Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pak jsem byla velká...

11. 11. 2009
37
59
3605
Autor
avox
Když jsem byla malá,
jsem si zpívávala:
„Až já budu velká,
bude ze mne selka...“
 
Když jsem byla trochu větší,
(baví vás ještě ty řeči?)
pak bylo mým idolem
stát se selkou s titulem.
 
Na hnojařské alma mater
kolej měla deset pater.
Skripta, zkoušky,  i přednášky,  
zapisuji hlavně hlášky:
 
„Uč se vole budeš pánem,
budeš jezdit tatraplánem!“   
„Nejdřív miluj študování,
potom študuj milování!“
 
Vzpomínky se ve snech vrací
– píši diplomovou práci,
udivena velice,
najednou mám státnice.
 
Velké širé rodné lány,
chtěla jsem se těšit s vámi, 
pak jsem byla spíš
– kancelářská myš...

59 názorů

Kočkodan
24. 03. 2012
Dát tip
Ufff, ze srdce mi spadly celé Prachovské skály!

avox
24. 03. 2012
Dát tip
Ale jdi, takhle malicherná a nedůtklivá opravdu nejsem :-))

Kočkodan
23. 03. 2012
Dát tip
Jestli jsem se te dotkl, tak se moc omlouvám. Ono to takhle napsané (i kdyz se smajlíkem) muze asi opravdu pusobit mnohem nepríjemneji, nez recené s úsmevem nebo smíchem. Dám si na to víc pozor a jeste jednou promin.

avox
23. 03. 2012
Dát tip
Koukám, že máš o mně dost podivné mínění - nejdřív mne nařkneš z chlastu, pak zas pochybuješ o mém charakteru... mysli si co chceš, přesvědčovat tě nebudu

Kočkodan
23. 03. 2012
Dát tip
Hlavne ze jsi nikdy nebyla krysa. Alespon doufam... :-)

néch tu kytaru, néch tu kytaru... neuděláš maturu:)*

Wronski
07. 12. 2009
Dát tip
ale ano, vím, Tvoje říkanky jsou moc milé - i ostatní :o)

avox
07. 12. 2009
Dát tip
Dík :-)) rýmovačky naší Kačky... ale taková kategorie na písmáku není... musíš číst i komentáře a já ti musím oplatit návštěvu, brzy... :-)

Wronski
07. 12. 2009
Dát tip
to je život :o) ale moc pěkně napsané *

avox
16. 11. 2009
Dát tip
díky, mně se po mé práci vlastně stýská, nebyla to rutinní nuda... :-))

Markel
16. 11. 2009
Dát tip
neb jsem taky šedá myš než k zemi k papírům mám blíž je to práce plná nudy radši s pívem válet sudy :-))Tobě - T***

Robinia
13. 11. 2009
Dát tip
:-D

avox
13. 11. 2009
Dát tip
ale fuj! já ti chtěla říct, že máš ve mně nového čtenáře a ty na mne takhle?! Tykám si se všemi, věk není žádná zásluha, přece... čas plyne samovolně :-))

avox
13. 11. 2009
Dát tip
díky, dokud mám na vybranou mezi pláčem a smíchem, raději se směju :-))

zvedavec
13. 11. 2009
Dát tip
:D prepáč, drviť som Ťa nechcela

avox
13. 11. 2009
Dát tip
chacha, kouzlo nechtěného - už som zdrvená :-DDD já tě zdravím raději :-))

zvedavec
13. 11. 2009
Dát tip
zdrvím, kolegyňka, na družstve som aj ja nejaký rok strávila - v kancelárii

avox
13. 11. 2009
Dát tip
máš pocit, že to mohl někdo i nepochopit? :-)) díky za návštěvu :))

Sršáň
13. 11. 2009
Dát tip
já jsem to pochopil, vcelku dobrý životopis

A.H.
12. 11. 2009
Dát tip
:D *t*

avox
12. 11. 2009
Dát tip
Uvidíme... :-)) Paragraf je pokroucený a tam kde se sejdou dva právníci, existují současně nejméně tři právní názory...

nevím, co přesně je předmětem žaloby, ale myslím si, že kdyby si nebyla jistá, tak do soudního procesu nejde.

avox
12. 11. 2009
Dát tip
Ještě bys to mohl udělat jako ta paní starostka - požádat o duplikát a v případě neochoty, či neprůkaznosti žalovat! Drzé čelo - polovina úspěchu, někdy i celý... docela jsem zvědavá, jak to s ní dopadne :-))

zrovna jsem nad tím přemýšlel...diplom bych asi někde našel, ale index už těžko...ani jména zkoušejících už si nepamatuji :o) ještě že nejsem právník :o)

avox
12. 11. 2009
Dát tip
Hele, nejsem žádná rychlokvaška, mám v ČB i zápis v síni slávy někdejší VŠZ... Jednu kopii mám doma i lektorský a oponentský posudek... a plný index :-))

guy
12. 11. 2009
Dát tip
doufám, že se tou diplomkou můžeš prokázat - a žes ji neopsala jako většina absolventů plzeňské univerzity :-)

Adamova Eva
12. 11. 2009
Dát tip
hrubku mi(my) prosím odpusť :O)))

Adamova Eva
12. 11. 2009
Dát tip
my připomnělo dceru, asi pětiletou: Až já budu velká budu hospodařit co tatínek mívá rád to mu budu vařit maminka mě pochválí dá mi pusu zato a tatínek řekne mi ... ty jsi moje zlato a teď by nejradši jezdila na nedělní oběd :O)

avox
12. 11. 2009
Dát tip
to si piš! :-))

nahá12
12. 11. 2009
Dát tip
pořád lepší než kanálová myš....*

avox
12. 11. 2009
Dát tip
že by exhibicionista? hlavně nenastydni :-))

uvšechvšudy, jsem odhalen...:o)

avox
12. 11. 2009
Dát tip
jo jo... to znám, naše Lucka má taky vždy pohotové odpovědi :-))

zkoušel jsem postřeh :o) píšu ti za jedna...

avox
12. 11. 2009
Dát tip
Pro Aleše: s přechodníky mne jen mučíš nikdy se je nenaučíš?! "listujíce slabikářem" ty a ještě kamarád? I on chtěl být popelářem? tohle už bys mohl znát... :-)) Prosecký - máš pravdu - má budoucnost už je jistá můžu to říct z fleku (raději to nechtěj znát) ale já jsem optimista až splatíme hypotéku bude se mi lépe spát... :-)) Hesiona - díky za ten úsměv s hvězdičkou :-))

Hesiona
12. 11. 2009
Dát tip
Ta se povedla, Avox! :o)))*

Prosecký
12. 11. 2009
Dát tip
Nazdar, avox. Ani já jsem v 90. letech nic nenakradl, a proto jsem se stal básníkem. Buď ráda, že jsi v důchodu. My, co se zatím jenom blížíme, máme budoucnost mnohem nejistější.

avox
12. 11. 2009
Dát tip
Dneska? Už jsem penzista má budoucnost nejistá... už mi zbyla jenom práce na mé malinké zahrádce :-))

Prosecký
12. 11. 2009
Dát tip
Tip. A dnes děláš co? Ty jsi se nezmocnila nějakého státního statku?

listujíce slabikářem toužil jsem být popelářem teď si často po právu sypu popel na hlavu...

avox
12. 11. 2009
Dát tip
Všem čtenářům mnoho díků a pro tebe, nostalgiku - kam na mne s tím přeludem? Supermarket nebude žádná restituce hlínu vždy jen v truhlíku v okně do ulice... pro Dianu: ten můj pomník z papíru (podnik mnozí znali) kus zbyl možná v archívu zbytek skartovali... Extra: skoro jsi to trefil... neznámý pán je pan x. neznámá paní je paní x-ová... a ještě k tomu jsem sova, upe děsná kombinace, ne jo? :-))

Milá "N", tak to se ti povedlo. Ale mám od jiných písmáků výrazně víc indicií k pochopení. Jo,T.

...za Tatraplán *

oleandr
11. 11. 2009
Dát tip
z toho si nic nedělej a stále krásně piš

nostalgik
11. 11. 2009
Dát tip
máš v restituci země lán kýmpak as bude obdělán, to kdyby tak sudba vyšla poslat do hor pro Přemysla, že jsi ale chytrá myš supermarket tam postavíš :o)

koloušek
11. 11. 2009
Dát tip
I já byla úřednice, učila se na státnice. Skončila má štace na Úřadu práce. T*

Ó
11. 11. 2009
Dát tip
...já mám doma myši čtyři...pomluvy se mně šíří...

Diana
11. 11. 2009
Dát tip
Na téhle básni mne nejvíc překvapilo Norsko - tentokrát příjemně. (Abych se taky jednou otřela...) :-)* Kanceláž má správné klíma! Každý, kdo čas neproklímá, proslaví se nadmíru: Má pak pomník z papíru...

Norsko 1
11. 11. 2009
Dát tip
Od té doby, milá avox, co si nemyslím, aby oni soucítili se mnou, asi tak, přesněji bych to neurčil

avox
11. 11. 2009
Dát tip
tak báseň bych tomu neříkala... ale když na písmáku chybí kategorie "rýmovačky naší Kačky" :-))

avox
11. 11. 2009
Dát tip
co to, Norsko jedno, odkdy soucítíš s myšma? Dík teda, ale zas tak moc utrápeně se pořád necítím :-)) lemonku, studie jsou už promlčené, vědomosti zčásti zapomenuté, zčásti zbytečné :-)

reinka
11. 11. 2009
Dát tip
hlavně že ti rodné rodný jazyk nezpatlaly... píšeš krásně pro nás básně***

Norsko 1
11. 11. 2009
Dát tip
ale tož co bych neposlal tipa unavené, zbité a životem utrápené myši ! *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru