Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

v nebi

05. 10. 2009
6
28
2740
Autor
ik
Před branou stojím
Tebe se bojím
Co vše jsem zvoral
Najednou vím

Hanbou se kroutím
Vinou se hroutím
Chce se mi zalézt
Zapomenout

A skrýše už není
Přes moje chvění
Odložit masku
Nadešel čas

Věřím Ti pevně,
Že Ježíš už pro mě
Vytrpěl trest,
Co zasloužím sám

Ty cílovou páskou
Vyběhneš s láskou
Uvítat syna
Co dorazil

V náruči bulím
K Tobě se tulím
Tvůj hlas mne laská
Něhyplný

Polibků záře
Na čelo a tváře
Omývá všechno mé
Odsouzení

Bolesti vadnou,
Jsou pomalu za mnou
Tvá láska to všechno
Odplavuje

Nádherné šaty
Prstýnek zlatý
Večírek pro mne
Vystrojený

(to fakt trvalo, než mne tam mohl přivést…)

Andělé jemně
Žhnou jako ohně
babička s dědou
Se usmívaj…

Jsem konečně doopravdy doma…

Ale v hloubce srdce jsem teď nemocný…
Strašně nemocný láskou…

Kdy už ta krásná párty skončí…
A budu zas chvíli jen s Tebou…

Tentokrát se odvážím Ti políbit lem roucha…
A neuměle vykoktám, jak moc Tě miluji…

Co bude dál nevím…
Ale všechno mne bolí touhou po Tvé blízkosti….

28 názorů

Bíša
01. 01. 2010
Dát tip
T.

ik
09. 11. 2009
Dát tip
Hmmm...to jsem si neuvědomil, že to tam fakt je taky šaty-zlatý... Nevyvracím...snad jsem to někde v podvědomí měl, tu píseň samozřejmě znám (i když bych ji celou zfleku asi dohromady nedal). Rozhodně v bibli je jakýsi významový vrchol příběhu ty šaty a prsten (pečetidlo atd...)bez toho by ten příběh ztratil biblickou významovou gradaci, je to v logice té básně

Sněžka
09. 11. 2009
Dát tip
Bible-nebible, já v tom vidím Roberta Křesťana (hele, taky skoro-bible) a jeho Panenku: Už si oblékni šaty a řetízek zlatý a umyj se půjdeme na karneval A zkuste mi to vyvrátit...

Jako by s přibývajícími sklenkami ubývalo sil autora k dodržení nějaké struktury...ale za odvahu začít zaslouží (p)ochvalu

Metta
02. 11. 2009
Dát tip
Mně to přesto oslovilo, dík, Iku, nedokonalost provedení ve mně jen umocňuje pocit nedokonalosti lidské:-))

Toscana
09. 10. 2009
Dát tip
obávám se, že prologem to už nespravíš... samo zpracování je fakt za hranou toho, co by se dalo i s přimhouřenýma oběma očima nazvat vázaným veršem, sorry

raja
09. 10. 2009
Dát tip
To nemusíš, pro mne je tam biblický podtext srozumitelný. A proto je škoda, že je to nuda a patetická splácanina. (Jestli rezignejš na hlubší kritiku, nebo ne, je jen Tvoje věc. Nenalítnout sem stupid liga, možná si skončil u první blbounovy kritiky a jeho jednoho tipu. Možná taky ne, kdo ví. Pěknej víkend, ik)

ik
09. 10. 2009
Dát tip
Promiň...mně by to vlastně taky asi nedoklaplo, kdybych nevěděl, že marnotratný syn je o nebi. Proto jsem tam dal ten odkaz na šaty, večírek a prsten, aby to bylo pochopitelnější a každému trošku bible znalému to ťuklo...Jenže asi to vždycky bude číst hodně lidí, kterým to nedoklapne. Já sám jsem to podobenství taky četl v bibli mockrát, slyšel o tom moc kázání, dokonce sám nějaká vyslovil a pak mi to s úžasem a překvapením teprve doklaplo. Snad to chtělo napsat do prologu??? Jenže mi to přijde fakt hloupé nějak básně vysvětlovat...

Toscana
09. 10. 2009
Dát tip
Tak teda Bibli bych v tom nehledala ani kdybych trpěla extrémně bujnou fantazií. A to ji taky trochu znám.

ik
09. 10. 2009
Dát tip
Děkuji za pochvalu pasáže...ta představa je, jak už jsem napsal biblická - snad bych měl napsat, podle mého názoru...(podobenství o marnotratném synu)... ...moje je... je ta zvláštní představa v té skoro sexualitě??? nebo spíš v tom přijetí? Nemyslím, že budeme v nebi asexuální, když Kristus vstal tělesně. Tělo a sexualita je prostě součást nás samých. A ten otec v bibli toho marnotratného syna zlíbal... A copak v nebi nebude především Bůh sám?

ik
09. 10. 2009
Dát tip
Nádherné šaty Prstýnek zlatý Večírek pro mne Vystrojený Celá báseň odkazuje na biblické podobenství o marnotratném synu. Trošku neumělý komentář. Zjevně se to bez znalosti bible vůbec nedá pochopit, ani smysl veršů. Čekal bych od kritiky něco věcnějšího a konstruktivnějšího než spekulace o mých sexuálních preferencích. Je to mj. strašlivě trapné vůči té minoriotě. Mám chuť rezigovat na hlubší kritiku.

Toscana
07. 10. 2009
Dát tip
Mrs.Joker - ne, nejmenuji se po žádné, jen sama po sobě :o)))

A.H.
06. 10. 2009
Dát tip
nesedí mi rytmus

raja
06. 10. 2009
Dát tip
když už sem tady, ještě si opravím S úzce:)

Toscana
06. 10. 2009
Dát tip
zblblýptáček, raja, kunka, Květoň: děkuji vám velmi srdečně za konečné osvětlení termínu "LEMROUCH" - i když moudrá z toho znovu nejsem, protože lavíruji mezi čajem, lemurem a oslintaným paňácou...

láska páska a dál jsem ani nepokračoval...Kolik ti je 11?

Lemrouch je pohanský bůh, jehož každého jara vynášejí z vesnice. Každý občan jej na rozloučenou políbí, a takto poslintaného paňácu starosta ve finále zažehne a uvrhne do vodního toku. Pak, za všeobecného hlaholu vypukne svátek Lemroucha, jinak zvaný jarní únava. (P)

Rajmund
06. 10. 2009
Dát tip
,,Omývá všechno mé odsouzení", stačilo by hlavu ledovou vodkou. Blboun správně vytušil, že v oblasti formy to není s autorem zas tak moc zlý. t za formu

kunka
06. 10. 2009
Dát tip
Á, moja obľúbená láska-páska. Som v nebi.Ako Raja správne uviedla Lemrouch je citrónová podoba obľúbeného nápoja. (P)

raja
06. 10. 2009
Dát tip
pchh, to chhh, to se mi jen zdá! Poddruh*:)

raja
06. 10. 2009
Dát tip
a jako značnou přednost básně vidím její variabilitu! Pri přehození barjakých rýmu, báseň pořád ještě dává smysl! Ukažte mi, která jiná je na tom stejně?!:) /P (Toscano, Lemrouch je poddruch lemura, z úzce zaměřeným jidelníčkem. Vyhledává v džungli pouze ty nejjemnější čajové lístky. Všimli si toho odborníci firmy Rauch, lemura si nechali patentovat, pojmenovali ho a v nejbližší době se chystají koupit a následně uzavřít celý ostrov, na kterém toto vzácné zvířátko žije)

Toscano, vím co je Lemrouch, znám ho pod tím jménem několik let :) - je to majitel jedné hospůdky, kde si víc než jídlo a pití návštěvníci užívají nekonečné čekání na obsluhu :) :)

Toscana
06. 10. 2009
Dát tip
Správně!!! S láskou je potřeba vyběhnout, žádný mazání s ní! Nádherné šaty Prstýnek zlatý Večírek pro mne Vystrojený (to fakt trvalo, než mne tam mohl přivést…) - toto vidím jako zažehnutí pochodně odvahy dalším písmáckým 4%ním jedincům: ano, chce to přiznat se ke své orientaci, protože hrdé čelo lepší než poplužní dvůr. políbit lem roucha… - pořád dumám, co je to ten lemrouch... Raději jsem si ověřila věk autora (41 let), protože po prvním přečtení jsem to odhadovala na právě vypuknuvší hormonální tornádo při startu puberty. No a protože tomu tak není, s čistým svědomím přidávám i nominaci do SL a jedno výživné (P)

...á sakra,noční hodina,tu představu Nebe ti snad ani nezávidím,ale je krásná,něco jako sen ...ten zvrat(poslední čtyři odstavce),to umocňuje. Tip za celek*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru