Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VAŘEČKA

28. 10. 2009
17
38
3935
Autor
macecha


Obyčejná,
vyrobená ze dřeva,
nad sporákem visí.
Nic ti nevyčítá, 
nezlobí se,že ji nevidíš.
Když však začneš,
ať se snažíš sebevíc
chceš-li se dobře najíst,
ruku po ní vztáhneš.

Všemi chutěmi nasycená,
stokrát použitá,
pokaždé jinak chutná.
Jejím  tělem jídlo mícháš
a  když olízneš ji,
usmívá se do voňavého ticha.

Ona ví, že má tu moc
usadit nás kolem stolu,
pány, kmány,
celou rodinu i kamarády,
prostě všechny,
co dobré jídlo mají rádi.


38 názorů

macecha
09. 12. 2009
Dát tip
A.H. - tak to tedy díky. Já si o sobě myslím, že mi humor chybí :-))

A.H.
09. 12. 2009
Dát tip
Do každé básně zasazuješ jistou dávku humoru. Pěkné... *t*

macecha
07. 12. 2009
Dát tip
Armande-snažím se, snažím.

Armand
06. 12. 2009
Dát tip
To jsi řekla naprosto výstižně ... k rozhýbání fantazie je třeba zážitků, zážitků a inspirace. Vydat se na cesty, žít příběhy... i kdyby jen třeba v knihách. Můžeš.

macecha
18. 11. 2009
Dát tip
Armande, díky za Tvou víru ve mne, ale nevím, nevím. Každý známe své možnosti. Navíc k rozhýbání fantazie je také potřeba nějakých zážitků, tedy alespoň u mne. Ty já bohužel nemám. Žiji stereotypně a nic nového už mě nepotkává. Možná se málo snažím, ale už to asi lepší nebude :-))

Armand
17. 11. 2009
Dát tip
Kdybych se domníval, že to nedokážeš, neobtěžoval bych se ti sem něco psát. Fantazii určitě máš, tak ji zapoj a rozhýbej. Výsledek tě bude těšit :) Jsem si jist.

macecha
12. 11. 2009
Dát tip
Armande, no to je nádhera.Já bych to takto vůbec neuměla napsat. Díky za hezké veršíky a povzbuzení. Budu zapojovat více fantazii :-))

Armand
12. 11. 2009
Dát tip
hledám fantazii všude. Rozumím ti a vím, že to není snadné, ale přece nechceš dělat něco co je snadné. :) Nic nemusíš. Můžeš všechno. Realismus je slovo, které používají pesimisté. Tak za mě, jen pokus: visí, leží nevyčítá kulatá hlava, ústa skrytá v práci je tichá těstem voní a pěkně bolel zadek (po ní) v míse kruhy dělá a po umytí celá zkoprnělá leží mezi svými talíř zdobí maminčiny buchty a papír? rýmy.

macecha
12. 11. 2009
Dát tip
Armande, kdyby to bylo tak snadné, jak popisuješ, tak už bych to tak dávno napsala. Já jsem realista a moc fantazie u mne nehledej. Díky.

Armand
12. 11. 2009
Dát tip
co takhle si trochu hrát? ... tahle věc s vařečkou je pěkný nápad. Udělej z ní poesii. Zkus to znova, méně popisně, více básnicky. Vezmi vařečku své duše a zamíchej slova tak, aby si upekla krásnou báseň. Vezmeš? Upečeš? :) ty jednu, já jednu... ok? Začni. (sem do diskuse)

macecha
09. 11. 2009
Dát tip
Robinie - díky za nahlédnutí.

Robinia
06. 11. 2009
Dát tip
:-)

macecha
04. 11. 2009
Dát tip
Johann, si milý :-)

fňuk - fňuk, napriek slzám rešpektujem tvoje rozhodnutie

macecha
02. 11. 2009
Dát tip
Johanko,ďakuje za uznanie. Nebudem už súťažiť. Nechápem, ako tam možu dávat tie veci, které tam dávajú. Od takej súťaže sa distancujem. To je výsmech. Samozrejme, budem si na dané téma písať, ale nebudem súťažit. A mrzí ma to, pretože som túto súťaž mala veľmi rada.

prečo si nekoulila...ma priateľko * maceško...veď táto báseň je nádherná a v plnom rozsahu zadaného tématu..

macecha
29. 10. 2009
Dát tip
Jointiku - já tě zdravím. Díky za uznání.

macecha
29. 10. 2009
Dát tip
nahá12- děkuji.

nahá12
29. 10. 2009
Dát tip
to je vážně moc pěkná óda na vařečku*

macecha
28. 10. 2009
Dát tip
já už na to nemám chuť zírat, ani to číst. Tak jsem tu soutěž měla ráda, ale podařilo se jim, znechutit mě totálně.

avox
28. 10. 2009
Dát tip
mne ne... v pravidlech žádné takové omezení neexistuje a když jsem si posledně dovolila to co jsem si dovolila - slušně požádat, viděla jsi sama, jak to dopadlo... docela jsem váhala, než jsem dnes přidala svou básničku, ale znáš to... ono se řekne, "moudřejší ustoupí", jenže když budou moudřejší jen ustupovat, dostanou se dopředu ti druzí... :-))

macecha
28. 10. 2009
Dát tip
opravuji - u hrbola - tatínkovo....

macecha
28. 10. 2009
Dát tip
Háber - ďakujem. koloušku, u mne už také moc ne. Nemá pro koho cokoli míchat :-)) Arniko - díky za hezký komentář. Ano, byl tam řád "zlaté vařečky" :-)) hrbole - a víš vůbec, že vaření je doménou mužů? Říká se o nich, že mají lepší chuť, než ženské.Podle mne to není pravda. Vždyť každý rád vzpomíná na vaření maminčino a ne tatníkovo, že? avox - docela mě překvapuje, že se taková díla do té soutěže přijímají. Ale, co nadělám,že?

holčičí záležitost

at´žije vařečka...ouplná oslavná oda...princezna se zlatou hvězdou,tam jestli se nemýlím byl řád vařečky:)*

koloušek
28. 10. 2009
Dát tip
U mne se vařečka moc nenadělá.T*

Háber
28. 10. 2009
Dát tip
:)* pekné*

avox
28. 10. 2009
Dát tip
celkem chápu... taky jsem docela zírala...

macecha
28. 10. 2009
Dát tip
avox- děkuji. Z "KOULE" jsem odešla. Už tam soutěžit nebudu. Obzvláště dnes jsou tam samé "skvosty!" Díky za tip a hezké veršíky.

avox
28. 10. 2009
Dát tip
měchaček mám nejmíň pět ty by mohly vyprávět co už všechno zamíchaly papír by byl na to malý tisíckrát vpravo, stejně tak vlevo však bez té ruky jen mrtvé dřevo... :-)) */ doplň název a koukej to zakutálet do koule!

macecha
28. 10. 2009
Dát tip
neroušku,říkám totéž. Dobré jídlo je kouzlo, protože dělá lidi spokojenými. Díky. Honzyk - tak, ty dámy opravdu nechápu :-)) Díky. wedle_vazy, děkuji. Dianko,to máš sice pravdu, ale bez tohoto nástroje si vaření neumím představit :)) Děkuji. Jiří, jako bych ho viděla. Hezky jsi to napsal. Díky.

nostalgik
28. 10. 2009
Dát tip
dřevo, nůž, hoblina, tříska na zdi starý kalendář... mistr řezbář svižně píská tak, vařečko, dobře vař! TTT

Diana
28. 10. 2009
Dát tip
Vařečka je jen hloupé dřevo, které by sloužit odepřelo, nebýt ruky, o níž tu není zmínky: talentované kuchařinky :-)*

wedle_vazy
28. 10. 2009
Dát tip
tt, má tu moc...

Honzyk
28. 10. 2009
Dát tip
... ponauceni pro anorekticky:)

neroušek
28. 10. 2009
Dát tip
Neroušek mává Macešce.V básni oslavila věc všední,ale zároveň kouzelnou.Dobré jídlo totiž kouzlo je.***************

macecha
28. 10. 2009
Dát tip
**

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru