Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Že bych nebyla budhista?

01. 10. 2009
13
38
4093
Autor
Sebastiana

Možná se to zvrhne v diskuzi. Nemám ráda škatulkování.



Byla jsem uvolněná , měla zavřené oči a zpívala mantry.

„To by jsi neměla, mami...“ Ozvalo se nade mnou.

„A to jako proč??“

„Jsi přece budhista, psala jsi to o sobě...tohle jsou hinduistický mantry.“

„Opravdu?“ „Tak jsem asi hinduista.“ Zamyslela jsem se.

„V co vlasně věříš?“

„No, samozřejmě v jednoho Boha..“

„Ale hinduismus má Sarasvatí, Mahalakšmí,..“

„No v ty věřím taky, to jsou takoví podbozi....“

„Nemůžeš věřit v jednoho Boha a zároveň v tyhle..“

„Můžu.“

„Tak jsi katolička. Ne to nemůžeš být, vykládáš karty.“

„Tak alespoň zpívej místo manter otčenáš...“

„Ten se modlím večer před spaním...“

Syn se zde chytal za hlavu

„Nemůžeš smíchat několik náboženství najednou.“

„Můžu, vyberu si z každého to, co se mi líbí...že bych si založila vlastní?“ Zamyslela jsem se.

„To máš z toho...“

„Z čeho?“

Syn ukázal směrem ke knihovně, kde bylo velmi mnoho filozofických knih. Magie, astronomie, generologie, numerologie, Bible, Korán, Lopsang Rampa, Kafka a mnoho dalších. Prostě vše, co bylo jen trochu zajímavé. Nahltala jsem všechny.

Nemůžu být budhista, protože věřím v Boha.

Nemůžu být hinduista, to bych si musela udělat oltář, vybrat jednoho z podbohů a nosit mu jídlo.

Nemůžu být katolík, protože občas čaruji a vykládám karty.

Věřím v reinkarnaci, modlím se otčenáš, zpívám mantry, používám Modrou Alfu, vykládám karty.

No, nic nakrmím svoji černou kočku, sovu , jdu spát a budu o tom přemýšlet celou noc.



38 názorů

Sebastiana
15. 06. 2010
Dát tip
Vidíš, to mi nenapadlo se na to vlastně podívat jako na pozitivum. Máš pravdu.

Sebastiana
15. 06. 2010
Dát tip
Nejhorší je, když se člověk podívá někdy zpět, tak mlátí hlavou do zdi nad tím, jak byl evidentně slepý, nebo blbý, nebo neviděl to, co je vidět až odstupem času.....

Sebastiana
15. 06. 2010
Dát tip
Člověk asi hledá celý život, nebo tak to bude u mě. Neustále si třeba měním žebříček hodnot....

Bodlinka
13. 05. 2010
Dát tip
Úsměvné, odlehčené pojetí - mně se to líbilo. Možná proto, že je mi to hodně blízké. Tip!

Bodlinka
13. 05. 2010
Dát tip
Úsměvné, odlehčené pojetí - mně se to líbilo. Možná proto, že je mi to hodně blízké. Tip!

OffTheLip
01. 05. 2010
Dát tip
no, asi ne....


čučenka
04. 12. 2009
Dát tip
tak, co se týče náboženství, jsem na tom skoro stejně, multinábožensky :-). A funguje to dobře...

Sebastiana
21. 10. 2009
Dát tip
Díky Hanko...

Kolečko
12. 10. 2009
Dát tip
hihi, Marvine, "nejjednodušší" jsou dvě š :o)

Sebastiana
12. 10. 2009
Dát tip
Jo, to "to by jsi"- syn tak opravdu mluví, matka je učitelka a všichni se mi smějou, že díky ní mluvíme trapně spisovně.....

Sebastiana
12. 10. 2009
Dát tip
VT Marvin- dík, ta přímá řeč je opravdu těžká, všimla jsem si, že v některých knihách dokonce spisovatel uvozovky nepoužívá. Na škole nás učili za uvozovkami tečku, ale když to jde takhle, je to jednodušší a vypadá to líp, dík za radu....

Sebastiana
06. 10. 2009
Dát tip
Díky, Bíšo. Stále se učím, jak v životě, tak z knih. Díky tomu vím, že když si k nám přijde lehnout žid,nebo muslim, dávám do kuchyně lístek- bez vepřového...apod.

Bíša
06. 10. 2009
Dát tip
Jsem ateista, ale člověk má poznat o náboženstvích, co nejvíce. Což celý žívot činím. Východní filozofie v tamních náboženstvích má mnoho moudrostí. Důležité je, aby člověk byl čestný, empatický i poučený. Jsi zdravotní sestra, tak pomáhat lidem je Tvé poslání. Tvá úvahová povídka je velmi dobrá...

Tony.cs
05. 10. 2009
Dát tip
mě se to také líbí. Zajímavý nápad

Sebastiana
04. 10. 2009
Dát tip
zblblý ptáček- vidíš, takhle jsem nepřemýšlela. Strašně moc jsem toho přečetla a beru si, jen to, co se mi líbí, uznávám to , či to má logiku. Je to složitější, než se zdá, ale smála jsem se synovi, protože teď začal studovat religionistiku... Myslí si, že je chytý...Cha chá, život mu ukáže.., Měj se a díky...

myslím, že téma dost aktuální...:) vkusně zpracováno a nutí k přemýšlení... názor "nebýt nikde ve škatulce" - viz prolog, stojí pro mne v kontrastu s linií táhnoucí se celým dílkem - "být všude alespoň jednou nohou", což může být mimochodem hned několik škatulek najednou :)*

Sebastiana
02. 10. 2009
Dát tip
Aiwa- Byl to cvok, fanatik.Přesně. Jo, to je dobré- věřím v boha, ale nejsem součástí církve.

Sebastiana
02. 10. 2009
Dát tip
Děkuji všem za tipy. Aiwa- já nevím, s tou katoličkou, bývalý muž mě mlátil biblí po hlavě s výkřikem, že jsem čarodějnice, když jsem mu ukázala něco z magie. Prý je to od Satana a byla jsem ráda, že mne neběžel pro svědcenou vodu, či mne neukamenoval. Lakrov- co máš proti Kafkovi? Jinak dík

Lakrov
02. 10. 2009
Dát tip
Nevím, jestli je tenhle text přímo povídkou, ale jeho myšlenka se mi /až na Kafku :-)/ moc líbí. Tip za námět.

MeTB
02. 10. 2009
Dát tip
Tak se mi zda, ze tva snaha o sebepoznani jde ponekud spatnym smerem.

Prosecký
02. 10. 2009
Dát tip
Člověk, který nahltá tolik roztodivných informací už nikdy nemůže věřit jedné církvi, kontinentu nebo generaci. Jsme pořád mezi (jak se říká ve Slezsku "jednou prdelí na několika židlích"). Tip za téma.

Sebastiana
01. 10. 2009
Dát tip
Beed, díky

Sebastiana
01. 10. 2009
Dát tip
Prostě jsem tím chtěla říct, že lidé často škatulkují a vlastně nutí druhého, aby nepřemýšlel. Navíc jsem z toho zmatená, asi ještě nevím, čí jsem.

Beed
01. 10. 2009
Dát tip
Hmm... no tak je prostě maminka blázen do teologie, ne? :) Úsměvné, docela vtipné...*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru