Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Den jako stvořený pro S.G.

15. 09. 2009
13
30
2139
Autor
Narvah

to J.D.S.

Ráno sedl do auta a pustil Green eyes. Pořádně to osolil. Občas mrkl do zpětného zrcátka. Viděl svoje ústa. Zpívaly text společně s Chrisem. Jel do práce. Vzal to přes vesnice, aby se vyhnul semaforům. Než vjel do areálu léčebny, přehrál song třikrát. Zabouchnul dveře auta, nasadil si černé brýle a vyrazil do kanceláře. Hodinu seděl u počítače, pak šel na dětské oddělení. Primářka mu asi patnáct minut vysvětlovala, jakou spolupráci by si představovala. Měl si jednou dvakrát týdně promluvit s nějakým teenagerem, vytvořit s ním vztah. A párkrát do roka se zúčastnit setkání, kde by byli i rodiče. Řekl, že to bere. Pak šel na vizitu na uzavřené ženské oddělení. Během dvou hodin se před ním objevilo asi 30 obličejů. Primář se žen ptal, jak se cítí. Díval se na pacientky, pak do dekurzů. Některé ženy nemluvily, jen se rozhlížely kolem sebe. Nevěděly, kde jsou. Některé tvrdily, že se jmenují jinak, než se jmenovaly. Spousta z nich přiznávala hlasy. Další byly přesvědčeny, že mají telepatické schopnosti. Po vizitě šel na oběd. V malé jídelně se usadil s jídelním táckem do rohu a doufal, že se nají bez toho, aby si k němu kdo přisedl. Mezi jednou a půl čtvrtou vyšetřoval pohlednou dívku, která proklamovala meditace o sebevraždě. Připadala mu velmi milá. Chtěl, aby byla přemístěna na otevřené oddělení. Do sedmé večer psal vyšetření. Zprávu spolu s prosbou o přemístění zaslal mailem primáři. Když vyšel z kanceláře, byla tma. Sedl do auta a pustil Green eyes. Nezpíval, jen poslouchal. Domů jel stotřicýtkou. Dveře od bytu byly zamčené. Ještě nebyla doma. Vytáhl z lednice tulamorku a nalil si panáka. Podíval se skrze žaluzie na ulici. Auta se leskla ve světle lamp. Nikde nikdo. Šel do svého pokoje. Sedl si ke stolu. Dvakrát se zhoupl na židli. Pak vytáhl z šuplíku revolver a prostřelil si hlavu.

30 názorů

Narvah
12. 10. 2009
Dát tip
Nevíš, o čem mluvíš. Myslíš, že o lhostejnosti. Fajn. Přepni si na tmu.

Diana
12. 10. 2009
Dát tip
Není to tak docela. Tomu šmajlíku jsi zase neporozuměl ty. Co takhle smysl pro humor - i když černý?

Narvah
12. 10. 2009
Dát tip
Mluvila jsi o tom, že s takovým vztahem k lidem udělal dobře, že si prostřelil hlavu. Dobré tě takto poznat.

Diana
12. 10. 2009
Dát tip
Dík. Ale stejně smysl té hrubky nechápu. Mluvila jsem o lhostejnosti. Vztah žádný.

Narvah
12. 10. 2009
Dát tip
diana: o jakém vztahu mluvíš? překlep žádný. s.g. - seymour glass.

Diana
12. 10. 2009
Dát tip
Dobrý, ale co znamená v názvu S.G.? Ta "stotřicýtka" je tam schválně (jako že už mu hrabe) nebo je to překlep? Hrdina je zřejmě psycholog. S takovým vztahem k lidem udělal to nejlepší, co mohl udělat. Pacientům se jistě ulevilo. :-)*

stanislav
01. 10. 2009
Dát tip
supr dupr

Josefk
18. 09. 2009
Dát tip
no teda, Martine, kams to zmizel... :)

Narvah
17. 09. 2009
Dát tip
ty žiješ! ;)

Plopez
17. 09. 2009
Dát tip
dal bych si tulamorku

Plopez
17. 09. 2009
Dát tip
stvn napíše další díl: 8. Povídky končící prostřelenou hlavou

Janina6
16. 09. 2009
Dát tip
Doufám, že StvN nejde shánět revolver. Taky líbilo. Škoda ho, zajímalo by mě číst, co dělal další dny. Jde z toho mráz po zádech.

StvN
16. 09. 2009
Dát tip
Vnuknul jsi mie jeden nápad. Uvidíme, co se tím dá dělat. Jinak fajn. Konec zaujal.

Prosecký
16. 09. 2009
Dát tip
Narvahu, kladně hodnotím, že to má spád a nejsi ukecaný. Je to asi z praxe tvé nebo někoho z tvého okolí. Nám ostatním ovšem chybí souvislosti. Zkratky pomíjím, ty nejsou pro nás, extradery. Nejasná motivace. Pokud upravíš, pošli avízo!

Narvah
16. 09. 2009
Dát tip
no vida

jaký green ajs? nebavilo mě to.. ten konec je lacinej

katugiro
16. 09. 2009
Dát tip
did you see more glass? den jako stvořený pro V. E. F.

Bíša
15. 09. 2009
Dát tip
Chjo...

Narvah
15. 09. 2009
Dát tip
já tebe mue!

Vaud
15. 09. 2009
Dát tip
skvělá *

Narvah
15. 09. 2009
Dát tip
docvaklo ti to. bezva

ceder_john
15. 09. 2009
Dát tip
aha

Narvah
15. 09. 2009
Dát tip
cj: taky to v nic ústí

ceder_john
15. 09. 2009
Dát tip
jako je to o ničem

Narvah
15. 09. 2009
Dát tip
cj: co jako?

Alojs
15. 09. 2009
Dát tip
jednoduché... nijak závratné... přesto jsem dosáhl jistého uspokojení. forma je fajn. krátká, nekomplikovaná, pěkně vyspádovaná... navzdory veškeré životní šedi mě závěr stejně překvapil. ačkoliv překvapivý není :)

ceder_john
15. 09. 2009
Dát tip
a tohle tě jako bere?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru