Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Umělé vánoce

13. 12. 2009
11
36
3738
Autor
koloušek


Vánoce jsou tady,
šťastné a veselé,
zboží všude haldy
a stromky umělé.

Koledy už znějí,
pohoda a klid,
všichni všechno chtějí
pod tím stromkem mít.

Projevy zní cize,
sotva jim kdo věří,
umělá je krize,
ceny klesnou ztěží.

Máme se proč těšit
na ty další roky,
zas se bude řešit,
kde vzít na úroky.

Že jsme národ chudý,
tak se zvednou daně,
možná zbude na důchody,
hlavně, ať je na kampaně.

Přejdou, než se nadějeme,
svátky klidu, míru,
neví se, čím zaplácneme
rozpočtovou díru.

Tak si známé hity
zpívejme, přátelé,
snad jen naše city
nebudou umělé.

 


36 názorů

8hanka
31. 03. 2011
Dát tip
to uz asi nemaju Vianoce tu atmosferu ako tu...deti prezivaju vsetko ovela intenzivnejsie, uprimnejsie...veria na zazraky...

koloušek
31. 03. 2011
Dát tip
Ano, Hani, my máme na co vzpomínat. Tehdy byly Vánoce určitě klidnější a skromnější. Vždycky si říkám, jestli si dcera vzpomene, když tam jsou v tu dobu největší vedra.

8hanka
31. 03. 2011
Dát tip
sviatky nie su zle, zle je to, co z nich ludia urobia...pomaly od leta je v obchodoch vianocna vyzdoba, kolekcie, sladkosti...obdobie adventu sa zmenilo na nakupnu horucku miesto vecerov okolo stola, spolocneho pecenia kolacov a rozpravania...pamatam si, ako nam otec krajal jablcka, mama doma vyrabala orieskovu kolekciu na stromcek a vonku padali prve vlocky...vtedy sme sa velmi tesili na Vianoce, pretoze sme ich citili v tom pokoji v obdobi adventu pred nimi...bol iny, plny ocakavania, voni, priprav...

koloušek
17. 12. 2009
Dát tip
Já taky. Dostaň se do vlády a já to podpořím.

FAE BOMB
17. 12. 2009
Dát tip
Sadistickej Ježíšek? Dítě chce nějakou zbraň, byť třeba jen kapslíkovou pistolku a místo toho dostane štos omalovánek. Pak odmítá chodit do kostela a v pozdějšim věku se z něj stane satanista... Fakt bych ty svátky zrušil!

koloušek
17. 12. 2009
Dát tip
Myslím děti, co ještě věří na ježíška. Když se jim dárek nelíbí, tak je aspoň na koho to svést.

FAE BOMB
17. 12. 2009
Dát tip
To je asi fakt. Dospělýmu člověku s vlastníma penězma už jen sotva něco dokáže udělat radost. Dárky ale dítěti dokážou přinést i zklamání. Viz třeba scéna z filmu "Obecná škola". Hlupák si myslel, že dostane vzduchovku a místo toho dostal stojan na noty. Když jsem to viděl poprvé, tak mi ho bylo fakt líto. Vážně dojemná scéna. Něco podobnýho jsem totiž taky zažil...

koloušek
17. 12. 2009
Dát tip
Dárky mají cenu hlavně pro děti.

FAE BOMB
17. 12. 2009
Dát tip
Na dárky bych sice měl, komu je dát taky, ale nejhorší je donutit se něco jít koupit a hlavně taky co. Sám dárky vpodstatě taky žádný nechci. Když něco potřebuju, tak si to prostě koupim. Všechno vostatní je jen vyhazování peněz. Minulý vánoce jsem třeba dostal pětistovkovej kredit na telefon. Nepotřeboval jsem. Někam jsem ho založil a zapomněl na něj. Našel jsem ho až teď. Zas ho asi někomu dám, protože další asi zase dostanu. U dobíjecího kupónu se ta recyklace nepozná...

koloušek
14. 12. 2009
Dát tip
Znovu moc děkuji, trochu jiné, ale taky smutné. Snad stvořím i něco veselejšího, někdy.

Robinia
14. 12. 2009
Dát tip
*

koloušek
14. 12. 2009
Dát tip
jejdavildo, děkuji.

jejdavilda
14. 12. 2009
Dát tip
/*

koloušek
14. 12. 2009
Dát tip
Ma: děkuji, to uvidíme, asi to nebude radostný pohled.

macecha
14. 12. 2009
Dát tip
Jarmilko, popsala jsi to přesně, uvidíme po vánocích, jak nám bude těsně :-)) T****

koloušek
14. 12. 2009
Dát tip
papouchu, to taky, ale jinak vím, že to není nic moc. A děkuji za povšimnutí.

papouch
14. 12. 2009
Dát tip
éh, tím "děs" jsem měl na mysli umělohmotné stromky a vixlajvantové blikající čínské šmejdy :)

koloušek
14. 12. 2009
Dát tip
Diano, děkuji, bylo to tak, mám pořád schovaná papírová přáníčka od dětí. Nevím, jak je to teď, ale zdá se mi, že se skromnost nejak vytratila.

koloušek
14. 12. 2009
Dát tip
Bíšo, děkuji, přesně to jsem čekala.

koloušek
14. 12. 2009
Dát tip
Papouch: děkuji.

koloušek
14. 12. 2009
Dát tip
Bivoji, děkuji, nechci. Mám ještě jednu, tak snad tu, ale romantické to moc nebude.

Diana
14. 12. 2009
Dát tip
souhlas s avox. u nás v rodině se vždycky vedly děti k tomu, aby dárky vyráběly. Z takových dárků je radost největší - a mnohdy nestojí vůbec nic. Ale básnička je vtipná a je na ní hodně pravdy :-)*

Diana
14. 12. 2009
Dát tip
souhlas s avox. u nás v rodině se vždycky vedly děti k tomu, aby dárky vyráběly. Z takových dárků je radost největší - a mnohdy nestojí vůbec nic. Ale básnička je vtipná a je na ní hodně pravdy :-)*

Bíša
14. 12. 2009
Dát tip
Chjo...

papouch
13. 12. 2009
Dát tip
děs

BigBivoj
13. 12. 2009
Dát tip
koloušku chceě to dát do klubové soutěže ?

koloušek
13. 12. 2009
Dát tip
avox: přesně tak, koukala jsem a vůbec se mi to nelíbilo. Ano, dárky z lásky jsou vždycky ty nejlepší, to my už víme. Ale děti to moc nechápou. Děkuji.

avox
13. 12. 2009
Dát tip
Koukám, že jsi taky koukala na "Otázky V. Moravce" :-) Ale dárky z lásky nemusí být drahé, jde snad spíše o vztahy, i maličkost potěší... :-)) */

renegátka
13. 12. 2009
Dát tip
Jeden druhému nedluží dárky, ale čas.A tak se dárky vykupujeme a omlouváme za to co je důležité a nedá se vrátit.Čím větší dárek, tím více špatného svědomí.

kolou...přečti Marioneta, tipovat nemusíš ;)

koloušek
13. 12. 2009
Dát tip
Když právě z dávání si dárků se stala ta největší tradice. Každý chce dát druhému něco hezkého (i drahého) a mrzí ho, když na to nemá a zadarmo není nic, jen ty city. Hrozné je také, když jsou peníze, ale zase není komu dárek koupit.

renegátka
13. 12. 2009
Dát tip
To je právě to zvláštní, že první co lidi trápí je kde na to vzít.Kamarádka mi psala, že se na Vánoce netěší, protože nemá peníze na dárky, cožpak si nejde ten čas užít v jiné rovině?

koloušek
13. 12. 2009
Dát tip
renegátko- díky. Jistě jsou lidé, kteří světí tradice a chápou podstatu Vánoc. Ale v obchodech to není vidět.

koloušek
13. 12. 2009
Dát tip
b.n.- děkuji, o to víc, že jsi romantik. Já vidím spíš tu realitu.

renegátka
13. 12. 2009
Dát tip
Pravda, jsou to jiné Vánoce , takové dekorativní.Podstata se vytrácí.Oslavit právě narozeného.Chudáka zasypou kvantem dárků, ani ho přes ty haldy není vidět.Umíme obchodovat všechno i tradice.Tak šťastné a veselé.

...na hraně, politiku netipuju *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru