Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Menzování

21. 02. 2009
5
15
2319
Autor
Anetah


Student po dopoledním bloku seminářů – mozek nasycen vědomostmi, žaludek prázdný. Tedy pokud neukusoval tajně pod lavicí svačinu. Ve chvíli, kdy se fyziologická potřeba ohlásí, je hladovec nucen jednat pudově – jako lovec, případně sběrač – a vydat se za potravou.


Kroky těch, kteří se již odtrhli od matčina prsu, míří většinou do Menzy. Ano, do zařízení, jehož specifická vůně se táhne několik metrů od vstupních dveří do budovy. Ne však dále než had lidí přešlapujících v řadě dlouhé desítky metrů. Nemáte objednáno? Šup do fronty k objednacímu přístroji. Tam mnohdy zjistíte, že nemáte dostatečný kredit. Je třeba nabít. To znamená další frontu u okýnka. I na této frontě člověk bojuje se svými nervy, především pak trpělivostí. Hladový jedinec stojí, přešlapuje, čeká. Déjà vu, je opět u objednacího aparátu, kde s překvapením shledává, že je „u snědeného krámu“. Sice nabil, ale vystřelit může leda tak ven ze stravovny. Avšak je to tvor již poučený, objedná si na příští den. Zítřejším slavnostním menu mu bude ploutvonožec.


Od rána se nemůže soustředit na nic krom toho kusu žraloka s několika opečenými brambory. Ihned, jak je mu umožněn úprk ze semináře, letí do jídelny. Odér nasvědčuje tomu, že pravděpodobně všichni chtěli stejný pokrm jako on. Blíží se k pultu, bere tácek, nejspíše opláchnutý vodou, ve které žralok plaval. „Co čucháš k tomu tácku, něco ti nevoní?!“ křičí na něj člen personálu jídelny. „Jen si vybírám nějaký čistý, nebo alespoň suchý,“ opáčí strávník pokud možno taktně. Ale to už je paní v ráži: „Co si to dovoluješ, ty máš co říkat, vy studenti na kolejích máte hotový chlív!“ „Promiňte, já na kolejích nebydlím,“ usmívá se a jde si pro svůj spravdelivý příděl. A ve skrytu duše doufá, že skromnost jeho dnešní porce odráží pouze proběhnuvší spor...  



15 názorů

Smíšek:-)
30. 09. 2010
Dát tip
jooooo, v menze už jsem dlouho nebyl .... :)

pozorovatel
29. 12. 2009
Dát tip
když já chodim jen do luxusních menz

Vinarka
15. 12. 2009
Dát tip
Já myslím, že od tohohle téma nic víc čekat nemůžem :) Ale účel to splnilo na jedničku...tip

je to takové... nevím.. jednoduché, ale násilné... není to moc fejeton, spíš popis školní jídelny... :-(

Anetah
23. 02. 2009
Dát tip
Vaud: eště žes nenapsal číst :-D díky :-)

Vaud
23. 02. 2009
Dát tip
:-))) kazdy spor s kucharkou vydavajici stravu v menze, jeste pronikave zhorsi jiz tak hrozny pokrm leta se snazim, aby mezi rizikove faktory predcasneho umrti bylo krome koureni, dlouhodobem pobyt v Cernobylu a prochazkach po ulicich spanelske Pamplony, zarazeno i stravovani v menze. Nevadi, ze je toho malo, protoze se to stejne neda jist. *

Kanbelabr: anebo jsi taky chodil do menzy a je to prostě výstižný?

Kandelabr
22. 02. 2009
Dát tip
praveze mi prislo, ze uz ho mas... vtipky jsou mile, ale predvidatelne a clovek ma pocit, ze tohle uz nekde cetl...

Anetah
22. 02. 2009
Dát tip
Fouraix: určitě i psaní o menzách může být originální, jestli teda už někdo z menzovního personálu nenapsal něco z jejich pohledu ;-) budu uvažovat o brigádce, abych nasbírala materiál :-D A jaká je teda "správná délka"?? Jestli mi Kandelábr pošle tip na ten "stroječek na vtípky", tak to třeba eště natáhnu :-D

Anetah
22. 02. 2009
Dát tip
Kandelabr: kde se dá sehnat ten stroj na vtípky? ;-)

Anetah
22. 02. 2009
Dát tip
Santi, Petr Klička: Děkuji, jsou to snad vůbec první pochvaly za moji prózu :-) takže si toho cením dvojnásob :-D Btw: šmakouna jsem eště nezkoušela ;-)

Dokud se menzy nezmění, je třeba takových fejetonů co nejvíce! Tento se mi jeví jako velmi povedený a přitom s laskavým tónem. První vyoperované žlučníkové kameny pošlu SKM MU jako svoji sentimentální vzpomínku :oD

Fouraix
21. 02. 2009
Dát tip
žraní v meznách je snad nejčastěji fejetonovaný proces vůbec.. což takhle něco orígo:?) závěe je slušnej, ale teda tam kde se nachází by měl být teprve sotva prostředek. působí to jako nedopsaný

Kandelabr
21. 02. 2009
Dát tip
výplňovka do školního časopisu? napsáno lehce, ale ty vtípky mi přijdou takové strojové...

Santi€
21. 02. 2009
Dát tip
pobavila jsem se a děkuji za milou vzpomínku na Olomouc;) a co takový šmakoun? nebo maso tří barev...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru