Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

třetí kostnická úvaha

09. 06. 2009
18
28
4228
Autor
aleš-novák

inspirováno Květoněm a jeho dílem Hranice sil. jak asi vznikl název pro oblíbenou táborákovou pochoutku ?

Když Jan Hus odjížděl do Kostnice, věděl, že se asi nevrátí.

V rámci rozlučkové řeči vybral svého nástupce a pravil :

 "moje dílo je, zdá se, u konce...tak teď proti církvi BUŘ TY."


 


28 názorů

ano, to je vhodné pro dnešní svátek :o)


Pochopitelně! Jedná se o tradiční "prohibiční" balení.

Diana
14. 06. 2009
Dát tip
Buřty dobrý! Jan Hus byl formát! Květoni, ta láhev je z mléčného skla, že? Barva obalu nemá nic společného s barvou obsahu, že ne?

avox
13. 06. 2009
Dát tip
a co BUŘ INKY? */ :-))

Komerčně tuto situaci dovedl využít jenom skladatel Karel Vacek , v nesmrtelném Tábornickém šlágru "Plápoláku táborej". Ranním úsvitem Tábor usíná. Plamen poslední zvolna zhasíná. Vše odpočívá, vládne všude klid. Ktož jsú boží bojovníci ráno bude znít.

tak jsem to včera poslal z legrace do Kosteleckých uzenin,jako téma na reklamu... teď mi přišla odpověď: Moc děkuji za námět. Nemůžeme ho použít. Zmínka o církvi by mohla nadzvednout část ultravěřících křesťanů...

Labud
09. 06. 2009
Dát tip
A udělali z něho buřta?**

Toscana
09. 06. 2009
Dát tip
Tak to tak vidím, že od buř-tů a od dumlíku od Květoně se už dneska neurveš!!! :o))) *t

joylis
09. 06. 2009
Dát tip
:-D

Ferry
09. 06. 2009
Dát tip
Ja šem še še širkou na HRANI CESIL jenže mě Květošlav tím mlíškem léšil Co je nahoze na fotce hrká to fe mně jak f škotofce Aleškovi pintik pošli t* neš tě najtou, buděš pošlý

Ferry
09. 06. 2009
Dát tip
Ta lýtka byla panny orleánské...

původně to bylo tak, že Zikmund říkal "chtělo by to nějakou pečínku, co třeba husa?" ale skončilo to, jak známo, u buřtů...

Nami 99
09. 06. 2009
Dát tip
Jestli tomu dobře rozumím,tak Zikmund byl první táborník a v Kostnici se opékaly první buřty.Mimo to jsem slyšel,že rčení "Už se mi zapalují lýtka" pochází také od Husa.

Horkit
09. 06. 2009
Dát tip
No to je skvělý

Noneta
09. 06. 2009
Dát tip
nedávno se u Květoně řešilo, že se Mácha obrací v hrobě,,, copak asi dělá Hus v Rýně?? rozpuštěnej už bude... :-))

Limonádový Joe by fláknul sombrérem do prachu a šel by si dát panáka. Právě přišel o všechny zakázky...

I Limonádový Joe by zaplesal. Což?

chyba je jen v barvě...to je asi verze pro prohibici? :o)

a sakra...



raja
09. 06. 2009
Dát tip
:)

a kde je ten Jack Daniels? :o)

Jásu tak šťastnééé!

jejdavilda
09. 06. 2009
Dát tip
Taky mě to včil inspirovalo, ale já su tak líné

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru