Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Všechno je špatně - SuperStar

28. 08. 2009
2
14
2990
Autor
pronick

VT Marvin mě hecnul, takže se také zúčastním a vydávám se všanc porotě i nemilosrdným kritikům

I.

„ Vypadni!" vykřikla Petra na Lukáše.

„Ale miláčku, já ti to vysvětlím."

„Vysvětlíš? Vysvětlíš?! Co chceš asi ještě vysvětlovat?" hodila po něm jeho klíče. „ Jseš normální hovado!"

„Ale to Terka vyjela po mně, vážně! A stejně k ničemu nedošlo!"

„Tak Terka po tobě,jo? Kdybys alespoň byl chlap a přiznal se! Ale já už předtím viděla, jak se na ni pořád díváš."

„Ale to není pravda. Víš, že pořád myslím jenom na tebe."

    Zkusil na Petru zamilovaný pohled, na který ji tenkrát dostal. Petra už ale byla rozhodnutá...

 

II.

„Žiješ, vole?" zaklepal s ním Jakub.

„Jo, ty vole. Co tady dělám?"

„Ležíš. Nebo si snad myslíš, že levituješ?"

„To mi taky došlo. Ale proč jsem sakra u tebe?...A čemu se tak blbě směješ?"

„ Tobě. Hele nezvedej se a lež. Bolí tě hlava, co?...Už si aspoň vzpomínáš?"

„Jo, byl jsem přece v bytě, s Petrou. Začali jsme se hádat kvůli Terce a..."

„A? A jseš vocas. Podvádět softballovou pálkařku. Dovez jsem tě k sobě, aby ses dal do kupy."

„Dík, ale to bylo jinak.A kam sakra jdeš?"

„Jdu ti pro zrcátko, až taky z toho něco máš. Chceš napít?"

 

III.

   Všechno je špatně. Jeden den má člověk všechno a druhej den už ani neví, jestli má ještě nějakou cenu vůbec být. V jednu chvíli prožívám okamžiky skutečného štěstí a za chvíli, za chvíli si přítelkyně myslí, že jsem ji podved´ s její nejlepší kamarádkou. Pro dobrotu na žebrotu. Já jsem chtěl přece jenom pomoc´ Terce s učením! Jasně, je to hezká holka, taky milá, ale přece vyjela ona po mně, tak za to nemůžu! Nebo můžu? Možná jsem si měl říct, že to může dopadnout špatně. Možná jsem měl, ale jenom jsem chtěl terce pomoct! A teď za to trpím. Je to její vina.

 

IV.

„Ahoj,moc ráda tě vidím. Pojď dál."

„Terko, musíš Petře říct, jak to bylo."

„Já myslela, že jí řekneš ty, jak to je, že se máme rádi a že chceme být spolu."

„Počkej. Terko, známe se dlouho, víš, že tě mám rád-"

„No když já tebe taky!...Co se tak odvracíš?"

„Já tě beru jako kamarádku. Miluju Péťu a chci s ní bejt."

„Ale co to úterý? V úterý nám bylo spolu přece hezky!"

„Jo, to bylo, ale já to bral jinak než ty. Prostě jsme se moc napili."

„Moc napili? Tak ty se se mnou vyspíš a potom řekneš, že jsme se moc napili!"

„Nebreč, prosím. Prostě se to stalo, ale musíš Petře říct, jak to bylo. Že o nic nešlo."

„O nic nešlo? Když já tě miluju!"

„Beru tě jen jako kamrádku. Vím, je to moje chyba, že jsem tě nechal, když jsi po mně vyjela, ale musíme jít dál."

„Já ale-"

„Pojď sem. Všechno bude dobrý, jen Petře řekni, jak to bylo."

Po chvilce ji pustil a odešel.

 

V.

  Všechno je špatně. Včera jsem myslela, že se na mě konečně usmálo štěstí a dneska? Dneska už zase nemá nic. A to jsem myslela, že mě miluje. Dali jsem si s ostaními víno a pomáhal mi s učením. Potom všichni odešli a asi jsem mu naznačila, že ho chci. Asi jsem po něm vyjela. Musím to urovnat s Petrou, je to přece jenom moje chyba.

„Péťo, promiň. Já, já jsem vám to nechtěla pokazit."

„Já vím. Pojď ke mně. Už jsem vám odpustila."

 

VI.

Všechno je špatně. Ten zmetak se opije a přefikne holku, o který ví, že ji mám rád. A já? Já vůl ho ještě dotáhnu k sobě, když dostal po tlamě od Péťi. Jak to bylo? Prostě ji opil, jako by nic jí řek´pár hezkejch slov, pár úsměvůpár polibků. Neměl jsem odcházet! Nechat je samotný. Teď si zas užívá s Petrou. A já? Jdu hnusným šedivým městem, nad hlavou obloha bez hvězd. Turisti všechno fotí. Nechápou, že se mi rozbil svět. Všechny sny zničený. Nicotu jejich foťáky nezachytí, nezachytí tu bolest. Ale člověk by se neměl vzdávat.

„Ahoj Terko, chci ti něco říct..."


14 názorů

martinez
30. 08. 2009
Dát tip
chyby nebo překlepy tam sou a to mi vadí... napřed mě zaujal ten nápad zachytit to z různých úhlů, jak to vnímají jednotliví účastníci - ale chtělo by to mezi tím větší kontrast nebo překvapivý zvraty... aby nás každý pohled někam posunul a my skončili úplně jinde než na začátku - to by se líbilo mně :o)

pronick
29. 08. 2009
Dát tip
tenktokrát musím říct, že jste mě dostali, přátelé ano, všichni tady máte ve své kritice pravdu (Norsko 1 zbytečně hrubě, ale i on částečně ano) původně tam měla být jiná pointa (takhle to je v podstatě bez pointy), ale tenhle text byl pro mě "zkušební" - reagoval jsem tak sám pro sebe na Narvahovu diskuzi ty rozhovory mají vyznít obyčejně a vlastně bez profilace (normálně totiž moc popisuji) děkuji tedy za oprávněnou kritiku P.S. Zas tolik chyb tam není, ale nekontroloval jsem to řádně v příští povídce (zářijová PM?) se zjistí, jestli to k něčemu bylo :-)

Winter
29. 08. 2009
Dát tip
Nebýt té žádosti o kritiku, asi povídku přejdu, ale takhle musím říci, že jest poměrně slabá. Rozhovory bez invence, šustí papírem, vůbec neprofilují své mluvčí. Jsou to jen nějaká slova. Což, uvědomíme-li si, že rozhovory zde tvoří pátěř textu, může být, a je, poměrně závažný problém.

raja
28. 08. 2009
Dát tip
Tohle na postup nestačí. Bez invence.

Prosecký
28. 08. 2009
Dát tip
Ještě pořád tam zůstávají chyby, ale hlavně co je na tom nového?

Norsko 1
28. 08. 2009
Dát tip
Cti otce a matku svou

Norsko 1
28. 08. 2009
Dát tip
a kým ?

Norsko 1
28. 08. 2009
Dát tip
Připomíná mi to nekonečné, spirálovitě se rozbíhající venezuelské či argentinské telenovely, ve kterých se řeší stále stejné hovno, ale z nějakého podivného důvodu jsou každý den sledovány ctihodnými matkami od žehlících prken a kouřících kastrolů 4-

Bíša
28. 08. 2009
Dát tip
Přes pytlík Petra snad Lukáše nepraštila. To by veliká tragédie byla...

pronick
28. 08. 2009
Dát tip
avi

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru