Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

někdy nevím

02. 01. 2010
11
23
3310
Autor
dadadik

 

 

 

 

tři tečky

a pravda

její variace a možnosti

až kolik je jich

z kolika pohledů dá se

přečíst

kolik je výkladů

a k čemu se přimknout

 

čemu věřit

 

 

 

 


23 názorů

dadadik
18. 01. 2010
Dát tip
no tak to vydyš - pravda je jen jako :)

Zbora
18. 01. 2010
Dát tip
Knížku jsem nenašel, ale když jsem ji tak hledal, objevil jsem učebnici filosofie. Tam pravdu definují takhle: Pravda je to, co osvětluje realitu a povznáší realitu k myšlení o realitě shodou myšlení s realitou. Pravda vycházející z očividnosti myšlení se sebou samým se snaží nalézt tuto očividnost ve věcech jejich promýšlením. Když se jí to podaří, nechá vytrysknout světlo pravdy, jež je setkáním myšlení s ralitou, díky němuž byla skutečnost promyšlena a pochopena. A odpověď na vaši otázku: Ne, vážně si nedělám legarci, takhle to tam stojí. No, jak je patrné, není to s pravdou zdaleka tak jednoduché, jak si leckdo může myslet :o)

dadadik
07. 01. 2010
Dát tip
ještě bych dodala, že i ze současných partnerů.... .)

dadadik
07. 01. 2010
Dát tip
ono by se našlo toho...jéé

Zbora
07. 01. 2010
Dát tip
Tak. Nejlepší jsou zprávy. Nebo taky je dobrý poslouchat jednoho z bývalých partnerů mluvit o druhém :)

dadadik
07. 01. 2010
Dát tip
čemu věřit, že jo :))

Zbora
07. 01. 2010
Dát tip
Mně se spíš stává, že mám nějakou pravdu, lichotí mi jak jsem chytrý a spravedlivý a pak zjistim, že je to naopak ;)

dadadik
06. 01. 2010
Dát tip
a taky někdy máte pocit, že byste tu svoji pravdu ani moc nechtěli mít? já jo :))


Zbora
06. 01. 2010
Dát tip
Navíc kapitalismus, který je primárně zaměřen na jednotlivce (oproti socialistickému důrazu na společnost) zaručuje (avšak pouze teoreticky), že si každý tu svou pravdu může až na vyjímky hájit, ať je jakákoli (ale určité okruhy jsou vždy nedoporučeny, žeano :o), takže pokud myslíš tohle, tak už to dopadlo. Hájit si svou pravdu je ovšem naprosto přirozené, legitimní a vyplývá to přímo z biologické podstaty člověka. Je to hájení svého prostoru, které je dobře patrné i u většiny zvířat.

Zbora
06. 01. 2010
Dát tip
Právě. Svou pravdu. Pravda je v určitých ohledech relativní pojem. Tudíž tvrdit, že je jedna ta konkrétní správná a spravedlivá pravda mi připadá přinejmenším přitažené za vlasy. Ale možná si jen nerozumíme.

guy
06. 01. 2010
Dát tip
mně zas nahání strach, jak to se světem dopadne, když si v něm každý hájí svou pravdu proti těm ostatním

Zbora
06. 01. 2010
Dát tip
Mám snad někde doma knížku, kde se různí filosofové snaží definovat pravdu. Je to celkem vtipné. Jestli jí najdu, dám k lepšímu.

dadadik
06. 01. 2010
Dát tip
mně se zdá že tak jednoduchý to na světě není tedy

Zbora
06. 01. 2010
Dát tip
pravda je jenom jedna tento názor mi opravdu nahání strach

dadadik
04. 01. 2010
Dát tip
no jo, když já cítím tu relativitu pořád.... :))

guy
04. 01. 2010
Dát tip
Pravdivé je říci o něčem, co je, že to je, a o něčem, co není, že to není .. říkal kdysi jeden chytrej :-)

dadadik
04. 01. 2010
Dát tip
moje tvoje jeho její jejich :)

guy
04. 01. 2010
Dát tip
pravda je jenom jedna .. žádné možnosti

sklenář
02. 01. 2010
Dát tip
...?

Smíšek:-)
02. 01. 2010
Dát tip
T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru