Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spätosť

Výběr: hermit
30. 08. 2001
14
0
4171
Autor
Pepo

Beztvaré skalisko vyrastá z ohňa.
Ako keď v nose popraskajú žilky -
ostrie vyvrhnuté z duniacich útrob
na povrch vecí.
 
Narastajúci lovec zavyl. V tranze
je pripravený vydať sa k severu
a vložiť ruky do tepla - pod kožu
spiacich medveďov.

Miroslawek
17. 12. 2002
Dát tip
líbila se mi první strofa... ty příměry opravdu dráždí chřípí... druhá strofa to vede do míst, v nichž nejsem doma... váhám nad TIPem... a asi nedám... jsem strýček Skrblík ;o)))

bogart
24. 05. 2002
Dát tip
ještě než si pročtu reakce: druhá sloka to kazí. Nevadí, že je konkrétní, ale proč probohaživého o tomto? Narastajúci...rasta rasta, ach jo, jestli tak pškný apokryf tvé předešlé básně - Chopin satén, ten tamten: Melalkoholia...

bogart
24. 05. 2002
Dát tip
jo a úplně první dva řádky přebijí vše ostatní, jsou fakt dobré!

ilake
29. 04. 2002
Dát tip
Náhodou som sa dostala k Tvojim dielkam, musím priznať, že ma naozaj zaujali!!! Vďaka talentom, ako si Ty, si naplno môžem vychutnávať umenie poézie!! VĎAKA za pekne v duši! tip*

Pepo
29. 04. 2002
Dát tip
Ilake, ďakujem. Veľmi. Takéto niečo mnou prejde... ani neviem opísať, tie pocity. Za všetky zastavenia ďakujem.

Dabi
07. 03. 2002
Dát tip
můj t*

Pája
28. 12. 2001
Dát tip
*

Krel
26. 11. 2001
Dát tip
!*

lubi
12. 11. 2001
Dát tip
vďaka, aj ja cítim tú spätosť... *

Pepo
05. 09. 2001
Dát tip
Ribi: To beztvaré skalisko môžeme v istom zmysle (v jednom z možných) chápať prenesene ako toho lovca. Alebo skôr niečo, z čoho vzišiel. „Ostrie vyvrhnuté…“ – človek sa kedysi dávno vyčlenil a stal sa neuveriteľne osobitým… Keby sa v nejakom medzigalaktickom rozhovore povedalo: Zem; muselo by sa povedať aj: Človek. Jedno s druhým. A aj napriek takým výrazným kontúram, aké človek nadobudol už dávno, ešte stále bol „iba“ časťou prírody. Jeho zraniteľnosť v ňom budila pokoru a úctu. (Vždy ma fascinovalo správanie lovcov pred lovom a po love. Po love sa prihovárali zabitému zvieraťu a prosili ho o odpustenie a vysvetlovali mu, že potrebujú jeho mäso, aby uživili svoje rodiny, svoj kmeň.) VŠETKÝM VÁM ĎAKUJEM!

Ribi
05. 09. 2001
Dát tip
už je to tam ...teraz to nemá chybu

Ribi
03. 09. 2001
Dát tip
mne tiež obe strohy nesedia, každá má rôzny obraz, ale ten pocit ako vložiť ruky do tepla - pod kožu spiacich medveďov je niečo šialené!!! toto milujem!!!

Ribi
03. 09. 2001
Dát tip
a keď mi vysvetlíš prechod medzi slohami, tak to dám medzi obľúbené!

kafka
31. 08. 2001
Dát tip
Pepo, kam se na tebe hrabu... Klaním se... *****!!!!

Diana
30. 08. 2001
Dát tip
To je tedy síla ! ********

hermit
30. 08. 2001
Dát tip
Paráda parádní..... ********************************

Naso
30. 08. 2001
Dát tip
spätosť človeka s prírodou. Vložiť ruky do tepla - pod kožu spiacich medveďov. Krásne povedané a je to určite lepšie ako klásť ruky do ohňa... Avšak ja dám ruky do ohňa, že je toto tipové!

Astalavista
30. 08. 2001
Dát tip
Vynikající, skvělá báseň. TIP :)*

Bix
30. 08. 2001
Dát tip
Prvá sloha mi nepríde až tak surovo prirodrená a rýdza ako druhá - tá ma dostala. Teda, poviem Ti Pepo, Tvoje meno v dielkach odmietam preskočiť ! :o) Použitie svetových strán v básni z neznámeho dôvodu obľubujem a nevyše sever je z nich ten najlákavejší !! Ostrý už len ako slovo !

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru