Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Skalisko

13. 05. 2009
21
58
5493
Autor
aleš-novák

úryvek ze scénáře nového švédského filmu OCHLAZENÍ.

 

Pondělí:

s dlouhým vrznutím se otevřou dveře polorozpadlého rybářského domku na skále nad mořem, několik let neoholený Olaf sedne na

dřevěnou stoličku a spravuje potrhané sítě. Po čtyřech hodinách zvedne oči k podmračené obloze a polohlasem řekne

"dnes mám nějak brzy hlad..." vstává a odchází do domu

 

Úterý:

 s dlouhým vrznutím se otevřou dveře polorozpadlého rybářského domku na skále nad mořem, Olaf si na prahu zacloní oči a kouká

do dáli. Po čtyřech hodinách zavrtí hlavou, povzdechne "asi jim do toho něco vlezlo"

 

Středa:

 s dlouhým vrznutím se otevřou dveře polorozpadlého rybářského domku na skále nad mořem, Olaf vychází a slastně se protahuje.

Po čtyřech hodinách sledování obzoru zavrtí hlavou a smutně podotkne "dnes zase nepřijede..."

 

Čtvrtek:

 s dlouhým vrznutím se otevřou dveře polorozpadlého rybářského domku na skále nad mořem.

Olafův pes vybíhá před stavení a bere do zubů tubu s leteckou poštou. Vrací se zpátky do domku. Po chvíli se ozve radostný výkřik

 "konečně !!!"

 

Pátek:

 Dveře polorozpadlého rybářského domku na skále nad mořem se několikrát otevřou a znovu zavřou, žádný obvyklý zvuk se

 neozývá... Olaf vychází před chatrč, zálibně se ohlédne zpět na dveře a pokývá hlavou "už bylo na čase ty dveře namazat..."


58 názorů

avox
06. 07. 2009
Dát tip
Páni, na to že tam byl sám, nadělal řečí! Pamatuji ruské filmy, ve kterých dvě hodiny jen čvachtalo bláto - pod nohama, pod kopyty koní, pod koly a pásy vozidel... Tip už je jen do sbírky, ale neodolám, musím jej dát :-)) */

škoda...ale dík za úpřimnost...

woxPooh
15. 05. 2009
Dát tip
BÓÓÓŽE ješito!!!Knížku nepotřebuju,stůl se mi neviklá. Krom toho je z čeho vybírat-jen Vy-ploditeli, toho máte několik stran :-))

dokonce do pátku,koukám...:o)

od pondělí do čtvrtka je tam domeček na skále nad mořem...

Ferry
14. 05. 2009
Dát tip
Neni trochu momentálně zavostalej ten tvůj Olaf? Že totiž si jako rybář postavil domek na skále místo poblíž vody, mě plete.

Toscana
14. 05. 2009
Dát tip
nějak se ti to tu rozchrochtalo, Aleši... vystříkej to tu lyzolem, to víš, dezinfekci je potřeba nezanedbat!!! :o)))

ta soutěž už tu je :o)

řádek brambor a řízek...taková malá svačinka...ale nedojed jsem, strach z chřipky byl silnější...

jejdavilda
14. 05. 2009
Dát tip
olaf novák, hned je to lepší :-)

Toscana
14. 05. 2009
Dát tip
VT Marvin: Hele, to nebude chřipka, to s tebou lomcuje jaro! A není to horečka, ale se ti zapalujou lejtka... :o))))

já jsem kvůli tomu dnes ani nedojedl řízek...

týýjo, ono je to nakažlivý...

tak to vydrž do dalšího kola :o)

dobrou chuť :o)

soutěž v soutěži!!! komu se povede doručit dvacátý (případně pětadvacátý a třicátý) tip, dostane vlastnoručně podepsanou sbírku jMéNoviny,která vyjde znovu do konce května :o) (Stano, nezapomněl jsem...)

gratuluji :o) když se ti povede trefit se do čteverčku, u kterého je napsáno PŘIDAT TIP, budeš dvacátá,dostaneš vlastnoručně podepsanou knížku :o)

woxPooh
14. 05. 2009
Dát tip
Nááhodou-má to švih s spád!! A ten film by byl úžasný-několik hodin sedět na..sedadle a koukat na Olafa,psa, skalisko,obzor.........DO...!!

už je pryč :o)

Rabb
14. 05. 2009
Dát tip
jo..

chacha, to byl překlep :o)

kdybych nedejbože vyhrál, tak bude pokračování tématem dalšího kola :o)

Diana
14. 05. 2009
Dát tip
Strhující děj, jedním dechem! Prosím řekni, že napíšeš pokračování."Dveře polorozpadlého rybářského...." mi budou vrzat do snů :-))))))

onanoušek
14. 05. 2009
Dát tip
sám se namaž!!! hihihihihihihihi :))))

Ó
13. 05. 2009
Dát tip
...ano...je to přiměřená reakce umělce...kterému právě oznámili vydání sbírky jeho básní...a chystá se přijmout zástupy krásných a roztoužených čtenářek...

Antidramatické drama, TIP

BigBivoj
13. 05. 2009
Dát tip
no vidiš !

náhodou Skála je můj šéf :o)

BigBivoj
13. 05. 2009
Dát tip
no jo Skála, ten snad už nežije ale skalisko to ti tam chybí :))))

Háber
13. 05. 2009
Dát tip
áááááááááááááááááá:)*

ano, také v našich končinách bylo tohle jméno používáno jako etalon ženské krásy :o)

Toscana
13. 05. 2009
Dát tip
jééééje - Ida Raskenová... :o)))) tak se tady kdysi přezdívalo jedné svérázné číšnici, která vypadala, jak kdyby jí z oka vypadla, jen oproti originálu nedřela na poli a v chlévě, ale zato nasávala jako suchej trám. Dík za připomenutí, jak si na tuhle kombinaci vzpomenu, vždycky se začnu smát (škoda, žes ji neznal, určitě bys to do toho scénáře taky zahrnul,hihi)

skála je tam kromě pátku každý den :o)

BigBivoj
13. 05. 2009
Dát tip
jo teprve ted jsem si všimnul že tam máš "už bylo na čase ty dveře namazat..." původně jsem četl "už by bylo..." to však mění celou situaci neboť jsem předpokládal čerstvou zásilku LEA ze střední Evropy a ne nějaký uhlovodík ! tip ti teda nedám skála ti tam chybí :)

však jsem při psaní myslel na svou oblíbenou hrdinku Idu Raskenovou...

Toscana
13. 05. 2009
Dát tip
Udělej si na to copyright, nebo ti to nějaký ten Bergman ukradne, to víš, u klidných seveřanů nikdy nevíš, kdy motyka (nebo dveře) spustí... :o))) *t

namazání dveří je jen předehra...hlavní akce přijde o víkendu, ale to ještě nenatočili :o)

macecha
13. 05. 2009
Dát tip
aleši-čekám a čekám a ono jde o namazání dveří :o)

snažně prosím o vklubbu :o)

Ferry
13. 05. 2009
Dát tip
Ď.

no, Ferry, chtěl jsem původně nechat prostor pro fantazii čtenářů, ale už jsem to doplnil :o)

V severských krajích je zvykem, namazat se aspoň jednou týdně. Jinak se to tam ani nedá vydržet.

jejdavilda
13. 05. 2009
Dát tip
Olafe do toho, jestli nevyyhraješ, nechoď dom*

Ferry
13. 05. 2009
Dát tip
Alešku, já tam nemůžu najít nic o skalisku !?

moorgaan
13. 05. 2009
Dát tip
zlomil si britvu, kdyz ji brousil..... o Skalisko :-))

moorgaan
13. 05. 2009
Dát tip
rybi tuk ?...to by si nevrznul:-))

to víš, švédi...moh to namazat už v pondělí rybím tukem, ale o čem by pak ten film byl? :o)

moorgaan
13. 05. 2009
Dát tip
to až do pátku čekal až mu přijde "mazivo" do domku?.-)))) /**

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru