Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ranní sanitace

13. 11. 2009
2
12
1577
Autor
Horác

Všem ortodoxním...je psána bez velkých ambicí pro potěchu duše.

Ranní sanitace

Citace ranního rozpoložení... verš různý...téma jednotné.

  

A slunce vyšlo zase!
Ranní tužby smrtelníků hostí.
Bude zas dost síly, zdá se...,
Heliovi vděční za tu koupel naších zlostí.

Stíny ředí do ztracena,
cítím, jak škváru smyslů cedí,
špínu duše, jež je jitrem převracena
z šedi olověna až k obzoru mědi.

Vymetlo kouty včerejšího stesku,
toho, co bude dál se neleká.
Ukoptěno bahnem povah, nabírá už provždy lesku.
Je tou jistotou, ač mohlo by, tou dřinou neheká.

Ó, slunce vyšlo zase!
Po vlastním boji s mlhou hýří ochotou
hladit smutky všech mých marných nocí,
splínů směšných smrtelníků, s jejich prostotou.


12 názorů

Horác
17. 11. 2009
Dát tip
Dík Hes.

Hesiona
17. 11. 2009
Dát tip
Trošku komplikovaná, to je pravda :)

Horác
15. 11. 2009
Dát tip
renegátce: Dík...tehdy jsem si psaní užil...vlastně už když jsem v tom červnu po ránu jel podle Labe do práce. Zdravím

renegátka
13. 11. 2009
Dát tip
Není nic krásnějšího Horáci, než když se probudíš do slunečného rána.Uzdraví se tělo i duše,Tvé verše považuji za velmi dobré , nerozumím tomu,čím irituješ ostatní básníky, možná to je trochu jiný styl, ale to není problém tvůj.Tvé básně jsou velmi kvalitní.

Miroslawek
13. 11. 2009
Dát tip
Horác: poslední komentář nehodlám číst, byť jsem zaznamenal, že se tam někde zaskvělo mé jméno. Opět jsem totiž nedostal avízo, příspěvek tedy zjevně není určen mně. Hodně zdaru.

Horác
13. 11. 2009
Dát tip
Miroslawkovi:Hovořím. Předesílám, že si v žádném případě neosobuji právo na patent k dokonalosti. Pokud svou kritiku vznášíš pod mým dílem, ó všemocný, budu rovněž reagovat tamtéž. Možná je to nezdvořilé,ale vzhledem k tomu, že jsme se odchýlili od tématu..rád bych tuto debatu ukončil. Ze Tvých uštěpačných poznámek ta nesouvislost s textem i komentáři zaznívá již s od Tvého prvního vstupu. Pěkné odpoledne. V úctě Horác.

Miroslawek
13. 11. 2009
Dát tip
Horác: hovoříš-li skutečně směrem ke mně, je vhodné zpravit mě o tom avízem. Abych se jako měl šanci dozvědět jinak než náhodou. Jestli ovšem jen tak mimovolně ševelíš, tak budiž. Beru na vědomí informaci, že nejsi u státnic ani u semestrálních zkoušek, i když popravdě netuším, jak to souvisí s textem a mými komentáři.

Horác
13. 11. 2009
Dát tip
Miroslawkovi: Tvé komentáře se zdají být ve své strohosti poněkud tendenční...Já podotýkám, že nejsem u státnic ani u semestrálních zkoušek.

Miroslawek
13. 11. 2009
Dát tip
Horác: není to jedno.

Horác
13. 11. 2009
Dát tip
A není to jedno, co se nosí teď a co se psalo před sto lety...nic z toho, co jsem napsal ničím vynuceno není...a nikdy nebude...Buď se kousek líbí a někoho osloví anebo neosloví. Pro To ostatní z příspěvků kritiky jsou zdejší verše pouze předmětem touhy po demonstraci nevímčeho pro nic...potažmo Studijním materiálem předmětu "literární kritika" na FF UK.

Miroslawek
13. 11. 2009
Dát tip
Netuším, proč se snažíš psát verše, když máš problém stvořit kloudnou holou větu. Tím bych na tvém místě začal.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru