Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chvíľa s nožom

Výběr: cerna_lovkyne
01. 10. 2009
16
15
4739
Autor
dajakbol
Za naklonenou hruškou
vedľa domu trvá aj táto jeseň
na svojom.
Trvá,
zatiaľ čo sa putovní vtáci od severu,
nad mestom
už-už križujú s horným tokom
lístia,
zatiaľ
čo si ja v chladnej izbe,
nad listom, ešte
sladkým
hrotom noža
naučeným pohybom prihládzam obočie,

a nemám,
komu by som sa takto celý odovzdal,

dobrotivý
Bože,

s tým
nožom.

Zatiaľ
čo
v napätom ovocí
na stole, celú
noc a
naozaj
dojemne

tŕpne
hmyz.

15 názorů

wedle_vazy
10. 10. 2009
Dát tip dajakbol
do bečky na kvas, tam trocha hmyzu nevadí* ... :)

dajakbol
07. 10. 2009
Dát tip
No, tu niekde asi treba hľadať dôvod, prečo som (možno načas, možno definitívne) prestal písať voľným veršom – chýbala mi absolútna istota, že zalomenie, pre ktoré som sa rozhodol, je jediné správne. Aj keď... mohol by som sa ohradiť, že ja viem najlepšie, čo je pre moju báseň dobré a nebudem prihliadať na... na čo vlastne? Na aktuálne trendy? Na prevládajúci vkus? Na individuálnu atmosféru (každého?)čitateľa? Hmm... Na začiatku je vždy dobrý úmysel emocionálne zasahovať, a tomu sa snažím v procese tvorby všetko podriadiť. Aj s nepríjemným vedomím, že niekoho predsa len sklamem. Inak, nemyslím si, že by ten „môj spôsob" bol až taký experiment:) A fajn, že si sa vyjadrila; už to tak vyzerá, že Ťa budem mať rád, hehe.

halcon.
07. 10. 2009
Dát tip
prehnaná rytmika (v tomto pripade polovica básne) je až príliš jednosmernou dikciou čitatelovi. nedávaš mu vela priestoru na vytvorenie si, alebo udržanie si vlastnej melodiky. mna osobne zaver hrozne rušil, čítala som slovíčko po slovíčku - a naopak - pretože hovoríš o dynamike - ma to spomalilo. (odhliadnuc od toho, že nutenym prerušenim a prisposobením sa tvojmu rytmu, som stratila "svoju atmosferu" basne - neviem to lepšie nazvať :) experimenty s metrikou veršov sú ale folkloristickou záležitosťou a ľuďom, ktorí ťa čítali už predtým, alebo píšú, alebo čítajú podobné veci to divné nepríde. je to vec zvyku. mňa ako náhodného okoloidúceho to zarazilo. Tak som sa vyjadrila. ale dobre. chápem, čo si chcel.

dajakbol
06. 10. 2009
Dát tip
Halcon.: Využívanie jednoslovných veršov, zväčša v kombinácii s veršovými presahmi, má čo do činenia s dynamikou textu , s naliehavou, či zámerne zadŕhavou dikciou básne. V mojom prípade som viac menej chcel zvýrazniť čosi ako rozorvanostný charakter výpovede. Toľko na obhajobu a... rád Ťa pri „sebe" vidím:) Všetkým: Ďakujem.

utopija
06. 10. 2009
Dát tip
hmmm

Hydron
05. 10. 2009
Dát tip
výborné...p.g. :))

halcon.
01. 10. 2009
Dát tip
aky je vyznam jedneho slova v riadku? ... teda.. ak nepises rap..

A.H.
01. 10. 2009
Dát tip
každý můž není ostrý

slovak
01. 10. 2009
Dát tip
Vieš nárabať nielen s nožom, ale hlavne zo slovom*

Háber
01. 10. 2009
Dát tip
*

...jo*

m4rt3n
01. 10. 2009
Dát tip
skvělé... :) tip

jsem na větvi*

Bíša
01. 10. 2009
Dát tip
Tip.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru