Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zelená Karkulička

10. 06. 2009
0
4
906
Autor
kajajaja

Pohádka o Zelené Karkulce :-D

Bylo nebylo, ale spíž bylo, než nebylo, v jedné chaloupce bydlel pan Honza se svou ženou Janou. Měli se tak rádi, že si pořídili miminko. Miminko pojmenovali Karkulka, protože už od dob, kdy přišlo na svět, strašně rádo nosilo takový zelený čepeček, kterému se tak říkalo.
Když byla Karkulka trošku větší, přivolala si ji maminka do kuchyně.
,,Karkulko, pojď sem na chvíli!" Karkulka poslušně přiběhla: ,,Co potřebuješ, mami?"
Maminka se usmála. ,,Babička má dneska svátek. Vezmeš tady tento košíček a odneseš ho babičce, ano? S tatínkem jsme se shodli, že už jsi dost velká a mohla bys to zvládnout."
Maminka se trošku obávala, že to Karkulka se strachem odmítne, ale mýlila se. Karkulce se totiž rozzářily oči. ,,Super mami! Už se na tu cestu moc těším!" vykřikla a utíkala do pokojíčku, aby se převlékla. Po dlouhém poučování maminky konečně vyšla.
,,Tralalá!" vyzpěvovala si Zelená Karkulka do kroku.
Jít však po chodníčku byla hrozná nuda,tak si Zelená Karkulka řekla,že půjde raději přes les.
V lese viděla kámošku červenou Karulku. A protože ta zelená Karkulka nebyla vidět, řekla si , že toho využije a maskovala se a sledovala červenou Karkulku,kam jde.
Najednou se za stromy oběvil vlk.
,,Kampak jdeš, Karkulko?" zeptal se vlk Karkulky.
,,K babičce" odpověděla Karkulka.
,,A kde tvoje babička bydlí?" vyzvídal vlk.
,,Bydlí támhle, za lesem." ukázala Karkulka.
,,Já už musím jít, ahoj!" rozloučil se vlk a rozběhl se.
Za nedlouho odešla i červená Karkulka a zelená Karkulka přemýšlela nad tím, co se právě odehálo. A v tom si vzpoměla na známou pohádku O červené Karkulce. Tak takhle to je! Vlk chce sežrat babičku i s tou červenou karkulkou! Takhle to přece zelená Karkulka nechat nemůže!
Vydala se směrem, kde červená Karkulka ukázala. Využije toho, že ji nikdo neviděl a vlka v jeho strašném činu zastaví.
Usadila se za keřem a čekala. Od lesa se tiše krdl vlk. Když byl dostatečně blízko, Karkulka vyskočila a začala na vlka křičet. Myslela, že ho nejdřív seřve a pak mu dá velký karate útok. Jenže nepočíala s tím,že vk chodí do juda. Sotva Karkulka vyhrkla první větu,už ji vlk poloil na zem. Pak vytáhl z kapsy solníčku,Karkulku posolil a snědl.
Zelená Karkulka je vak strašně drobná dívka. Na celou svačinku nestačila. Proto vlk zaklepal na babiččiny dveře.
,,Už jsu otevřít." zaskřehotala vesele babička. Těšila se na svou vnučku.
Za dveřmi ji však čekalo nemilé překvapení-otevřená vlčí tlama. Ani se nenadála a už byla v břichu vedle zelené Karkulky.
Vlk si dal na hlavu babiččin čepeček a brýle a lehl si do postele. Sotva to udělal, zaklepala na dveře Červená Karkulka.
,,Jen pojd dál,je otevřeno!" zachraptěl vlk.
Červená Karkulka vešla do dveří. Zapištěla. Vlka totiž dobře poznala. Vzala mobil,zatelefonovala myslivci. Ten přišel, rozpáral vlkovi břicho a vytáhnul babičku z břicha a břicho zašil. Zelenou Karkulku tam nechal,protože v té pohádce na ní nikdo není zvyklý.
Babička,Karkulka a myslivec se schovali za závěsy a čekali, až vlk odejde. Chviličku mu to trvaloprotože ho od toho rozpárání a šití bolelo břicho.
Pak vyšel ven a ještě celý týden nosil v břichu Zelenou Karkulku.
Nakonec se dostala ven společně s vlčími bobky.
,,Fuj" otřásla se hnusem. Košíček s dárky nevypadal vábně,tak raději nešla k babičce popřát ji (opožděně) k svátku. Utíkala domů.
,,Ahoj Karkulko! Kde jsi byla celý týden?" zeptala se ji starostlivě maminka.
,,To je na dlouhé vyprávění." odpověděla.
,,Tak víš co? Povyprávíš nám to u večeře." navrhla maminka a začala se spolu s Karkulkou a tatínkem hlasitě smát.



4 názory

kajajaja
14. 06. 2009
Dát tip
Cože?jak to myslíš?

moorgaan
14. 06. 2009
Dát tip
nebo to nebyl rum?..ze by zelena!

kajajaja
12. 06. 2009
Dát tip
proč?

moorgaan
11. 06. 2009
Dát tip
ze tys vypila ten rum z kosicku?...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru