Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pseudonymy

Výběr: Pacer
15. 06. 2009
35
66
3275

Tahle báseň se opravdu rýmuje. Jenom je potřeba mít elementární znalosti z literatury.

Přátelé, mě už to básnění nebaví
tuhle si v hospodě posteskl Březina

I u nás v Lumíru už je to bída
prohrábl plnovous zklamaný Vrchlický

A kdo je na Slezské největší šašek?
přišel den, zúčtoval se sebou Bezruč

Já skončil s Plastiky. Bojím se příšer!
vykoukl z podstolu ožralý Bondy

Jak bude po smrti? ozval se hlásek
Tak jako před ní, ne? zamručel Krchovský

Pánové, takhle se umělec nechová,
přinesla dalších pět panáků Krásnohorská

kvalitních básníků, těch je dnes jak máku
nesedí v hospodě, píší do Šuplíku!

---------------------------


66 názorů

Ano. Taková "hlavní osvěžovna" je to.

bystré :-)

Hernajs, že bych byl dokonalý?

jejdavilda
27. 11. 2009
Dát tip
Taky mám pocit, že líp už to nejde***

Kdepak, ten by zadeklamoval: "Jak lehký byl by skok, jak měkký dolů pád, ... Však jaká země, - taký lid!"

moorgaan
30. 06. 2009
Dát tip
Neruda by jen nerudně pri pohledu na Bondyho rekl: "kam pak s ním?" .-))

Obávám se, že tuhle laťku už nepřeskočím. Budu muset narazit zase jiný soudek.

Fajn nápad k procvičení češtinářských znalostí. Další, jen další:) *

guy
22. 06. 2009
Dát tip
vymakaný :-)

Znamená to, že elementárové jsou nám příznivě nakloněni.

Toto neni moje cenová skupina. Na to já nemám.

Básník jest hlupákem omylů a trmácícím bagrem? Taky dobrá báseň.

Ale i přesto je ta tvá báseň dobrá. Aspoň díky tobě nezapomenu na klasiky. ;-)

A kdyby jen psali do šuplíku tolik básní, rýmů a slovíček přece básník jest hlupákem omylů a trmácícím bardem. Každý si jen tak chodí mele tu svou a klátí se klátí za jistou pannou nevěrnou a přesto básní klátí se, klátí Žije ze dne na den pije, miluje, fetuje A pak, že na světě není radostí Jen ti mladí hlupáci holt nečtou, nepíší.

Ale jenom trošku.

BBarkku
16. 06. 2009
Dát tip
"dejte mi tu velkou krevetu(!)" "Humr." "Obelix." :D

Někteří se asi v hrobě lehce protočili.

Kebb
16. 06. 2009
Dát tip
Luxusní kvíz ;) Živě jsem si tu partičku představil :D

Honza_Princ
16. 06. 2009
Dát tip
:))) chytře **

Juch juch jucharé! A pak, že to při mém vzdělání nikam nedotáhnu!

Pacer
16. 06. 2009
Dát tip
Moc pěkná hříčka. Jak vidno, i s motivujícím a vzdělávacím nábojem. Za hezký nápad dávám tip, ba i výběr :)

Toscana
16. 06. 2009
Dát tip
Se přiznám, že Krchovského jsem si taky vygůglila - obávám se, že toho jsme u matury neměli a od ní už to taky nějaký ten pátek je - to víš, baba princmetálová, hihi (baba zcela určitě, princmetálová - túúúdle!!!)

Díky přátelé, že jste si zaluštili a zavzpomínali.

Toscana má sto bodou, ale nějaké jí strnout musím za prozrazení tajenky. Baba jedna princmetálová. To se dělá? Na druhé straně, aspoň mě ti méně důvtipní čtenáři nebudou považovat za blbce.

avox
15. 06. 2009
Dát tip
Chtěla jsem napsat, že se vrátím, až dohledám Krchovského občanské jméno, ale otevřela jsem komentáře a už díky Toscaně nikam nemusím... dík za doplnění mezery ve vzdělání :-)) */

Kastel
15. 06. 2009
Dát tip
hravý - přiznávám, že Háska a Pechovou jsem z fleku nedal, ale jinak jsem prošel - pobavilo :o)


Noneta
15. 06. 2009
Dát tip
mé mezery a krátry byly tímto zaplněny kvalitními informacemi, děkuji velmi :) P.S. u toho rakohumra máš kus asikrávy .... a o krávistech řeč nebyla... :D

Toscana
15. 06. 2009
Dát tip
čučenka - rádo se stalo ;o)

čučenka
15. 06. 2009
Dát tip
Já ti děkuji, Tosco, ušetřila jsi mě hledání... znala jsem jen našeho Vaška :-)

Toscana
15. 06. 2009
Dát tip
že by do Písmáku???

Toscana
15. 06. 2009
Dát tip
Pro ty natvrdlejší: Březina - vl. jménem Jebavý Vrchlický - vl. jménem Frída Bezruč - vl. jménem Vašek Bondy - vl. jménem Fišer Krchovský - vl. jménem Hásek, Krásnohorská - vl. jménem Pechová --- táááák a u Šuplíka jsem se zadrhla taky... SOS, Květoni!

Prosecký
15. 06. 2009
Dát tip
Na stupnici 1 nejlepší, 5 nejhorší, dosahuje 3. To je zatím moje nejlepší hodnocení v Písmáku. Krchovského neznám. Jak se jmeoval občanským jménem Šuplík jsme na gymnáziu v letech 1980-84 také nebrali.

Luxusní:)


Bíša
15. 06. 2009
Dát tip
Dost jsem se pobavil a paměť svou osvěžil...

No, bída - Jarda. Voboje se rýmuje na A!

Tangensi nenech se mýlit a dosaď do rovnice. Jak se vlastním příjmením jmenoval Vrchlický? He?

Díval jsem se u nás v potoce, ale jsou tam samí takoví nanicovatí, podměreční. Rovněž žádní krabi, krevety, scampi a langusty. Prostě ani ťuk. Budu si muset nechat nějakého poslat.

BBarkku
15. 06. 2009
Dát tip
..jako správný humrista bys měl písmáka oslavit humrem;)

Toscana
15. 06. 2009
Dát tip
Květoň - jsi prostě humrista mezerista!!! :o))))

Toscana
15. 06. 2009
Dát tip
Vaud - rozšířila bych to o ústřičňáře, chobotničáře a kalamáristy... :o)))) (jen aby si to někdo nezaměnil s těmi, co pijí inkoust z kalamářů...)

Já mám Bondyho spojenýho hlavně s Plastikama. Přiznávám, že v jeho tvorbě mám ještě značné mezery.

Noro. Lopatkovic holky neznám. (Alespoň myslím.) Seš si jistej, že komentář patří mně?

Háber, skóre 1:6? A co ostatní pseudonymy?

Měl jsem za to, že se to tak píše! Humrista! Přece jenom vážní literáti píšou až do hůmoru!

Vaud
15. 06. 2009
Dát tip
Ano - spravne ses nazval - humrista. Urcite tu budou take krevetiste a sepiiste - to je jiste!

měl ho tam...

Původně jsem tohle dílo poslal do soutěže "Slovo má", jako reakci na to, že když básníci píší úvodníky, tak proč bych nemohl já prozaik humrista oslavit Písmáka veršem? Navíc ještě kvízem z oboru literatury? A co myslíte, jak to dopadlo?

děkujeme za reportáž z výroční schůze...:o)

Toscana
15. 06. 2009
Dát tip
posteskl si Březina a smetl ho samum (viz jeho báseň Matka) :o)))))) *t

Háber
15. 06. 2009
Dát tip
písmáku:)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru