Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ovocná dieta

08. 07. 2009
5
21
2937
Autor
FAE BOMB

Protestní hladovkou proti nedostatku potravin...

 

Hospodářská krize

 

Měla babka,

čtyři jabka.

Víc jídla už neměla,

proto brzo umřela...!


21 názorů

koloušek
12. 11. 2009
Dát tip
Babka už je u ledu, neměla chuť na dědu?T*

Sršáň
04. 11. 2009
Dát tip
drsně dobrý

FAE BOMB
10. 07. 2009
Dát tip
Mě se třeba nelíbí ta privatizace. Mám to sice z televize ale... Chlápek s holym zadkem si koupil státní podnik za peníze vod banky. Ručil tam pak tim zakoupenym podnikem. Nulovej vstup a žádná případná ztráta. Jak to pak dopadlo, nevim. I tak je to hezké, že?

Prosecký
10. 07. 2009
Dát tip
Fae Bombe, máš pravdu, pokud jde o veřejné rozpočty. V podnikové sféře prakticky není možné bez rizika, úvěru a odvážných předpokladů vůbec podnikat. Krize také primárně vzniká v soukromé sféře. Veřejný sektor jí může svým zásahem buď tlumit nebo prohloubit nebo i iniciovat. Ty jsi povoláním co?

FAE BOMB
10. 07. 2009
Dát tip
Obecně vzato, dlouhodobě stabilní je pouze hospodaření bez větších dluhů a přebytků. Pak krize nehrozí...

Prosecký
10. 07. 2009
Dát tip
Poslední, zdánlivou příčinou krize může být to nebo ono, ale vpodstatě je její příčinou nezbytný ozdravný mechanismus. Totální válka, ani hladomor nejsou standardní tržní situace. jsou to výjimečná, nešťastná přechodná období. krize není výjimečné období. Ani já nejsem příznivcem neustálého růstu, nicméně ekonomické subjekty se nás nebudou ptát a budou usilovat o svůj individuální růst. I když se podaří utlumit růst, bude se tato tendence projevovat "uvnitř nulového" růstu.

FAE BOMB
09. 07. 2009
Dát tip
V době hladomoru je zadržování potravin za účelem spekulace alespoň nemorální, mnohdy i trestné. Za války hodně "velkosyslů" dostalo špagát. A právem. ("Malosyslů" je my samozřejmě líto). Během "totální války" nebo superkrize nikdy nemůžou fungovat pravidla volnýho trhu. Funguje pouze následující: ZNÁRODNĚNÍ klíčových oblastí průmyslu a hospodářství, CENTRÁLNÍ PLÁNOVÁNÍ pro potřeby války nebo krize, nikoliv lidí nebo trhu, ZNEHODNOCENÍ MĚNY hyperinflací, nebo jiným mechanismem, PŘÍDĚLOVÝ SYSTÉM, atd. Nejsem příznivcem komunistů, ale ani vyznavačů neustálého růstu ekonomiky na úkor zadlužování. To nás totiž přivedlo do krize...

jejdavilda
09. 07. 2009
Dát tip
jablek letos bude*

Prosecký
09. 07. 2009
Dát tip
Jako ekonom jsem alergický na slovní spojení "nehorázný zisk". Jaký zisk je ještě horázný? Zůstává otevřená otázka, jestli osoba vyšší věkové skupiny uvedená jakohridnak tvé básně skutečně nemohla vytvořit rezervy v době přebytku, anebo jestli jenom zneužívala sociální síť k nekncepčnímu chování?

FAE BOMB
08. 07. 2009
Dát tip
To už je docela přehnaný, ale za druhý světový války se docela často stávalo, že nešlo koupit chleba ani za zlato, případně diamanty. Celkem dobře se dalo kšeftovat v koncentráku. Strážím se zlato hodilo a kdyby to práskli, tak by jim to velitel sebral. V Leningradu to bylo horší, tam umřelo za den i několik tisíc lidí hlady. Pořát ale někde byly nějaký zásoby ulitý, třeba pro armádu. Ve Stalingradu to bylo asi zajímavější. Kolik kilo zlata stál krajíc chleba, když ke konci byl příděl asi 100-150 gramů pro ty, co byli schopný bojovat? Nemocný a raněný nic... Ještě že jsem celkem tlustej, ve válce je to kapitál za miliony. :-))

Noneta
08. 07. 2009
Dát tip
nenavlékala,,,neb její hodnota v té době diamanty několikanásobně předčila a hladoví spoluobčané by to stejně z hrdel servali :)

a pšenice se navlékala na náhrdelníky místo diamantů...

FAE BOMB
08. 07. 2009
Dát tip
Krize trvala několik let. Pole byla zamořená plevelem a škůdci. Úroda byla nízká, protože nebyly peníze na herbicidy, pesticidy a hnojiva. Většina polí ležela ladem, protože nebyla nafta, náhradní součástky ke strojům, na jaře nebylo co sít. Celou zem pustošily záplavy a katastrofální sucha. Hodně zemědělských produktů skončilo v rukách spekulantů. Ti potraviny záměrně zadržovali za účelem zvyšování již tak nehorázných zisků. Lidé umírali každý den po miliónech a cena obilí a jiných komodit každý měsíc několikanásobně vzrostla. Chleba se brzo nedal koupit ani za zlato...

joylis
08. 07. 2009
Dát tip
navíc po jablku se člověku zvyšuje chuť k jídlu :D

ona z těch šišek vyzobávala nutričně hodnotná semínka, čímž tak trochu podváděla svého dietologa. Ale ne dlouho :o)

Prosecký
08. 07. 2009
Dát tip
Fae Bombe, z formálně literárního hlediska výborné. Marně jsem si lámal hlavu jak vylepšit pointu. Nic mě nenapadlo. Ze sociologického hlediska je samozřejmě chybou té babky, že si v době hojnosti neodložila jablek víc a nedoplnila je i trvanlivějšími potravinami. Každý, kdo je starší než dvacet let, přece ví, že hospodářská krize přichází se železnou opakovatelností. Dávm bod. Proč šišky sbírala? Topila jimi? Vařit si přece neměla co?

Prosecký
08. 07. 2009
Dát tip
Fae Bombe, z formálně literárního hlediska výborné. Marně jsem si lámal hlavu jak vylepšit pointu. Nic mě nenapadlo. Ze sociologického hlediska je samozřejmě chybou té babky, že si v době hojnosti neodložila jablek víc a nedoplnila je i trvanlivějšími potravinami. Každý, kdo je starší než dvacet let, přece ví, že hospodářská krize přichází se železnou opakovatelností. Dávm bod. Proč šišky sbírala? Topila jimi? Vařit si přece neměla co?

Noneta
08. 07. 2009
Dát tip
no tak to pak nebylo dnů sto, alébrž tak padesát, neb si ffšechnu energii vyplýtvala v lese :D

FAE BOMB
08. 07. 2009
Dát tip
Al: A taky každej den sportovala. Hned ráno svižnou chůzí několik kilometrů do nejbližšího lesa na šišky. Všechny stromy blíž už totiž byly dávno vykácený... Holt krize...

Noneta
08. 07. 2009
Dát tip
jo tak cca sto dní dožila chudák zdravě...no...dýl to nikdo nedal :)

aspoň žila zdravě...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru