Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Květnová

16. 01. 2010
9
35
2043
Autor
javavia

Květen 2008, snad aspoň přinese trochu sluníčka v tomto počasí.

 

Procitl květen, skvostný máj,
zazelenal se celý kraj,
zavoněl včelám květů pyl,
blankytem se obzor zabarvil.

Láskou svět dýchal,
láskou žil.

Oblékl jabloním bílý šat,
zasnoubil se i vinohrad,
z nektarů sladkých Máj lačně pil,
roztančil nožky zkřehlých víl.

Láskou svět dýchal,
láskou žil.

Vílám, jenž věnce splétají
o lásce šeptal, potají.
V touze, kterou zná jen máj
slastně se houpe celý kraj.


35 názorů

koloušek
10. 05. 2010
Dát tip
Znám takové pocity i podobnou kritiku.T*

javavia
20. 03. 2010
Dát tip
Thomas:a já děkuji za návštěvu a Tip.

javavia
07. 03. 2010
Dát tip
rytíř: trochu jsem si to od jisté doby myslela. Možná pro ten začátek, ten je asi dost podobný. Záměr to však nebyl. Děkuji za zastavení a upřímnost.

javavia
25. 02. 2010
Dát tip
Vesuvanko: potěšila si mě, dík za hezký obrázek.

vesuvanka
24. 02. 2010
Dát tip

vesuvanka
24. 02. 2010
Dát tip
moc hezká a milá báseň, vonící jarem TIP a díky :-)))

vesuvanka
24. 02. 2010
Dát tip
moc hezká a milá báseň, vonící jarem TIP a díky :-)))

javavia
24. 02. 2010
Dát tip
Bíša: potěšilo mě to

Bíša
23. 02. 2010
Dát tip
T.

javavia
24. 01. 2010
Dát tip
Prošla jsme si to několikrát, ano, teď se na to dívám z jiného úhlu. Jako amatér a samouk se má ještě co učit. A já chci.

Miroslawek
21. 01. 2010
Dát tip
Lidé jsou málo přístupní rozumovým důvodům, jsou ovládáni pudovými přáními. Sigmund Freud

javavia
20. 01. 2010
Dát tip
Tuto báseň jsem publikovala před rokem jinde, napsali mi , že se po formální stránce vydařila. Pěkně se rýmuje a plynule čte. Obratově zavání obehraností. Ano, je to jen říkanka. Takže mě zajímalo, co se Tobě konkrétně nezdá. Píšu pro radost, baví mě psát. Rýmy a rytmus ovládám, jenom mi něco unikne, spíše z roztržitosti. A proto chci vědět, na co se mám ještě soustředit. Mám před sebou ještě hodně práce, mám co říct, píšu hlavně srdcem, a vím, že jen to nestačí. A vím, že obyčejný člověk, nebude přemýšlet nad tím, jestli je báseň dokonale napsaná. Taoa báseň se lidem, kteří ji četli líbí.

Miroslawek
20. 01. 2010
Dát tip
Neříkám tak ani tak, ale na moje slova dojde ;D

javavia
20. 01. 2010
Dát tip
Možná bude, možná ne.

Miroslawek
20. 01. 2010
Dát tip
Kritizovat budu moci, až bude co. A i poté je to jen otázka mé chuti a dobré vůle.

Miroslawek
20. 01. 2010
Dát tip
Nejedná se o nějaké dílčí nedostatky. Špatně je úplně všechno a ten fakt mi přijde zcela zřejmý. Tobě pochopitelně asi ne, jenže to není má chyba. Nemám náladu suplovat to, co jsi sama zanedbala nějakým vzdělávacím kurzem a rozhodně ti takovou věc nedlužím. Vyčítat mi vlastní neschopnost seznámit se s řemeslnými základy činnosti, kterou hodláš vyvíjet, není podlé ale směšné, příp. k pláči. Konkrétně neovládáš rýmy, rytmus, stavbu básnického obrazu, nepředvedlas vůbec nic, k čemu by ses mohla autorsky přihlásit. Pouze své matné tušení o poezii dané zasutými troskami vzpomínek na školní četbu. Groteskně zkřivená mumifikovaná plíseň, z které mám docela reálně nával na zvracení. Je ti tahle konkrétnější výtka k užitku? K čemu ti bude, když ti udělám rytmický rozbor, který nepochopíš, a z něhož vyplyne, že třeba ve čtvrtém verši přízvuk na příklonce prostě být nemůže, ačkoliv jej metrum přepokládá? Řeknu ti to - k ničemu.

javavia
20. 01. 2010
Dát tip
To Ti v žádném případě neberu. Když mne někdo začne "napadat" a neřekne konkréktně, co je špatně, to není kritika. To je podlé.

Miroslawek
20. 01. 2010
Dát tip
Mám pocit, že tu po deseti letech nemusím dokazovat své schopnosti v tomto směru. Neříkám-li něco je to proto, že nemám čas nebo chuť.

javavia
20. 01. 2010
Dát tip
A jak su rozčílená nasekal sem hrubky. Oprava výše a kritizovat!

javavia
20. 01. 2010
Dát tip
Asi nemáš co napsat, a ani na otázky víš si nedokázal odpovědět. Umíš ostře krityzovat, ale upřímné to určitě není.

javavia
20. 01. 2010
Dát tip
Asi nemáš co napsat, a ani na otázky víš si nedokázal odpovědět. Umíš ostře krityzovat, ale upřímné to určitě není.

javavia
20. 01. 2010
Dát tip
Asi nemáš co napsat, a ani na otázky víš si nedokázal odpovědět. Umíš ostře krityzovat, ale upřímné to určitě není.

javavia
19. 01. 2010
Dát tip
Třeba ty rozbory chci, jsem dost zvědavá, co se nelíbí.

Miroslawek
19. 01. 2010
Dát tip
z textu se mi udělalo nevolno, rozbory po mně tedy nechtěj - ve svém vlastním zájmu

javavia
19. 01. 2010
Dát tip
Když už nic jiného, tak jsi mě aspoň rozesmál. Ale neodpověděl.

Miroslawek
19. 01. 2010
Dát tip
V tom případě ti nezbývá než se chopit nožíku a přikročit k sebepoškozování.

javavia
19. 01. 2010
Dát tip
Zajímalo by mne, co teď očekáváš? A jsi aspoň spokojený se svými komentáři? Dělá Ti to radost? V čem jsem škůdce? Jak můžeš o někom takto psát, když ho ani neznáš? Už dlouho říkám jednu věc, Kdo chce psa bít, vždycky si hůl najde... (Já osobně bych vyřízla jazyk, těm co haní český jazyk.)

Miroslawek
19. 01. 2010
Dát tip
Ale vzpomenul jsem slov F.X. Šaldy: "básníku, který (...), měl by se vyříznout jazyk nebo měla by se utít ruka. Raději ho živit na obecní útraty jako tvora bezpomocného, ale i neškodného, než nechat řádit takového škůdce mezi nevinným lidem čtoucím."

javavia
18. 01. 2010
Dát tip
Všem dík za názor. Miroslawek: jak to myslíš?

Jako bych se probudil před stopadesáti léty, ale nebylo to tak zlé probuzení.

sveřep
17. 01. 2010
Dát tip
říkanka, nicméně vzhledem k počasí /taju od kosti/ T

Miroslawek
16. 01. 2010
Dát tip
Pověste ho vejš, ať se houpá... ježiši...

baaba
16. 01. 2010
Dát tip
Oblékl jabloním bílý šat, zasnoubil se i vinohrad tohle se mi líbí

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru