Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Žal žárlivosti

01. 08. 2009
5
31
3762
Autor
Tony.cs

Vysáváš mou duši lží,

tvoje sny se nesplní.

Nebudu jen pouhá loutka,

nechci být tvá zrůda krotká.

Vysílej dál svoje teze,

každá bolest má své meze.

I mě má bolest přebolí,

neodpustím cokoli.

Teď mi budeš lásko sloužit,

jako stín kolem mě kroužit.

Nechtěl bych ti ublížit,

pojď se mnou a budeš žít.

Podnícen zlou myšlenkou,

sevřu tě a budeš mou.


31 názorů

A.H.
05. 08. 2009
Dát tip
To je snad motiv z dob otroctví. Ovšem, nikdo z nás vlastně dobře neví, jestli jsme otroci lásky, nebo láska naším otrokem.

Tony.cs
05. 08. 2009
Dát tip
nikdo ti tvůj názor nevyvrací, ale lehká obhajoba sama sebe je samozřejmostí

Tony.cs
05. 08. 2009
Dát tip
každý jsme přece jiný :-). každý má svůj styl a toho by se měl držet. Já píšu duší, a proto píšu rád. Dávám do toho vše, i když výsledek na to kolikrát nevypadá. A o to přeci jde ne?

Tony.cs
04. 08. 2009
Dát tip
tak to já mám opačný názor. Když píšu, tak většinou nepřemýšlím o čem. Jdou ze mě moje pocity a to je podstata poezie. Když budeš nad vším přemýšlet, aby to bylo bez chybičky, kam se vejdou pocity, o které tu jde především? Zůstane po nich jen závan a budeš mít dokonalé dílo. Dokonale chladné, dokonale nudné, dokonale promyšlené. A já bych z toho neměl žádnou radost.

Tony.cs
04. 08. 2009
Dát tip
uvozoky jsou "dobrá" věc :-). Pokus o obyčejnou říkanku, zní ublíženě, ale opravdu nyní k tomu nemám důvod. Je to tak schválně

Tony.cs
03. 08. 2009
Dát tip
Paní Dante Alighieriová: Velice vám děkuji za tip :-D. Ne je mi opravdu 21 let a jak jsem již psal, tohle byl jen pokus. Takových "děl" opravdu moc nepíši. Já mám radši volné verše

Janina6
03. 08. 2009
Dát tip
Dante, jste mi sympatická :-) to za ty trefné kritiky.

Tony.cs
02. 08. 2009
Dát tip
volných veršů píši více než dost. Děkuji za kritiku

Toscana
02. 08. 2009
Dát tip
K pokusu bych doporučila se vrátit a ještě na tom trošku pracovat - nebudu opakovat, souhlasím s tím, co tu napsali ti přede mnou... Tohle je spíš taková rychlokvaška, nedodělaný polotovar.

tsuki
02. 08. 2009
Dát tip
rytmicky vám to vychází, ale obsahově mlžný a rýmy založený na stejným slovním základu (rodiny-hodiny) jsou nástroj ďábla vložený do rukou v tomto oboru nezručného. co to zkusit jinak - popřípadě volnými verši?

Tony.cs
01. 08. 2009
Dát tip
byl to jen pokus :-)

Marlav
01. 08. 2009
Dát tip
aj, Tony ve volných verších jsi to Ty... tady moje já pochybuje...

Tony.cs
01. 08. 2009
Dát tip
dajakbol: Dnes už moc originálních věcí nenajdeš. Svět je přehlcen. A báseň slouží k vyjádření pocitů. Alespoň u mě to tak funguje.

Bíša
01. 08. 2009
Dát tip
Tip.

dajakbol
01. 08. 2009
Dát tip
"Oceňuji formu, má dobrý rytmus i rým." Nemôžem súhlasiť. Dominantným sa javí štvorstopý trochej, ale nie je uplatňovaný dôsledne a vybočenia ("I mě má bolest přebolí," - jambická orientácia) nemožno považovať za autorskú licenciu. Rýmy... Sú väčšinou z najlacnejších. Významovo je to plytký výlev ohrdnutého amanta.

Tony.cs
01. 08. 2009
Dát tip
děkuji. Já věděl, že je to trochu tvrdý pro romantický duše. I mě to zní dost výhružně v tom s tebou souhlasím. Takhle moc často nepíšu. Jinak děkuji i za tu trochu chvály :-)

Diana
01. 08. 2009
Dát tip
Nechtěl bych ti ublížit, pojď se mnou a budeš žít Tohle zní jako výhružka a závěr ji téměř potvrzuje. Žárlivost je nepřijatelná, téměř jako nenávist. Ta červená barva to ještě podtrhuje. Nejspíš toto všechno byl záměr - ale nic pro mne. Oceňuji formu, má dobrý rytmus i rým.

Tony.cs
01. 08. 2009
Dát tip
ta je krutá

Tony.cs
01. 08. 2009
Dát tip
asi to má představovat chtíč, a ten je podle mě láska v převlečení. Jednou jsem chtěl skusit něco méně sladkého, každý si na to stěžuje. :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru