Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Červenec 09 - Hlasování

08. 08. 2009
0
77
7687
Autor
Tragicus
     Za měsíc červenec roku 2009 byla nominována následující díla do soutěže Povídka měsíce pořádané klubem téhož názvu:

     Anděl autorky Yvaine
     Autobus č.21 autora domin.go
     Estado de Guerra autor-a/-ky 19:50
     kdysi autora Narvah
     Krajina jedného dňa autora Edmund Elat
     Maturitní večírek po 70 letech v Pragu autora Prosecký
     Môj manžel bol muzikant autora Sculptor

     Samerik autora DaNdÝ
     Světlé noci, temné dny autorky slunco

     Hlasování, které začíná nyní a bude uzavřeno koncem dne 15.8.2009, je provedeno uvedením pořadí tří z nominovaných textů. Pod těmito díly a/nebo u tohoto pořadí je nutno zanechat odůvodnění k jejich výběru.
     Pro neúrodu hrachu a commotio cerebri by bylo pravděpodobně omluvitelné, kdyby následující věta zůstala vynechána, nicméně, pro přehlednost by  bylo vhodné, aby se zde uvedlo pouze samotné pořadí, s případným odůvodněním. Prostor k diskusi bude opět ve Vyhlášení.
     Další podrobnosti ve výše zmíněném klubu.

77 názorů

Tragicus
17. 08. 2009
Dát tip
1. domin.go 2. 19:50 Dve povidky, ktere ve mne vyvolavaly emoce, ktere mne bavily. Ac je Estado de Guerra po formalni strance lepe zvladnuta, Autobus c. 21 mi prijde obsahove lepsi, snad pro svou snazsi uchopitelnost.

A už jsem to nestihnul! Nemáte někdo popel?

1. Yvaine 2. DaNdÝ 3. Sculptor tyhel tři povídky mě zaujaly nejvíc, přijdou mi zručne napsaném uvěřitelné, nápadité.Yvaine budí hrůzu pomocí stručných vyjádření a náznaků, je trochu jako hororvé puzzle a krásně u ní mrazí, u autora DaNdý jsem během čtení několikrát měla pocit přesýpajícího se kaleidoskopu a byla zvědavá na další obraz (a taky mě potěšily mezinadpisy kurzívou, které pro mě přidaly další rozměr) zatímco Sculptor na mě působil jako nechtěná momentka z rodinné oslavy -třeba teta Ema zvracející do mísy na punč - krásně plynule srozumitelně a hořce vykreslená deziluze člověka, který si najednou všimne, že jeho cesta do Říma skončila v nějaké Horní Dolní...

1. edmund flat - krajina jedného dňa - ač tato povídka podporuje vyobrazení uměleckého vzdělání jako apatické šarády, ti kdy chtějí nahlédnou pod povrch, nemohou. 2. 19:50 - estado da guerra - pokud bych byl hledal jednoduchou interpretaci, stál bych před monologem jako nekonečnou realitou a věčným konfliktem, který vytváří jedinou uniformní pravdu. 3. narvah - kdysi - puostě se mi to uíbiuo, buhehehehe

19:50
15. 08. 2009
Dát tip
1. domin.go 2. Narvah 3. DaNdÝ

StvN
13. 08. 2009
Dát tip
Narriel svou nominaci stáhla.... 1. domin.go 2. 19:50 3. Narvah

domin.go
13. 08. 2009
Dát tip
Pivo.

Dobrá, dám si na čas. Všechno to pečlivě uvážím.

katugiro
12. 08. 2009
Dát tip
Nespěchej.

Mno, tak to snad abych pomalu hlasoval, co?

Pišto, hlasuj! :_P

Nevšimli.

On se ve sprše sprchuje!!! Renegáte.

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
Ve sprše se kupodivu sprchuji. A Bůh posledně nasral myslím Nietzscheho. Nebo naopak?

Ty spíš ve sprše? Bóže, koho jsi zas nasral?

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
Sprchovat se peřím, ty máš nápady...

DaNdÝ
11. 08. 2009
Dát tip
1. Anděl autorky Yvaine - zvláštní, milé, pěkné droné deatilíky, přečet sem si to dvakrát dokonce s chutí a to se minestává. 2. Estado de Guerra autor-a/-ky 19:50 - inu inu nějaký ten pocit či co toho dílka se mi líbilo. A výrazy. 3. Světlé noci, temné dny autorky slunco - a tuto, něco se mi v tom líbilo, něco ne-e, ale jedna pasáž obzvlášť jo a ta určitá základní myšlenka taky. A vostatní, jak se mi tyhle tři povídky zdáli nějako obzvláštní a víc můj styl vnímání, tak ty ostatní se mi tak nezdáli.

Hybaj do peří!

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
Tyjo, fakt! Zkusím se z toho vyspat :)

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
řeknu ti jenom jedno, milý Hufnágle. jsi úplně mimo.

Dle posledních dvou katugirovo ohlasů lze celkem bezpečně usoudit, že Norsko = katugiro. To je velice smutné zjištění.

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
z čeho tak soudíš?

pronick
11. 08. 2009
Dát tip
protože jde o Povídku měsíce a většinu lidí více zajímá, jak hlasovali jiní čtenáři a ne nějaké "soukromé" řeči...

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
proč, pronicku?

pronick
11. 08. 2009
Dát tip
rozhovory si, prosím, nechte jinam!!! 1. kdysi - styl psaní (vážně, hlouběji rozeberu na požádání) 2. Anděl - pro mě zvlášní skloubení moderny a postmoderny 3. Samerik - kruté, propracované, nebýt "toho" dialogu, tak je u mě 1.

domin.go
11. 08. 2009
Dát tip
Fňák je možno uvádět pouze s copyrightem.

Prej nevyprovokuješ! :)

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
Nenápadně koordinovanému útoku žádná neodolá.

raja
11. 08. 2009
Dát tip
Katu:héhé, kiš kiš:D Fňák, ale jen že ste tu oba dva!

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
Viděli jste to taky? Jak jsem napsal "rajy"? Hůů stýý, řekl by... někdo, kdo to říkává.

Tak schválně.

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
Stývn je taky dobrej. A na rozdíl od rajy člověku tolik neleze někam... :))

raja
11. 08. 2009
Dát tip
mě nevyprovokuješ! Už sem nenapíšu ani fńák!:)

Nebuď potměšilá. Sama víš, že jsem jediný na Pihmáku, kterému pošta nefunguje. A Dero je mi jen vysmívá. P.S. Vážně.

raja
11. 08. 2009
Dát tip
vážně?:) (Vdyžtak dpověď Piš to do pošty, utřu Tě soukromě. já se Stývna bojím. Potměšile rozdává trenýrky...)

Byly časy, když jsi nám chtěla dávat ty. Mno, všechno dobré odvane čas...

raja
11. 08. 2009
Dát tip
Až tohle uvidí Stýýývn!:P Tenvámdá!

Asi jo. Ale co už nadělám...

domin.go
11. 08. 2009
Dát tip
"pro přehlednost by bylo vhodné, aby se zde uvedlo pouze samotné pořadí, s případným odůvodněním. Prostor k diskusi bude opět ve Vyhlášení." Tragicus tě spráská devítiocasou kočkou, slivovice neslivovice .)

Poštvu na tebe oba, abych to měl posichrovaný.

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
Ježiš, co jsem to zase proved! Myslel jsem vlčka, samozřejmě!

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
Ne, ta je vlastně v práci...

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
Jo, a ty si přivedeš tu svojí bestii...

"pch!" Sidoniině fotografii???? Pojď ven!

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
Jo počkej... to se nepočítá, na fotce, pch!

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
Vyprávěj, dědečku. Je teprve před polednem, nočních můr se neobávám.

No zpočátku byl takovej zaraženej, ale po pár pivech se docela rozpovídal:) A hlavně, hlavně jsem viděl Sidonii. A ten zážitek už mi nikdo nevezme.

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
Ráno? Slivovice? Že já bloud nepřijel taky! Ještě mi řekni, že s ním byla zábava...

Domingo: Ale koupil. Onehdá na Medlově. Ale poněvadž jsi notor vypitý, tak si to už nepamatuješ. A plač, sakra, když říkám abys neplakal! Katu:Já ti ani nevím, on při placení vznikl takový jakoby zmatek a nejsem si zcela jist, jestli nakonec nekoupil pivo on mně. Ale ať tak či tak, vzal jsem si od něj ráno lahev jeho domácí slivovice, čímž jsem mu projevil úctu více než vrchovatě.

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
(doufám, že Tragic(us)ovi jsi pivo koupil, jinak nás za tyhle mimohlasovací plky zabije)

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
Nevypadá, že by plakal.

domin.go
11. 08. 2009
Dát tip
Lháři. Tys mi pivo nekoupil nikdy.

A máš po pivu. Neplač, sám sis to zavinil.

katugiro
11. 08. 2009
Dát tip
Vidím, že někomu stačí pro "experimentální tah" málo :)

domin.go
11. 08. 2009
Dát tip
Jelikož Under Pressure je naprosto klasická rocková skladba, jejíž riff je tvořen třemi tóny a závěrečná pasáž (tedy jediná pasáž, která na tomto riffu nestojí) čtyřmi akordy v pořadí tónika - paralelní mollový akord - subdominanta - dominanta, lze rozboření těchto schemat považovat za experimentální tah v míře, které každý druhý remix (většinou předělávající rytmus, přidávající beaty či nástrojové linky) nedosahuje ani náhodou :)

domin.go
11. 08. 2009
Dát tip
Ční.

Domingo, ještě jednou jedinkrát vypustíš z úst takovou hovadinu, a už ti nikdy nekoupím pivo!!!

katugiro
10. 08. 2009
Dát tip
(až na to, že under pressure od šu-šu nad ničím neční a experimentální je asi tolik co každý druhý remix :) )

domin.go
10. 08. 2009
Dát tip
1.19:50: Estado de Guerra Experimentální text, který i ve své, řekněme, nevypilovanosti ční svojí originalitou nad ostatními, klasickými neduhy sužovanými díly jako maják. Jako analogii bych použil tvrzení, že cover Under Pressure od Xiu Xiu je v roce 2009 lepší než originál, protože boří hardrocková čistě harmonická akordová kolečka elektronickými šmodrchanci. Podle zavedených schemat je to samozřejmě samoúčelně experimentální paskvil, nicméně originalitu hledajícího posluchače uspokojí lépe. 2.Yvaine: Anděl Tady pracuje zejména fakt, že autorka zvládla posun z čistě přírodní, až surrealistické lyriky do, řekněme, existenciálně-antiutopických vod bez pádu na hubu; se škobrtnutím, to ano, ale stále nad nudnou hladinou průměru. 3.Edmund Elat: Krajina jedného dňa Lyricky nejhodnotnější text, kterému v posunu na vyšší úroveň brání ne úplně dotažená autorova schopnost umně balancovat na hranici kýče. V téhle povídce se potácí jako cyklista, který má ujet kilometr po rovné bílé čáře; ví, že dřív nebo později stejně vybočí a bude se muset sakra snažit, aby se srovnal zpátky, ale přesto si na to troufne, a právě tato odvaha umožňuje čtenáři výrazně přivřít oči. Kritiky ještě pod díly.

Janina6
10. 08. 2009
Dát tip
1. domin.go: Autobus č. 21 2. Edmund Elat: Krajina jedného dňa 3. 19:50: Estado de Guerra

Vaud
10. 08. 2009
Dát tip
1. Narvah 2. Yvaine 3. domin.go odduvodneni viz raja

raja
10. 08. 2009
Dát tip
krajina jednoho dne anděl kdysi odůvodnění nemám, ale zdravím Tě:)

1. Anděl 2. Estado de Guerra 3. Samerik odůvodnění pod díly

těša
09. 08. 2009
Dát tip
1 - dandýho samerik 2 - Autobus č.21 autora domin.go 3 - Světlé noci, temné dny autorky slunco

.1 19:50 .2 domingo .3 Narvah

katugiro
09. 08. 2009
Dát tip
Prostou vylučovací metodou mi zůstaly tři povídky: 1. DaNdÝ: Samerik 2. Edmund Elat: Krajina jedného dňa 3. domin.go: Autobus č.21 Odůvodnění pod díly.

Winter
08. 08. 2009
Dát tip
19:50 je dnes má jediná volba - sice má k surrealismu tak daleko jako já, ale nelze ji neocenit, viz. můj koment o povídky.

Narvah
08. 08. 2009
Dát tip
19:50 má můj hlas

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru