Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Maminko...

Výběr: Print
26. 09. 2001
8
0
3548
Autor
dablik008

Mother do you think they’ll drop the bomb?
Mother do you think they’ll like the song?
Mother do you think they’ll try to break my balls?
Oooh, aaah, mother should I build the wall?



Mother should I run for president?
Mother should I trust the government?
Mother will they put me in the firing line?
Oooh, aaah, mother is it just a waste of time?



Pink Floyd

Maminko…

 

už zas slyším

cizí hlasy

a po stropě

mi přecházejí stíny

bojím se

 

kam odešel otec?

co budeme jíst?

proč zbořili školu?

proč pláčeš?

 

maminko…

 

kdo byli ti pánové

v železných přilbách

co tady ráno byli

a proč jsi zamykala dveře

zavírala okna

pak křičela

a vzlykala?

nahá

 

maminko…

proč v noci slyším

dunět hrom

a nevidím blesky?

kam se poděli

moji bratři?

řekni kam

 

maminko…

 

já budu taky voják!


Mathew
25. 12. 2002
Dát tip
mě ten prolog vyloženě nadchl..byly doby kdy jsem poslouchal The Wall třikrát denně pod stolem a u toho čmáral depresivní básničky.Jó, to byly časy :)) Ale ta básnička je taková..nepřekvapí no :)

dablik008
25. 12. 2002
Dát tip
to ani nemela, prekvapit :o)))

Mathew
25. 12. 2002
Dát tip
Ale víš jak to myslím.Prostě čteš, báseň vyšumí a tobě neutkví v paměti ani jedno slůvko nebo slovní obrat.

dablik008
25. 12. 2002
Dát tip
to taky nebyl ucel tyhle "basne" nejaky utkvivani ;o)

Mathew
25. 12. 2002
Dát tip
sakra chlape neser :)))))

dablik008
25. 12. 2002
Dát tip
sakra, seru :o))))

Narkissos
12. 04. 2002
Dát tip
s floydama to moc společného nemá, mě ten prolog vyloženě zmátl, mě ten prolog vyloženě sere

dablik008
12. 04. 2002
Dát tip
ten prolog vylozene necti ;o)

kafka
30. 10. 2001
Dát tip
Tady jsem, koukám, ani nic nenapsala... Vlastně se ani nedivím. Jako teď, ani tehdy mě to nejspíš neoslovilo. víceméně viz Mea... ...příliš patetické, ďáblíšku... ;-) (to nikde nerecituj ;-))

Mea
06. 10. 2001
Dát tip
Doubi: tím to nebude ... záleží na tom, jestli máš radši kaviárek, co se špatně shání a je ho málo, nebo sladkou čokoládku, který je všude plno ...

dablik008
06. 10. 2001
Dát tip
Mea, a tohle je kaviarek nebo cokoladka?? nebo neco jinaciho...:o))))))

Mea
06. 10. 2001
Dát tip
dablik: tohle je přeslazená čokoládka, po který se zbli....

dablik008
06. 10. 2001
Dát tip
Mea :o)))) toz se omlouvam tvoji travici soustave ze ji narusuju klidny leptani HCl :o)))

clovrdik
04. 10. 2001
Dát tip
nevím, jestli to už tady někdo psal a nebo ne, nečetl jsem kritiky, ale člověče, tohle je slabota; až příliš transparentně angažované, něco jako revoluční plakát; ne ne, člověče, umíš líp, tak se snaž :-)

Krel
03. 10. 2001
Dát tip
vyrazilo mi to dech..nemám slova...

dablik008
03. 10. 2001
Dát tip
Doubi, mne se to libi, jsem tudiz zena? ;o)) Krel, mas, napocital jsem jic 6 :o)))

Doubi
29. 09. 2001
Dát tip
tak já bych to shrnula: ženám se to líbí, mužům ne.. samotný tento fakt by stál za hlubší rozbor....

Mea
28. 09. 2001
Dát tip
Teda sorry, ale tohle je vážně SHIT!!! Myslím, že to ani nemá cenu komentovat ... tohle jde jen a pouze pohřbít! Je to nejspíš tvoje nejhorší dílo a těm 8 tipům se vážně divím ... jedniný, co mě napadá je, žes to napsal proto, aby horší autoři viděli, že nejseš zas až tak dobrej a že maj psát a být lepší ;o) Ale příště do prologu napiš něco, abych to nemusel číst, ju? :o)

dablik008
28. 09. 2001
Dát tip
Mea, jasne, vynasnazim se :o) a dekuju za tu kritiku, konecne me nekdo poradne zdrbal :o)))

Pluto
27. 09. 2001
Dát tip
Viz Astalavista, vcetne BRATRICKA... Mozna ta posledni linka znamena , ze za to veskere ponizeni zvolil cestu vojaka - detske rozhodnuti nasledovat sve bratry, bez vedomi o cem hovori.... PetrViP, nemyslim si, ze to je nebojacne rozhodnuti... Spis detske prani delat to, co delaji ostatni...

Pepo
27. 09. 2001
Dát tip
***

Wopi
27. 09. 2001
Dát tip
dablik008 - nebylo... ne, že by nebylo kvalitně napsané, ale... nerad se šťouram v otevřenejch ranách

PetrViP
27. 09. 2001
Dát tip
Pluto: ale ten vykřičník...

Rising_Star
27. 09. 2001
Dát tip
Na mne ta báseň zdá se zapůsobila úplně jinak, než na PetraVIPa, Astalavistu, Pluta etc. vždyť to dítě se ptá, nechápe, co se to dějem neví, že je to válka, že pánové v železných přilbách byli vojáci, že mu mámu znásilnili (hezky napsané, souhlas s výše), že hrom je dělostřelba, chce to všechno vysvětlit po mámě a do toho, ne jako vzdor, snaha vrátit jim to nebo něco podobného, ale jako dětská tužba, o to kontroverznější, zaznívá jeho "já budu taky voják!", protože slyšel, jak jsou vojáci skvělí, stateční, hrdinové, nechápe, že nebýt jich, nebylo by jeho otázek, bratři vojáci, jeho vzorové, by byli doma, .... mně se to moc líbí, je to napsané skvěle* pořád jen váhám nad tím prologem,... ale tak či onak, neboj, dáblíku, oni tě nevykleští :)

Gastarbajtr
27. 09. 2001
Dát tip
Ja ptal jsem se mamy proc hosi na vojnu rukuji proc nejsou tady s nami a proti komu bojuji... .......... Uz nasli jsme si praci vylezem s puskou na kopec a ve spinavejch maskacich uhlidame nasi prazdnou klec..... Dable, taky tu ted moc nejsi, co? :-)))) *!

PetrViP
27. 09. 2001
Dát tip
RS: no jasně. ale mě tam právě nehraje to, že on nechápe, co se děje, ale přitom na napadne zrovna tohle, jako by o celé záležitosti věděl... nebo jak to je? už v tom mám zas trochu zmatek...

dablik008
26. 09. 2001
Dát tip
prolog ma vypadat jinak, ale nedari se mi to udelat :o(

Doubi
26. 09. 2001
Dát tip
zamrazilo mě... *

Print
26. 09. 2001
Dát tip
..................................*

Ramona
26. 09. 2001
Dát tip
četla jsem to ne jako báseň, ale jako úvahu o tom co se tolikrát stalo, a určitě stane, protože historie přesně tam směřuje, vláček s černým šátkem tunelem svědomí po kolejích se zrezivělým koncem ~ ~ ~

PetrViP
26. 09. 2001
Dát tip
jo. korekt. ale tipa ti nedám;-))

dablik008
26. 09. 2001
Dát tip
ViP, krkoune ;o))

Wopi
26. 09. 2001
Dát tip
dablik008: vkládej tag (br) - vypadá takhle, ale místo těch závorek je jevětší a jemenší, jestli mi rozumíš

dablik008
26. 09. 2001
Dát tip
Wopi, diky za radu :o)

Wopi
26. 09. 2001
Dát tip
RSS :)

dablik008
26. 09. 2001
Dát tip
Wopi, NJJV :o))) a co takhle par slov k dilu, by nebylo?? ;o)

PetrViP
26. 09. 2001
Dát tip
ale co k tomu říct?;-) předpokládám, že je to reakce na soudobé dění. nějak si to všichni víc uvědomujem, k dyž se nás to začalo týkat víc bezprostředně. možná se mi to zdá, ale vem si, že v tom díle až na poslední verš do nás vkládáš strach, obavy. nevím jestli ten poslední verš, to rázné nebojácné rozhodnutí, není moc velký překot... proto ti nedávám ten tip.

Astalavista
26. 09. 2001
Dát tip
No, dabliku, tentokrát jsem mírně na rozpacích. Jako celek to ke mě promlouvá, i když do jisté míry souhlasím s PetremVip, ale to, jakou formu zvolíš a jak chceš zapůsobit na čtenáře je tvoje čistě soukromá věc, do toho ti nikdo kecat nemůžeš. Efektní je nástin znásilnění, které vyjádřuješ prakticky jedním slovem. Mísí se mi to s literárním dílem a písní, v závěru mi probleskuje Čapkova matka a náladou i rétorikou mi to připomíná Krylova Bratříčka. Prolog oceňuju, Floydy mám rád :). Ješte jsem chtěl zmínit, že stimolování dítěte do role tazatele, mi evokovala takovou tu hroznou reklamu na ostrovy života, kde se klučina ptá, proč už jeho kamarádka nepřijde do školky. Není to špatné, ale máš o hodně lepší dílka, vynikající, dvě nebo tři mám ve výběru. Tentokrát teda bez tipu, má určitě na víc a vím, že mě o tom hned další věcí přesvědčíš... Víš, dneska jsem poprvý u tvýho díla nezažil takovej ten pocit, že to tak zkrátka musí bejt, že cesta je jasně daná a že z ní nejde odbočit. Chybí mi tu tvá tradiční naléhavost a umění šokovat. Sorry za délku kritiky. :)))

Diana
26. 09. 2001
Dát tip
To je strašné...*

Jemný
26. 09. 2001
Dát tip
Ďáblíku doufám že nebude u tvého dílka vadit tenhle textík.... IDIOTEQUE - RADIOHEAD Who's in a bunker? Who's in a bunker? Women and children first And the children first And the children I'll laugh until my head comes off I'll swallow till I burst Until I burst Until I Who's in a bunker? Who's in a bunker? I have seen too much I haven't seen enough You haven't seen it I'll laugh until my head comes off Women and children first And children first And children Here I'm alllowed Everything all of the time Here I'm allowed Everything all of the time Ice age coming Ice age coming Let me hear both sides Let me hear both sides Let me hear both Ice age coming Ice age coming Throw it on the fire Throw it on the fire Throw it on the We're not scaremongering This is really happening Happening We're not scaremongering This is really happening Happening Mobiles skwrking Mobiles chirping Take the money run Take the money run Take the money Here I'm allowed Everything all of the time Here I'm allowed Everything all of the time Here I'm allowed Everything all of the time Here I'm allowed Everything all of the time The first of the children

Vaca
26. 09. 2001
Dát tip
*

Cavalera
26. 09. 2001
Dát tip
.... přijde mi to na Tebe hodně slabý ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru