Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zimní (?) III

01. 03. 2009
10
10
1759
Autor
per_zay

žádný sněhulák !

na mezi u kapličky

mrkev a hrnec

 


10 názorů

Paulart
02. 03. 2009
Dát tip
Tohle je přesah časový.

Zvrhlík
01. 03. 2009
Dát tip
Paulart: Hm, zřejmě máme o významu slova přesah diametrálně odlišnou představu.

raja
01. 03. 2009
Dát tip
*

Paulart
01. 03. 2009
Dát tip
Zvrhlíku, přesah je v tom, co zbývá. Po člověku kosti, po sněhuláku mrkev a hrnec. Jen bych to tam nepsala doslova. To je celé.

Zvrhlík
01. 03. 2009
Dát tip
Paulart: Proč jo? Každé slovo má mít v haiku své místo a pokud je lze bez větší změny významu vyměnit za jiné, pak je to buď slovo nadbytečné nebo špatně zvolené. IMHO Je nějak důležité v kontextu tohoto haiku, že sněhulák taje na mezi u kapličky? Nezdá se mi... A to je špatně. sněhulák taje na palouku v lese sněhulák taje na hřišti u paneláku atd. atp. lze vymyslet 100 různých dalších variací s podobným potenciálním přesahem - tj. nulovým nebo blízkým nule Je mezi těmito verzemi nějaký ZÁSADNÍ rozdíl? Já ho nevidím (a nemyslím si, že je to tím, že jsem slepej). A to není dobře... Kde je tu nějaký přesah? Hledám, hledám a nenacházím. Tak, abych nehledal marně...

Deepness
01. 03. 2009
Dát tip
hmm... tiež mi troška škrípe ten prvý riadok... Mňa napadla variácia: Sněhulák roztál starý hrnec a mrkev plavou v blátě

per_zay
01. 03. 2009
Dát tip
Paul: přesně to mi taky napadlo (= bez prvního řádku, ale pak proč...); Zvrh: proto ten první řádek (pointa) - proč ne; zůstalo překvapení... ano: jarní tání - jak nepřekvapivé, předvídatelné a i banální(?)...

Paulart
01. 03. 2009
Dát tip
Není to tak špatné. Co free-form? Na mezi u kapličky mrkev a hrnec. Otázkou je, proč u kapličky, ale - proč ne?

Zvrhlík
01. 03. 2009
Dát tip
nepřekvapivé, předvídatelné, co je tady probůh nebanální? nic... "pointu" vyzrazuje už první řádek...

Impresse
01. 03. 2009
Dát tip
:-)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru