobavilo i Big George... Stejně ho spíš přilákala vidina potentní a smyslné diskuse. Rajo - kde si se tu zjevila nevím, ale čteš stejný lidi jako já. Jak to že nic nepíšeš? Rabbe - máš samozřejmě pravdu. Vím, že ty víš, že vím, tak jen oplácím úsměv. A dík, že ses připomenul, mrknu se k tobě co nejdříve.

Rabb
16. 02. 2009
Dát tip
:-) jakože úsměvný to je, ne že ne.. ..takový vtípek.. někde na první stopeň bych ho přiřadil.. čtvrtá pátá třída.. :-)

raja
16. 02. 2009
Dát tip
tss:)

raja
16. 02. 2009
Dát tip
neřeknu:)

raja
16. 02. 2009
Dát tip
Květoni, brácha ji natankoval do schirocca:p ...a do liazky benzín:) A ještě znám jednoho co kontroloval stav nádrže sirkou:) Blbůstka fajná, nemazat, jak už dělo vyžle*;)

Znamenalo by to, že kecám?

Vaud
16. 02. 2009
Dát tip
ano, ted jsi uhodil hlavickou na hrebicek! my, internisti se davame do pohybu az pri tonu neprerusovanem

aha, proto jsou ty doktorské blikací přístroje ještě doprovázeny pípáním...:o)

Vaud
16. 02. 2009
Dát tip
he he - to se stalo kamosovi taky - ma benzinovy auto a pujcil si od svy holky Golfa TDI a dal tam plnou - at si holka uzije :-)) alesi - ja jsem jednak kratce predtim poslouchal Sestricku od Raymonda Chandlera a pak jsem se tesil, ze naberu ve Svajcu, kde je benzinove levneji. A pomrkavajici kontrolky beru jako vyraz jejich pratelstvi a vrozene hravosti. Prece me nerozhodi nejaky flirtujici blikatko.

Jéžiš, to mi připomělo nádhernou příhodu, jak kámoš natankoval do staré Škodovky plnou nádrž nafty. Z toho by byla pěkná povídka. Jenže asi by mi nikdo nevěřil, že znám osobně takovýho blba.

to jsi tedy odvážný, Vaude, zrovna v Německu, kde je pumpa každých 50 km :o) koukáš na hladové světýlko někdy?

Vaud
16. 02. 2009
Dát tip
Me napadaly poucky typu - Nevadi, ze jsi doktor nebo blondyna, stejne bys mel obcas nalit benzin do nadrze...

Diano a Aleši, jste děsně rychlí. Dík. Tohle je takzvaná dočasná blbůstka. Pokud neotráví alespoň jednoho estéta, tak ji stáhnu.

Tyhle krizovky jsou velmi inspirativní. Co myslíš že mě přivedlo k formulaci prvních kuchařských zásad: 1 - Nůž, ať je tupý jakkoli, prst uřeže vždycky 2 - Nejdřív se jdi vyčůrat, potom čisti feferonky. Nikdy naopak!

Vaud
16. 02. 2009
Dát tip
:-)) vcera v noci mi kleklo auto v Nemecku - prestalo jet, protoze nemelo dost benzinu :-)) venku - 5 st.C, k nejblizsi pumpe 1-2 hodky pesky prestalo jet ve chvili, kdy melo na malem pocitadle kilometru dablovo cislo 666 a v radiu hrali Who's gona drive you home tonight od pulnoci do 3 do rana v mraze jsem vymyslel hodne zasad pro cestovani autem :-)) *

Diana
16. 02. 2009
Dát tip
přesně ze života! Pobavilo :-)))****

jo :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru