Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

MŠ v SSSR

10. 07. 2009
1
8
1706
Autor
FAE BOMB

Také jste v mateřské školce okusovali voskovky, olizovali lepidlo, případně pojídali jiné výtvarné pomůcky? Nechtěli jste po obědě spinkat? Soudružky dozorkyně v Sovětském svazu by vás to velmi rychle vodnaučily...

 

Zločin a trest

 

Váňa nechtěl "na kutě",

teďka spí ve Vorkutě.

Vasil spapal vodovky,

čekají ho Solovky!

Však je přejde smích,

v těch sibiřských gulazích!!!


8 názorů

FAE BOMB
10. 07. 2009
Dát tip
Írán je každopádně bez potratů. Za to je trest šutrem po makovici... To jen tak na doplnění...

Já třeba bych až zas tak radikálně, i v tomto problému neuvažoval. Třeba chce-li získat ruská ženská nějakou lepší práci, je prostě nemyslitelné, že by nebyla svému šefovi ve všem "po vůli". Prostě chce-li si šéf zasouložit, tak tak ona je tu proto aby mu "dala". Oni ty Rusky to samy berou jako samozřejmost. Pak je třeba i možné, že podstupují více potratů.... Musím se taky trochu pousmát výrazu "sexuálního harašení", tak jak to dosti používají současné evropské zapšklé feministky. Možná že by tyto přišli na jiné myšlenky při takové poznávací a vzdělávací 3-tří měsíční (100 dní je dosti dobrá doba pro nabytí základního přehledu) stáži přímo v terénu. A mohly by mít k dispozici třeba i možnost volby, kde takové poznávací zaškolení strávit. Rusko je jedna z možných destinací! A jako druhá je Írán také ideální příležitostí!:-). J.Š.

FAE BOMB
10. 07. 2009
Dát tip
Rusko je, tušim, první na světě v počtu umělejch potratů. Prej tam jsou i ženský, který tenhle "zákrok" podstoupily víc, jak desetkrát... Ta věc je z pohledu státu nežádoucí, s ohledem na vymírání populace. Z hlediska zdavotního je to taky špatný- možná neplodnost, inkontinence, častá infekce, deprese, zvýšené riziko smrti v důsledku komplikací. Náboženství do toho míchat nebudu. Potrat= marš do pekla! Takže asi máš pravdu...

Pravděpodobně starší jsem, padesát mi sice není, ale v Rusku jsem pracoval. Zde se mi zdá, že nadsázka sice převyšuje, ale jen mírně realitu. Totiž ruské matky jsou schopny říct svým dětem, když zlobí, "ubjú těbjá, synok moj...!". Možná je to nadsázka, ale v Rusku - kdo ví! J.Š.

FAE BOMB
10. 07. 2009
Dát tip
Pravděpodobně jseš starší a pamatuješ víc. Padesát mi neni a v Rusku jsem taky nebyl... Jen doufám, že ta moje nadsázka vo dost převyšuje skutečnost. I když třeba takový čínský sirotčince...

To mi bylo jasné, že tahle básnička je typu "anti". Také výstižný je i prolog dílka. V SSSR bylo asi několik cest "výchovy" mládeže a ostatních. Někteří mlaďáci se vychovávali způsobem "makarenko" (to je na SSSR jistě mírnější varianta), u některých se ujala metoda alias Pavlík Morozov a pro některé musely zbýt gulagy... I to bylo za SSSR Rusko a asi i stále je! J.Š.

FAE BOMB
10. 07. 2009
Dát tip
Nejsem přítelem gulagů, ani koncentráků. Zesměšňování je nicméně taky jeden ze způsobů boje proti negativním věcem. Zejména proti těm, proti kterým nelze nic jiného dělat, nebo jsou už minulostí, která se však může kdykoliv zopakovat...

Nemám rád gulagy....i jen číst o nich je děsivé (Jeden den Ivana Děnisoviče) Mluví-li se o nich, píše atd. i nyní, ty myšlenky stále "žijí" a to je dobře. Je to jako s písničkou, ..."dokud se píseň zpívá, tak, žije!". J.Š.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru