Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

K nahlédnutí

28. 08. 2009
24
26
2922
Autor
Alimra






mám strop

hlavu v krbu

ležím na zádech

 

z každé strany těla

plecháček

 

na hrozinky

kdyby začalo padat z nebe

 

můj hrad

moje plátno

včera

 

 

 

 

 

 

 

 


26 názorů

A.H.
06. 12. 2009
Dát tip
Dílo se rozkládá na sérii nahodilých obrazů. Spíše se jedná o tři samostatné miniatury. *t*

Markel
06. 09. 2009
Dát tip
*

drfaust
06. 09. 2009
Dát tip
exceletní a pro mne zcela nová!

Markéta
02. 09. 2009
Dát tip
errata: "ne "jenž", nýbrž "jež"

Markéta
02. 09. 2009
Dát tip
avi

Markéta
02. 09. 2009
Dát tip
berg: jj, to by skutečně bylo na dlouhou diskuzi. Nechci zde za každou cenu rozvíjet diskurs na toto téma, ale nedá mi to - alespoň letmá poznámka: "poskládané asociace báseň netvoří"... Tato báseň asi není tvůj šálek čaje, což samozřejmě - nic proti tomu, to je naprosto v pořádku, ale nelze generalizovat. Báseň a vůbec lidské myšlení tvoří především asociace. Myšlení je v zásadě asociativní. Například na práci s volnými asociaciacemi je založena Freudova psychoanalýza, potažmo i Jungův "proces individuace", který se dobírá hlubokému porozumění lidské osobnosti a jejím kořenům. Tento proces má nesmírný dopad na psychické zdraví člověka. To jen tak na okraj... V básni (alespoň co se týče mé dosavadní zkušenosti) - čím jsou asociace na první pohled od sebe vzdálenější, čili jakoby nevytváří prvoplánovité kontinuum, o to hlubší a podstatnější mají význam a vnitřní soudržnost... jsou vyvrhnuty z jícnu nevědomí, kde linearita nevládne. Nicméně meditativní ponor do takového dílka dá pochopení celku zcela přirozeně a může být o to větší radostí, než -li chození s puškou na motýly :-) A nakonec - co do Alimry a této její básně, netvrdím, že je její nejlepší, ale přesto to není plácnutí do vody. Alimru bych subjektivně zařadila (přestože nerada škatulkuji) k abstratnímu expresionismu, který ve svém zrodu reagoval na autory žánrové prózy, jenž psali "o něčem". Tento směr od autora požadoval, aby byl v díle plně přítomen, aby dílo nesetrvávalo pouze v dějové lince. Šlo zde především o výraz, o otisk autorovy subjektivy, což myslím, že Alimřina báseň je toho nesporným příkladem. Už pouze název je zjevným vodítkem, kterak na báseň pohlížet a vnímat ji. ...jsem se nějak nechtěně rozepsala... no vždy´t už končím s tím mudrováním :-) Dobrou noc přeji...

...tak jo *

Rajmund
30. 08. 2009
Dát tip
Pokud přistupuji k této básni jako k neznámému objektu je vše OK.

berg
30. 08. 2009
Dát tip
Poskládané asociace báseň - alespoň dle mého - netvoří. Ale to by asi bylo na delší diskuzi. V tomhle textu mi chybí přidaná hodnota skutečné poezie - a vůbec tady nejde o srozumitelnost nebo správné pochopení toho, co nám chtěl autor sdělit. Když si vezmu pár posledních básní které jsem od autorky četl, nemohu se zbavit pocitu, že se ocitla ve fázi, kdy víc chce než musí - a z toho (jen a jen pro mne) pramení určitá křečovitost jejího snažení.

Lora
29. 08. 2009
Dát tip
tomu nerozumí ani sám autor!))

Háber
29. 08. 2009
Dát tip
***

Bíša
29. 08. 2009
Dát tip
Tip!


BigBivoj
29. 08. 2009
Dát tip
*

Alojs
29. 08. 2009
Dát tip
heh :) dobře strohé. ale ku prospěchu celé věci. líbí se mi. *

Aviem
29. 08. 2009
Dát tip
odlehčuje.. :-)) juchůů

Zuzulinka
29. 08. 2009
Dát tip
*

Fouckault
29. 08. 2009
Dát tip
etcetera..*

dadik
29. 08. 2009
Dát tip
*

Rajmund
29. 08. 2009
Dát tip
Nevím, proč by tomu měl někdo rozumět. Co je psáno, to je dáno a plyne zlehka dušičkou osvěžujíce.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru